Właściciel firmy Kross zaczynał swoją karierę z rowerami po upadzie komunizmu, gdy jako 23 latek rozpoczął handel rowerami Romet. Już po roku działalności był już hurtownią Rometu i posiadał własny sklep. W Rynek był tak chłonny, że pozwolił mu w szybkim czasie wypracować znaczny zysk. Pieniądze ciągle były inwestowane w firmę. W latach dziewięćdziesiątych Kross był producentem rowerów (fabryka w rodzinnym Przasnyszu), które dostępne były pod trzema markami: Grand, Vision i Best. W latach 2002 – 2008, Kross produkował ramy dla sieci sklepów sportowych Decathlon. W okolicach 2005 roku, Kross rozpoczął także inwestycje w budowę własnej marki.
Po zerwaniu umowy z siecią (ze względu na niekorzystne warunki współpracy), firma Kross stanęła na krawędzi. Firma w tym okresie była w stanie produkować blisko 400 tysięcy rowerów rocznie. Nagle, potrzeby produkcyjne spadły o połowę. Postawiono więc na innowację i jeszcze silniejsze rozwijanie własnej marki. Dla właściciela oraz pracowników był to trudny okres, ale z perspektywy czasu widać, że się opłacało. Zostały poczynione inwestycje i tak powstały: hala montażowo-produkcyjna, spawalnia ram i widelców, obręczownia i lakiernia wodna.
W 2006 roku firma Kross przeszła kolejną dużą zmianę. Całkowicie zmieniono wygląd rowerów. Zyskały lepszy osprzęt oraz ulepszono proces tworzenia ram rowerowych. Rowery zostały podzielone na kategorie: MTB, miejskie, trekkingowe itd. To mniej więcej w tym czasie pojawiły się znane do dzisiaj modele Kross Hexagon oraz Kross Level. Przez kolejne lata firma ciągle się rozwijała, a produkcja i sieć detaliczna rosła. Poziom przychodów jaki wpływał do firmy podczas współpracy z firmą Decathlon udało się wypracować w 2016 roku. Powstała też nowa marka rowerów o nazwie „Le Grand”. W 2017 roku Kross kupił holenderskiego producenta rowerów elektrycznych. Firma utworzyła także linię do produkcji ram karbonowych co stawia go w gronie nielicznych producentów ram z włókna węglowego.
Dzisiaj co pięćdziesiąt sekund z linii produkcyjnej Kross'a schodzi rower. Daje to produkcję rzędu 300 tysięcy rowerów rocznie, które są sprzedawane na rynku krajowym oraz eksportowane do 50 krajów świata.