Koszyk 0
Filtrowanie

Napęd

8-rzędów

Producent

Cena

Koło

Rodzaj hamulca

Umiejscowienie silnika

Pojemność baterii [Wh]

Typ roweru

Marka silnika

Rodzaj ramy [M/D/U]

Rama

Amortyzacja

Rodzaj tylnej przerzutki

Umiejscowienie baterii

Skok amortyzatora

Rozmiar tarczy hamulca

Rowery elektryczne

W niektóre miejsca dotrzesz tylko rowerem. Asfaltową drogą lub leśnym szlakiem. Możesz wspiąć się coraz wyżej i dalej. Zostaw zgiełk miasta, podziwiaj piękne widoki. Odetchnij od codzienności i wyrwij się poza nią. Podziwiaj piękno natury. Wybierz swój e-bike.

Rower elektryczny Lovelec Flip

Transport gratis
wysyłka w 24h
7 699 zł
7 899 zł oszczędzasz 200 zł
38495 zł x 20 rat 0%
Lovelec

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (5 opinii): 5 na 5
  • Koło   20 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   432 Wh

Rower elektryczny Lovelec Komo

Transport gratis
wysyłka w 24h
Lovelec

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (4 opinie): 5 na 5
  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   468 Wh

Rower elektryczny Lovelec Triago

Transport gratis
wysyłka w 24h
Lovelec

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   540 Wh

Rower elektryczny Winora Yucatan 8

Transport gratis
wysyłka w 24h
12 999 zł
64995 zł x 20 rat 0%
Winora

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (3 opinie): 5 na 5
  • Koło   27,5 cala
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   630 Wh

Rower elektryczny Lovelec Komo

Transport gratis
wysyłka w 24h
Lovelec

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (4 opinie): 5 na 5
  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   468 Wh

Rower elektryczny Lovelec Triago

Transport gratis
wysyłka w 24h
Lovelec

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   540 Wh

Rower elektryczny Winora Yucatan 8 Wave

Transport gratis
wysyłka w 24h
12 999 zł
64995 zł x 20 rat 0%
Winora

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (3 opinie): 5 na 5
  • Koło   27,5 cala
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   630 Wh

Rower elektryczny Lovelec Atik

Transport gratis
wysyłka w 24h
od 5 399 zł
26995 zł x 20 rat 0%
Lovelec

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   29 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   zależnie od wariantu

Rower elektryczny Ecobike X-City Cappuccino

chwilowo niedostępny
EcoBike

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   468 Wh

Rower elektryczny Ecobike X-City Coffee

chwilowo niedostępny
EcoBike

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   468 Wh

Rower elektryczny Winora Tria 8

chwilowo niedostępny
11 199 zł
55995 zł x 20 rat 0%
Winora

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   400 Wh

Rower elektryczny Kalkhoff Entice 3.B Move UNI

chwilowo niedostępny
11 499 zł
57495 zł x 20 rat 0%
Kalkhoff

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Kalkhoff Entice 3.B Move to trekingowo-miejski rower elektryczny z silnikiem Bosch Performance Line, osprzętem Shimano (8-biegów) oraz akumulatorem o pojemności 500Wh.
  • Koło   27,5 cala
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   500 Wh

Rower elektryczny Winora Tria N8 eco

chwilowo niedostępny
12 099 zł
60495 zł x 20 rat 0%
Winora

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   400 Wh

Rower elektryczny Lapierre e-Urban 4.4

chwilowo niedostępny
12 099 zł
60495 zł x 20 rat 0%
Lapierre

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   27,5 cala
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   400 Wh

Rower elektryczny Winora Yucatan 8 DA

chwilowo niedostępny
12 999 zł
64995 zł x 20 rat 0%
Winora

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (3 opinie): 5 na 5
  • Koło   27,5 cala
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   630 Wh

Rower elektryczny Winora Tria N8f

chwilowo niedostępny
13 899 zł
69495 zł x 20 rat 0%
Winora

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   500 Wh

Rower elektryczny BH ATOM DIAMOND WAVE PRO

chwilowo niedostępny
17 290 zł
86450 zł x 20 rat 0%
BH Bikes

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   720 Wh

Rower elektryczny Kross HEXAGON BOOST 1.0 396

zapytaj o dostępność
Kross

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (1 opinia): 4 na 5
Kross HEXAGON BOOST 1.0 – hardtail elektryczny MTB 29er – Bafang, 400 - 500Wh, napęd 3x8 SHIMANO ACERA M360 12-32T, SHIMANO MT200, SR SUNTOUR XCT 30 HLO 100 mm
  • Koło   29 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   396 Wh

Rower elektryczny Kross TRANS HYBRID

zapytaj o dostępność
Kross

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Kross TRANS HYBRID - trekkingowy rower elektryczny z tylnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 522Wh, pozwalającym na przejechanie do 100 kilometrów.
  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   522 Wh

Rower elektryczny Kross Inzai Hybrid 1.0

zapytaj o dostępność
Kross

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Kross Inzai Hybrid 1.0 – crossowy rower elektryczny 28” – Bafang, 500Wh, 3x8 SHIMANO ALTUS M310 11-34T / 48T-38T-28T, SHIMANO MT200, SCHWALBE SPICER 40-622
  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny

Rower elektryczny Kross TRANS HYBRID DA

zapytaj o dostępność
Kross

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Kross TRANS HYBRID - trekkingowy rower elektryczny z tylnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 522Wh, pozwalającym na przejechanie do 100 kilometrów.
  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   522 Wh

Rower elektryczny Kross FLEX HYBRID 1.0

zapytaj o dostępność
Kross

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Polski składany rower elektryczny z pojemnym akumulatorem (zasięg do 90 kilometrów) i silnikiem w piaście tylnego koła o mocy 250W.
  • Koło   20 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   460 Wh

Rower elektryczny Kross HEXAGON BOOST 1.0 522

zapytaj o dostępność
Kross

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Ocena Klientów (1 opinia): 4 na 5
Kross HEXAGON BOOST 1.0 – hardtail elektryczny MTB 29er – Bafang, 400 - 500Wh, napęd 3x8 SHIMANO ACERA M360 12-32T, SHIMANO MT200, SR SUNTOUR XCT 30 HLO 100 mm
  • Koło   29 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   522 Wh

Rower elektryczny M-BIKE e_CITY 828

zapytaj o dostępność
Merida

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

M-BIKE e_CITY 828 – Bafang 250W / 410Wh, Shimano ACERA 1x8 SHIMANO T-200 2-piston 160/160 mm, widelec Amortyzowany RST NEON T 50 mm, Sztyca amortyzowana.
  • Koło   28 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Tylny
  • Pojemność baterii [Wh]   410 Wh

Rower elektryczny Kross HEXAGON BOOST 3.0

zapytaj o dostępność
Kross

lub zadzwoń i zamów: 669 175 126

Kross HEXAGON BOOST 3.0 – hardtail elektryczny MTB 29er – Shimano E8000, 500Wh, napęd 3x8 SHIMANO ACERA M360 11-34T, TEKTRO M275, SR SUNTOUR XCM DS 100 mm
  • Koło   29 cali
  • Moc znamionowa   250 W
  • Umiejscowienie silnika   Centralny
  • Pojemność baterii [Wh]   500 Wh

Rowery elektryczne w sklepie mocnerowery

Rower elektryczny Haibike SDURO Trekking S 9.0

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na często zadawane pytania, w tematach takich jak budowa, działanie i różnice pomiędzy ebike’ami a rowerami, typy rowerów elektrycznych, różnice pomiędzy silnikami centralnymi, a tylnymi, kompatybilnością części rowerowych, codziennym użytkowaniem oraz ekologią. Spis treści zamieszczony poniżej pozwoli szybko wyszukać interesujący temat.

Spis treści
  • Rowery elektryczne w sklepie mocnerowery.pl
  • Dlaczego tak zróżnicowana grupa dała się ponieść idei roweru elektrycznego?
  • Budowa roweru elektrycznego
  • Działanie napędu elektrycznego
  • Różnice między rowerami elektrycznymi a tradycyjnymi
  • Zalety roweru elektrycznego
  • Wady rowerów elektrycznych
  • Jak się przygotować, aby wybrać najlepszy rower dla siebie?
  • Typy rowerów elektrycznych i przeznaczenie.
  • Może interesują Cię rowery elektryczne męskie? - przeczytaj na co zwrócić uwagę
  • Jak dopasować rower elektryczny damski – do wyboru są różne rozmiary
  • Czy rowery elektryczne są ekologiczne?
  • Kompatybilność części zamiennych do rowerów elektrycznych
  • Dla kogo rower elektryczny?
  • Czy warto codziennie dojeżdżać rowerem do pracy?
  • Przyszłość roweru elektrycznego

Dlaczego tak zróżnicowana grupa dała się ponieść idei roweru elektrycznego?

Niewątpliwie rowery elektryczne każdego roku zyskują coraz większą popularność i rosnącą ilość użytkowników. Z każdej grupy wiekowej. Korzystają z nich zarówno pasjonaci, turyści rowerowi, osoby regularnie dojeżdżające do pracy, jak również amatorzy i rodziny z dziećmi. Jazda rowerem elektrycznym daje ogromną przyjemność, pozwala zwiedzić nowe miejsca i wspólnie spędzać czas. Ebike pozwala babci zabrać wnuczka na rower i jechać tuż obok, także pod górę. Jazda na elektryku ma wiele zalet. Jednak zanim je wymienimy, warto lepiej poznać rowery elektryczne i dowiedzieć się jak działają.

Budowa roweru

Budowa roweru elektrycznego

Każdy rower elektryczny jest wyposażony w zintegrowany układ wspomagania jazdy, który składa się z:
  • silnika,
  • akumulatora,
  • układu odpowiedzialnego za sterowanie silnikiem (sterownika i czujników),
  • panelu dającego rowerzyście możliwość regulacji pracy napędu (wyświetlacz z kontrolerem).

Silnik elektryczny posiada moc znamionową nie większą niż 250 W i wspomaga rowerzystę do prędkości 25 km/h wyłącznie podczas pedałowania. Może on być zamontowany w piaście tylnego koła, przedniego koła oraz zintegrowany z korbą roweru. Drugim istotnym elementem jest akumulator. Zamontowany na bagażniku, za siodełkiem (wzdłuż rury podsiodłowej), na ramie czy też wewnątrz ramy. Zdarzają się także rozwiązania gdzie akumulatorów może być więcej np. wewnątrz ramy i na ramie. Wszystkie rowery elektryczne oferowane w naszym sklepie posiadają informację o pojemności i technologii w jakiej został wykonany akumulator (na ogół litowo-jonowe). To akumulator magazynuje prąd potrzebny do zasilania silnika.

Działanie napędu elektrycznego

Rower elektryczny nie jeździ sam, tak samo jak samochód ze wspomaganiem kierownicy sam nie skręca. Do poruszania się konieczne jest pedałowanie. Dopiero wtedy silnik uruchomi się i zapewni rowerzyście dodatkową pomoc. Panel sterowania daje możliwość wybrania poziomu wspomagania. Stopień wspomagania posiada kilka poziomów, od silnego, przy którym nie trzeba praktycznie żadnego wysiłku do jazdy, poprzez średnie które umożliwia trening aerobowy (bez nadmiernego wysilania stawów), aż po całkowicie wyłączone wspomaganie dające możliwość przeprowadzenia solidnego treningu interwałowego czy anaerobowego. Te wszystkie możliwości możemy wykorzystać na świeżym powietrzu, na łonie natury, oglądając piękne widoki. Połączenia takich możliwości nie daje ani rower tradycyjny, ani też rower stacjonarny.

Bike vs ebike

Różnice między rowerami elektrycznymi a tradycyjnymi

Właśnie tych wymienionych wcześniej elementów roweru elektrycznego nie znajdziemy w tradycyjnym rowerze. Więc to te fizyczne elementy będą je od siebie odróżniać. Nie zapomnijmy jednak o unikalnych cechach obu konstrukcji. Rowery elektryczne dają możliwość sporych przyspieszeń i dbając o bezpieczeństwo użytkownika odznaczają się solidnością wykonania oraz zastosowanych podzespołów. Te elementy wraz ze specjalnie zaprojektowaną ramą, silnikiem i akumulatorem są przyczyną zwiększonej wagi w stosunku do roweru tradycyjnego.

Zwiększona waga stanowi jednak jedyną przewagę roweru tradycyjnego nad rowerem elektrycznym, a przekłada się tylko na fakt że jest go nieco łatwiej podnieść. Reszta przemawia na korzyść roweru elektrycznego. Na rowerze elektrycznym możemy jechać dłużej, dalej i przyjemniej. Mamy również wybór - czy chcemy się zmęczyć bardziej czy mniej? W każdej chwili można dopasować siłę wspomagania silnika, do swoich potrzeb czy obecnych możliwości. Kiedy chcemy odpocząć lub dojechać na miejsce szybciej, to możemy zwiększyć siłę wspomagania. Kiedy potrzeba solidnego wysiłku – możemy zmniejszyć poziom wspomagania.

Porada

Ciekawostka: W przepisach o ruchu drogowym, rower elektryczny spełniający wymagania czyli posiada moc nominalną nie większą niż 250 W i wspomaga rowerzystę do prędkości 25 km/h jest traktowany jako rower tradycyjny. To bardzo duże udogodnienie dla każdego rowerzysty. Oznacza to, że rower elektryczny może pojechać legalnie w te same miejsca co zwykły rower! Drogi rowerowe, kontrapasy, starówka i parki stoją przed Tobą otworem. Tyle pięknych miejsc by dojechać do pracy na skróty. Właśnie dlatego rower elektryczny bywa szybszy w mieście nie tylko od tradycyjnego roweru, ale także od samochodu!
Zalety

Zalety roweru elektrycznego

Rowery elektryczne posiadają bardzo wiele zalet. Staraliśmy się wypisać je wszystkie. Od razu ostrzegamy: ich kolejność jest przypadkowa. Zaobserwowane przez nas zalety roweru elektrycznego to:
  • jeździsz na swoich warunkach - to użytkownik decyduje ile siły chce wkładać, a na ile korzystać ze wspomagania,
  • tereny dotychczas niedostępne stają się osiągalne,
  • można dojechać dalej, szybciej i przyjemniej,
  • rower elektryczny pomaga walczyć z wykluczeniem – na ebike’u mogą jeździć osoby z niewydolnościami układu oddechowego, sercowego czy ruchowego. Rower elektryczny to aktywna forma rehabilitacji,
  • do celu można dotrzeć praktycznie bez zmęczenia i kropli potu,
  • jazda rowerem elektrycznym jest tak przyjemna, że chce się na nim częściej jeździć niż zwykłym rowerem,
  • to bezpieczna forma powrotu do sprawności i aktywności bez ryzyka kontuzji i przetrenowania, zwłaszcza po dłuższej przerwie od aktywności fizycznej,
  • e-bike to ekologiczny środek transportu (w porównaniu do samochodu),
  • daje większą mobilność i niezależność,
  • niskie koszty użytkowania,
  • oszczędność czasu podczas codziennych dojazdów do pracy w mieście.

Wady rowerów elektrycznych

Nie ma produktów, które posiadają same zalety. Najważniejsze jest to, aby było ich więcej niż wad. Naszym zdaniem e-bike’i mają trzy wady w stosunku do rowerów tradycyjnych i będą to:
  • wyższa cena,
  • nieznacznie większa waga (za sprawą dodatkowych komponentów),
  • należy pamiętać o konieczności ładowania akumulatora.

Jak się przygotować, aby wybrać najlepszy rower dla siebie?

Gama rowerów elektrycznych dostępnych na rynku jest ogromna, dlatego wybór nie należy do najłatwiejszych. Istnieje jednak kilka pytań, które powinny ułatwić to zadanie. Poniżej wypisaliśmy te najistotniejsze, które według nas powinien zadać sobie każdy, kto planuje zakup roweru elektrycznego. Warto zapisać odpowiedzi na kartce papieru i przeanalizować je na chłodno.
  • Jakiego typu roweru szukasz, do jakiego zastosowania?
  • Szukasz roweru do jazdy po mieście i przemieszczania po okolicy?
  • Jakie odległości planujesz pokonywać rowerem?
  • Lubisz jazdę głównie po asfalcie, czy też lubisz szutrowe i leśne ścieżki?
  • Jaka pozycję na rowerze preferujesz?
  • Jak wysportowana/ny jesteś?
  • Czy teren, w którym się najczęściej poruszasz to spore wzniesienia lub wymagający
  • teren?
  • Czy Twój nowy rower musi posiadać np. bagażnik, błotniki, zintegrowane oświetlenie?
  • Jaką kwotę chcesz przeznaczyć na zakup roweru elektrycznego?

Typy rowerów elektrycznych i przeznaczenie

Jeśli już masz przygotowane odpowiedzi powyższe na pytania, to chcielibyśmy przybliżyć Ci dostępne kategorie rowerów elektrycznych. Z reguły nie wiemy jaki chcemy mieć rower, ale dokładnie wiemy czego od niego oczekujemy. Właśnie w taki sposób skonstruowaliśmy niniejszą listę. Rodzaje
  • Chcę komfortowo jeździć na długie wycieczki – rozważ wybór elektrycznego roweru trekkingowego.
  • Chcę jeździć komfortowo na długie wycieczki i czasami zjechać z ubitej drogi. Czy potrzebuję rower górski? – Na ogół najlepszym wyborem w takiej sytuacji będzie rower elektryczny trekingowy typu SUV. Zapewnia komfort oraz posiada szerokie ogumienie umożliwiające bezpieczną jazdę także po luźniejszej nawierzchni (żwir, udeptane szlaki itd).
  • Chcę jeździć po górach, ale wolę jeździć w dół, niż w górę – elektryczny rower górski full suspension (z pełną amortyzacją) będzie dobrym rowerem dla Ciebie.
  • Chcę jeździć po górach, ale wolę jeździć w górę – rozważ rowery full suspension. Pełna amortyzacja zwiększa bezpieczeństwo i wybacza więcej błędów podczas zjazdów. Jeżeli nie chcesz zjeżdżać w trudnym terenie, możesz rozważyć także rowery hardtail.
  • Potrzebuje roweru głównie do jazdy po asfaltowych drogach i ścieżkach, ale muszę go przewieźć w samochodzie, na łodzi, w camperze - rozważ wybór roweru składanego.
  • Chciałbym składaka, który mieści się do bagażnika i będę jeździł dużo po droga szutrowych / nieutwardzonych – lepiej sprawdzi się rower trekkingowy. Doradzimy Ci w jaki sposób możesz przewozić. Rower elektryczny składany nie zapewnia właściwego komfortu podczas jazdy po nierównym terenie.
  • Odpowiada mi pozycja jazdy na rowerze górskim i czuje się na nim komfortowo, jednak nie będę dużo jeździł w trudnym terenie – rozważ wybór elektrycznego roweru typu hardtail.
  • Potrzebuje rower do jazdy po mieście – rower elektryczny miejski zapewnia wysoki komfort oraz pozycję, która daje znakomitą widoczność innych uczestników ruchu drogowego.
  • Chciałbym rower, którym mogę jeździć szybko po asfalcie, ale także chciał bym poruszać się nim w lekkim terenie – wybierz elektryczny rower gravelowy lub trekkingowy z szeroką oponą o gładkim bieżniku.
Czasami zdarzają się sytuacje gdy rozsądnym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch rowerów o bardzo odmiennym zastosowaniu np. rower miejski do jazdy codziennej i ebike Enduro do weekendowych szaleństw. Nie można byłoby dobrać jednego roweru, który idealnie sprawdzał by się do obu opisanych zastosowań. Powyższa lista nie wyczerpuje wszystkich możliwości, a każdy przypadek jest indywidualny. Jeżeli masz pytania, to zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami, którzy pomogą dobrać rower elektryczny do Twoich potrzeb.

Haibike Trekking 4 desert

Może interesują Cię rowery elektryczne męskie? - przeczytaj na co zwrócić uwagę

Męskie rowery z silnikiem elektrycznym mogą mieć rożne zastosowania. Dlatego przed zakupem bardzo istotne jest przeanalizowanie swoich potrzeb. Rower elektryczny jest w stanie zaspokoić potrzebę codziennych dojazdów do pracy, weekendowej aktywności, wypraw rowerowych a także skoku adrenaliny dla odważnych. Rowery elektryczne męskie występują w wielu rozmiarach i geometriach w związku z tym każdy znajdzie coś dla siebie. Zalecamy rozmowę z doświadczonym sprzedawcą, który oprócz podstawowych wytycznych, weźmie pod uwagę indywidualne potrzeby i preferencje klienta.

Haibike Trekking 4 mid desert

Jak dopasować rower elektryczny damski – do wyboru są różne rozmiary

Oglądając rower elektryczny damski, warto się zastanowić co dla użytkowniczki jest naprawdę istotne. Może pozycja na rowerze, komfort wsiadania i poczucie bezpieczeństwa? Z doświadczenia wiemy, że najczęściej wszystkie te elementy są dla naszych klientek istotne. Warto się więc temu dokładnie przyjrzeć i przeanalizować możliwości. Właściwy rozmiar ramy jest niezbędny, aby na rowerze czuć się bezpiecznie i komfortowo. Rowery z ramą uniwersalną zagwarantują wygodne wsiadanie. Warto więc skorzystać z możliwości jakie dają damskie rowery elektryczne i cieszyć się jazdą. W razie pytań i wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego, chętnie pomożemy.

Eko

Czy rowery elektryczne są ekologiczne?

Każda podróż wykonana na rowerze elektrycznym zamiast samochodem będzie bardziej ekologiczna. Nawet jeżeli prąd pochodzi z elektrowni zasilanej paliwami kopalnianymi. Rower elektryczny jest dużo lżejszy od samochodu, a więc potrzebuje mniej energii aby się rozpędzić. Ze względu na niższą wagę infrastruktura drogowa także zużywa się wolniej.

Proces spalania paliwa odbywa się w elektrowni przez co spaliny są lepiej filtrowane, niż te pochodzące z rury wydechowej. Rower elektryczny ma też dodatkowy potencjał, bo zmieniając źródło prądu może stać się on jeszcze bardziej przyjazny środowisku. Wśród producentów opon i dętek widać rosnący udział materiałów z recyklingu w produkcji. Opony rowerowe wymagają także dużo mniejszej ilości gumy, niż opony samochodowe i musimy je założyć na dwa, a nie cztery koła. Żywotność dobrych opon rowerowych dochodzi nawet do kilkunastu tysięcy kilometrów.

Elementy napędu są wykonane ze stali lub aluminium, więc mogą zostać oddane do recyklingu i ponownego przetworzenia. E-bike wymaga też, o wiele mniejszej ilości smarów / płynów eksploatacyjnych niż samochód. Jak widać rower elektryczny jest czystszym i bardziej ekologicznym środkiem transportu zarówno pod kątem zużycia energii, infrastruktury jak i części zamiennych / smarów.

Kompatybilność części zamiennych do rowerów elektrycznych

Większość zastosowanych komponentów to standardowe części montowane w rowerach. Przerzutki tylne, przednie, amortyzatory, kierownice, sztyce, siodełka, mostki, koła na ogół niczym nie różniąsię od tych zastosowanych w rowerze tradycyjnym.. Nie ma wśród nich, modeli które można stosować wyłącznie do rowerów elektrycznych. Różnice następują najczęściej w takich komponentach jak ramy, korby, suporty. Oznacza to, że rower elektryczny można naprawić w zwykłym serwisie rowerowym lub samodzielnie, a tylko kilka elementów będzie wymagało wizyty w specjalistycznym serwisie lub sklepie. Rower elektryczny, nie jest więc dużo trudniejszy w naprawie lub droższy w użytkowaniu, niż jego tradycyjny odpowiednik.

Dla kogo rower elektryczny?

Rower elektryczny to dobre rozwiązanie dla każdego. Największą popularnością cieszą się one wśród osób, które zrezygnowały z dojeżdżania samochodem po mieście. To dobry sposób na omijanie korków – pozwala na szybkie przemieszczanie się po miejscach niedostępnych dla pojazdów z silnikiem spalinowym, ze zbliżoną średnią prędkością przejazdu oraz bez zmęczenia. Rowery elektryczne docenią także rodzice, którzy chcą podróżować rowerem ze swoimi pociechami. Silnik wspomoże gdy trzeba podjechać stromy podjazd w bike parku lub gdy kolejka do wyciągu jest po prostu za długa. Elektryk to także pomocne rozwiązanie dla ludzi wracających do formy po operacji lub dla osób starszych. Słaba kondycji fizyczna bądź zdrowotna, to nie powód aby przestać być aktywnym fizycznie! Nie ważne czy jazda rowerem to sposób na spędzenie czasu z rodziną, sport czy środek transportu – polecamy zgłębienie fascynującego świata możliwości jakie otwierają przed nami rowery elektryczne.

Dojazdy do pracy

Czy warto codziennie dojeżdżać rowerem do pracy?

Rower elektryczny to świetny pojazd na co dzień. Jest dużo stabilniejszy niż hulajnoga, a także bardziej praktyczny i znacznie bezpieczniejszy. Posiada większy zasięg i można nim zawieźć dziecko do szkoły (w foteliku) czy zrobić zakupy i przewieźć je w sakwach. Dzięki wspomaganiu dojedziemy szybciej i będziemy mniej zmęczeni niż na tradycyjnym rowerze. A to wszystko przy niewielkich kosztach, braku konieczności opłacania parkingów oraz corocznego ubezpieczenia. W porównaniu do komunikacji miejskiej daje też niezależność i zapewnia codzienną dawkę ruchu.

Przyszłość roweru elektrycznego

Ebike to dużo więcej niż tylko rower, a ostatnie lata pokazują ciągły postęp i rozwój technologii. Od kilku lat rowery elektryczne (np. Haibike z chipem eConnect) należą do IoT (Internet of Things - internet rzeczy). Jednak na tym rozwój technologii się nie kończy. Już obecna technologia ogniw litowo-jonowych pozwala na przejechanie do 140 kilometrów na jednym ładowaniu, a nowej generacji akumulatory będą lżejsze i bardziej pojemne co przełoży się na większy zasięg. Czas ładowania do 80% także ulegnie skróceniu. Rowery elektryczne jako jedne z niewielu pojazdów będą mogły się poruszać w najbardziej restrykcyjnych Strefach Czystego Transportu, które zaczynają się pojawiać w naszym kraju. Zatem jazda samochodem w mieście będzie coraz bardziej utrudniona i droższa (podwyżki cenników parkowania oraz opłaty za wjazd do centrum). Podczas gdy ilość dróg i stojaków z których mogą korzystać użytkownicy, ciągle się powiększa. Jak widać przyszłość rowerów elektrycznych jest świetlana. Ich udział w rynku rośnie z każdym rokiem. Także nowoczesna infrastruktura i polityka jest z każdym rokiem bardziej przyjazna rowerzystom. Dlatego gorąco zachęcamy do jazdy testowej i sprawdzenia samodzielnie „o co cały ten szum z rowerami elektrycznymi” gdyż. żadna wiedza teoretyczna, nie da tyle co praktyka.
Szukaj
Twój koszyk jest pusty, dodaj do koszyka Twoje wymarzone produkty.