Silnik montowany w przedniej piaście – popularny wybór do miasta.
Przedni napęd zaprojektowany jest głównie z myślą o jeździe w przestrzeni miejskiej. Jego główną zaletą jest niższa cena od napędów tylnych oraz centralnych, jak również prostota budowy. Silnik ulokowany z przodu to również bardzo dobre rozłożenie masy, w szczególności gdy bateria jest zamontowana z tyłu na bagażniku. Ponadto silnik montowany z przodu pozostawia pełną funkcjonalność tylnej piasty, tym samym umożliwiając instalację dowolnego rodzaju przerzutek, w tym również zastosowanie wewnętrznej przerzutki zintegrowanej.
Silnik montowany w tylnej piaście – na pluchę i na bezdroża.
Tylny napęd, ze względu większe obciążenie tyłu roweru, zapewnia znacznie lepszą trakcję. Ma to szczególnie duże znaczenie podczas jazdy po mokrej nawierzchni oraz po bezdrożach. Silnik zamontowany z tyłu minimalizuje możliwość wystąpienia podsterownego poślizgu w przypadku nieuważnego kierowania rowerem. Tylny napęd dodaje sportowego charakteru, szczególnie podczas długich wycieczek za miasto.
Silnik centralny – uniwersalne rozwiązanie.
Bez wątpienia silnik montowany centralnie, daje najwięcej korzyści łącząc wszystkie zalety przedniego i tylnego napędu. Zapewnia dobre rozłożenie masy, umożliwia zastosowanie dowolnego osprzętu zarówno do tylnego jak i przedniego koła, a przy tym zapewnia trakcję jak przy silniku montowanym w tylnej piaście. W połączeniu z tylną przerzutką centralny silnik umożliwia dostosowanie momentu obrotowego przekazywanego na tylne koło, dzięki czemu można wyjechać nawet pod bardzo strome zbocze, niedostępne ani dla zwykłego roweru, ani dla innych typów napędu.