12 422 84 00 tel 12 306 73 62 Kontakt Pn-Pt: 10-18 Sob: 10-14
Koszyk 0

Konwersja roweru na elektryczny

Konwersja roweru na elektryczny

Konwersja roweru na elektryczny to proces, który możesz przeprowadzić w domowym zaciszu lub zlecić go w sklepie stacjonarnym, w którym kupujesz silnik. Zanim dojdzie do konwersji roweru, musisz wybrać rodzaj napędu elektrycznego, oraz kształt i pojemność baterii. W tym artykule poruszamy podstawowe informacje dotyczące konwersji roweru. Dzielimy się z Tobą doświadczeniem jakie zdobyliśmy dokonując dziesiątek konwersji rowerów w naszym serwisie.

Rodzaje silników

Jeśli chodzi o silniki to masz do wyboru trzy rodzaje: centralny, w tylnej piaście w i przedniej piaście. Wyglądają one tak jak na poniższych zdjęciach.



1. Konwersja roweru z użyciem silnika centralnego

Składa się z: demontażu korby oraz suportu, instalacji korby z silnikiem, montażu baterii, wyświetlacza, czujników i opcjonalnie manetki. Moc z silnika jest przenoszona na tylne koło poprzez łańcuch, dlatego jazda sprawia wrażenie poruszania się bardzo lekkim i „dobrze naoliwionym” rowerem.

Konwersja roweru z użyciem silnika centralnego

Silnik centralny w połączeniu z baterią mocowaną w ramie pozwala zachować optymalny środek ciężkości. To dobrze wpływa na właściwości jezdne roweru oraz zwrotność. Najpopularniejsza moc zestawów do konwersji roweru to 250W i 350W. Są jednak dostępne także mocniejsze silniki jak 500W czy 750W. Silnik centralny w połączeniu z kasetą lub wolnobiegiem pozwala wyjeżdżać pod wzniesienia niedostępne dla innych rodzajów napędów. Posiadając silnik centralny możesz dobrać dowolny rodzaj tylnej przerzutki np. wewnętrzną w piaście tylnego koła.

Konwersja roweru z użyciem silnika centralnego

Konwersja roweru z użyciem silnika centralnego



2. Konwersja roweru z użyciem silnika w tylnym kole

Składa się z: demontażu tylnego koła i instalacji nowego koła z silnikiem. Możliwe jest także zaplecenie nowego koła z użyciem obręczy, którą posiadasz. Jednak ze względu na różnice w budowie piasty klasycznej i tej z silnikiem, trzeba użyć nowych szprych. Konwersja roweru z użyciem silnika w tylnym kole

Ponadto na montaż składają się: nakręcenie zębatek kasety, zamontowanie baterii, wyświetlacza, czujników i opcjonalnie manetki.

Konwersja roweru z użyciem silnika w tylnym kole

Silnik w tylnym kole w połączeniu z baterią w ramie rozkłada wagę mniej więcej po równo. Moc z silnika jest przenoszona bezpośrednio na tylne koło, dlatego jadąc takim rowerem będziesz miał wrażenie jakby wiatr zawsze wiał w plecy lub pchała Cię „niewidzialna siła”. Konwersja roweru z użyciem silnika w tylnym kole

Silniki tylne pozwalają na montaż wolnobiegu albo kasety (w zależności od modelu). Większość silników tylnych posiada możliwość montażu tarczy hamulcowej. Silnik zamocowany w tylnej piaście pozwala na wybór dowolnej piasty przedniej. Dzięki temu możesz np. wybrać piastę z hamulcem rolkowym.



3. Konwersja roweru z użyciem silnika w przednim kole

Konwersja roweru z użyciem silnika w przednim kole

Składa się z: demontażu koła i instalacji nowego koła z silnikiem. Możliwe jest także zaplecenie nowego koła z użyciem obręczy, którą posiadasz. Jednak ze względu na różnice w budowie piasty klasycznej i tej z silnikiem, trzeba wymienić szprychy na nowe. Ponadto na montaż składają się: nakręcenie zębatek kasety, zamontowanie baterii, wyświetlacza, czujników i opcjonalnie manetki.

Konwersja roweru z użyciem silnika w przednim kole
Moc z silnika jest przenoszona bezpośrednio na przednie koło, dlatego odczujesz jakby ktoś Cię holował. Czujnik umieszczony w korbie, podczas pedałowania wysyła sygnał do silnika, który uruchamia wspomaganie elektryczne. Silnik w przednim kole z baterią w bagażniku rozkłada wagę mniej więcej po równo na przód i tył roweru. Większość silników posiada możliwość montażu tarczy hamulcowej. Posiadając silnik w przednim kole możesz dobrać dowolny rodzaj tylnej przerzutki np. wewnętrzną w piaście tylnego koła. Niestety użycie przedniej piasty z silnikiem wyklucza możliwość używania lampek zasilanych z dynamo w piaście.



Konwersja roweru a wyświetlacz

Podczas przeróbki roweru na elektryczny, konieczne jest zamocowanie wyświetlacza. W zależności od modelu silnika masz do wyboru kilka wyświetlaczy. Najczęściej będą to wyświetlacze LCD. Posiadają one podstawowe parametry jazdy, naładowania akumulatora czy trybu wspomagania. W niektórych zestawach dołączane są wyświetlacze LED, które są bardzo proste w obsłudze.

Konwersja roweru a wyświetlacz

Konwersja roweru a wyświetlacz

Konwersja roweru – jaka bateria?

Baterie możemy podzielić na dwa rodzaje: montowane w ramie lub bagażniku. Posiadają one różne kształty: prostokąta, trapezu lub bidonu (butelki). Różnią się między sobą także pojemnością, napięciem i ceną. Najczęściej spotykamy baterie o pojemności 6,6 – 16 Ah czyli 238 Wh – 576Wh. Nowe zestawy Ecobike posiadają akumulator o pojemności nawet 684Wh. Bateria trapezowa - konwersja roweru

Zapewne pomyślałeś: „im wyższa pojemność baterii tym większe ma gabaryty i tym więcej trzeba za nią zapłacić”. To prawda, jednak większa pojemność to także dużo większy zasięg. Baterie które posiadamy w sklepie występują w wersjach do silników 36V i 48V. Na tych najbardziej pojemnych możliwe jest pokonanie ponad 100 kilometrów ze wspomaganiem elektrycznym.

Konwersja roweru – jaka bateria?

Konwersja roweru – jaka bateria?

Akumulator zintegrowany Lovelec Komo / Rana

Akumulator zintegrowany Lovelec Komo / Rana

wysyłka w 24h
od 1 899 zł
Akumulator Ecobike X-Cross /SX3/SX4/SX5

Akumulator Ecobike X-Cross /SX3/SX4/SX5

wysyłka w 24h
od 1 699 zł
Akumulator zintegrowany Lovelec Flip

Akumulator zintegrowany Lovelec Flip

wysyłka w 24h
od 1 899 zł
Akumulator Ecobike X300

Akumulator Ecobike X300

wysyłka w 24h
od 1 799 zł


Konwersja roweru – podsumowanie

Konwersja roweru na elektryczny

Konwersja roweru na elektryczny pozwala zaoszczędzić pieniądze i cieszyć się z jazdy rowerem, który znasz i lubisz. Dzięki instalacji silnika będziesz mógł szybciej poruszać się po mieście lub wyskoczyć w góry i podjechać każdy podjazd. To także idealne rozwiązanie jeśli mieszkasz poza miastem i chcesz bezproblemowo pokonać okoliczne podjazdy. Montaż i wybór napędu oraz baterii mogą z początku wydawać się bardzo trudne, ale od tego masz nas:) Po prostu napisz lub zadzwoń i opowiedz nam jak jeździsz na rowerze, a my zajmiemy się resztą. Wyręczymy Cię także w montażu.

Masz pytanie?

Zadzwoń na 669 175 126 i powiedz, że dzwonisz w sprawie konwersji roweru. Odpowiemy na każde Twoje pytanie, bo rowery elektryczne to nasza specjalność!
Szukaj
Twój koszyk jest pusty, dodaj do koszyka Twoje wymarzone produkty.