Koszyk 0

Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny?


Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny?

Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny?

Chwila moment, ale Ty już posiadasz już tradycyjny rower, prawda? Właśnie dlatego zaradne i oszczędne osoby decydują się na elektryfikację roweru. Dlaczego oszczędne? Ponieważ koszt przeróbki jest dużo niższy, poza tym dojeżdżając do pracy zużyjesz mniej siły. Dodatkowo przejechanie 100 kilometrów to zaledwie 1 PLN. Dodatkowe, elektryczne wsparcie docenisz też gdy mieszkasz poza miastem i masz dookoła same podjazdy. To tylko kilka z korzyści płynących z posiadania roweru silnikiem elektrycznym.

* Nasz serwis mieści się przy ul. 28 Lipca 1943 nr 9A w Krakowie i jest czynny w godzinach 10:00 - 17:00

Naprawa napędów elektrycznych rowerów

Przyznaj sam przed sobą – zalet z przeróbki roweru jest bardzo dużo:

  1. nie potrzebujesz dodatkowego miejsca na przechowywanie kolejnego roweru
  2. jeździsz na rowerze który znasz i lubisz
  3. silnik elektryczny jest bardzo cichy
  4. masz do dyspozycji dodatkową moc, która odciąży Twoje kolana podczas podjazdów
  5. dzięki wspomaganiu elektrycznemu mniej się zmęczysz
  6. dojedziesz szybciej do pracy, korzystając z infrastruktury rowerowej **
  7. w centrum miasta bezapelacyjnie wygrywasz z samochodem :)
  8. nie generujesz szkodliwych dla środowiska spalin
  9. codzienna dawka ruchu poprawi Twoją kondycję, zdrowie oraz odporność
  10. silnik elektryczny umożliwi regularne dojazdy do miasta
  11. nie musisz płacisz OC i ubezpieczeń – to w końcu dalej rower!
  12. nie szukasz miejsca i nie płacisz za parking
  13. za przejechanie 100 kilometrów zapłacisz zaledwie 1 PLN

** kupując skuter lub motorower nie będziesz miał takiej możliwości

Jakie mocowanie silnika elektrycznego w rowerze wybrać?

Zastanawiasz się który silnik jest najlepszy? Odpowiedź jest prosta: centralny. A teraz trochę szczegółów. Istnieją trzy sposoby zamocowania silnika elektrycznego w rowerze: w mechanizmie korbowym (centralny), w tylnym kole oraz w przednim kole. Kolejność nie jest przypadkowa. Naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest elektryfikacja roweru z użyciem silnika centralnego bo jest najbardziej uniwersalny i posiada wyższy moment obrotowy. Silnik w tylnej piaście roweru też jest godnym uwagi rozwiązaniem ze względu na przyczepność. Główną zaletą montażu silnika w przednim kole jest jego niższa cena.

Silnik centralny

Silnik centralny rowerowy elektryczny

Silnik centralny jest najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem jakie możesz wybrać. Łączy korzyści napędu przedniego oraz tylnego. Silnik centralny umożliwi Ci wyjechanie pod najbardziej strome zbocza. Dlaczego? Ponieważ w połączeniu z tylną przerzutką zyskujesz możliwość dostosowania momentu obrotowego przekazywanego na tylne koło. Silnik centralny ma też wyższy moment obrotowy od innych rodzajów silników oraz zapewnia idealny rozkład masy. Konwersja polega na wymianie zwykłej korby i suportu na korbę zintegrowaną z silnikiem oraz podłączaniu baterii, manetki i wyświetlacza. Więcej na temat samego silnika dowiesz się na stronie produktu.

Najlepsze silniki centralne:


Silnik elektryczny w tylnej piaście

Silnik elektryczny w tylnej piaście

Tylne koło roweru posiada dużo lepszą przyczepność, dlatego silnik elektryczny w tylnej piaście to idealne rozwiązanie podczas jazdy po bezdrożach oraz mokrej nawierzchni. Przekazuje on moc bezpośrednio na koło oraz minimalizuje możliwość wystąpienia podsterownego poślizgu. Dzięki hermetycznemu złączu, zdjęcie koła jest całkowicie bezproblemowe. Jak opisać wrażenia z jazdy? Przez cały czas czujesz jakbyś miał wiatr w plecy! Konwersja polega na wyjęciu starego koła i zastąpieniu go nowym oraz podłączeniu baterii, manetki oraz wyświetlacza. Nowe koło jest zaplecione na dwuściankowej obręczy i specjalnych grubszych szprychach. W ofercie mamy dostępne modele od 26 do 29 cali. Więcej na temat samego silnika dowiesz się na stronie produktu.

Najlepsze silniki w tylnym kole


Silnik elektryczny w przedniej piaście

Silnik elektryczny w przedniej piaście

Silnik elektryczny w przedniej piaście roweru posiada kilka zalet. Po pierwsze w połączeniu z baterią mocowaną na bagażniku zapewnia dość dobre rozłożenie masy. Po drugie jest prostszy w budowie od innych rodzajów silników. Instalacja tego typu silnika polega na usunięciu szprych i piasty z przedniego koła. Klasyczną piastę zastępujemy jej elektryczną siostrą i zaplatamy z użyciem nowych, krótszych szprych. Ponadto trzeba podłączyć całość z baterią, manetką oraz wyświetlaczem. Więcej na temat samego silnika dowiesz się na stronie produktu.

Najlepsze silniki w przednim kole





Masz pytanie?

Zadzwoń na 669 175 126 od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 - 17:00 i powiedz nam czego potrzebujesz. Odpowiemy na każde pytanie, bo rowery elektryczne to nasza specjalność! PS Nasz serwis mieści się przy ul. 28 Lipca 1943 nr 9A w Krakowie.