Lovelec ScramJet
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Lovelec ScramJet działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Lovelec ScramJet została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 140 kg .
Mniej = więcej
Lovelec ScramJet to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCM , dzięki czemu jest bardziej uniwersalny. Można się na nim poruszać po jezdni i drodze rowerowej, ale także skręcić do lasu. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywniej przekazywana na koła, niż w rowerach z pełnym zawieszeniem (bez blokady skoku). Ponadto Lovelec ScramJet ze względu na prostszą konstrukcję jest sporo lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lovelec ScramJet posiada 1x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Alivio , zębatka tylna Shimano 11-36T i korba 152 mm / 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Lovelec ScramJet zastosowano przerzutkę zewnętrzną Shimano Alivio , umożliwiającą wygodną zmianę biegów oraz regulację. Dzięki obsłudze zębatek zewnętrznych można dostosować przełożenie do indywidualnych preferencji użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna charakteryzuje się niską wagą, a jej konserwacja oraz regulacja są łatwe i nieskomplikowane.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu DAPU - centralny , podróżowanie na Lovelec ScramJet możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Lovelec ScramJet przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator 540 Wh do pełna w
około 9 godzin.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Lovelec ScramJet na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (540 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Lovelec ScramJet został zainstalowany wyświetlacz LCD. Pokazuje on istotne parametry jak stan naładowania baterii i aktualną prędkość oraz przebyty dystans. Służy także do zmiany trybu wspomagania.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Tektro HD–T275 zamontowane w rowerze Lovelec ScramJet nie boją się deszczu oraz trudnych warunków atmosferycznych. Hamują mocniej i pewniej niż inne szczękowe, a do tego nie zużywają obręczy! Zastosowanie cieczy zamiast linki, umożliwia płynną modulację siły hamowania, co wypływa na bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko uślizgu koła. Ponadto okładziny w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej, co wydłuża interwały serwisowe.
Amortyzator Suntour XCM
Suntour XCM to amortyzator przeznaczony do rowerów z kategorii ATB (All Terrain Bike). Został stworzony z myślą o poprawieniu komfortu jazdy. Rower Lovelec ScramJet doskonale sprawdzi się zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i weekendowych wypadów do lasu. Spełnia więc wszystkie wymagania rowerzysty amatora. We wnętrzu Suntour’a XCM znajduje się sprężyna oraz tłumik, zapewniające skuteczną amortyzację drgań i wytłumianie nierówności. Skok tego amortyzatora, wynoszący 100 mm , we współpracy z kołami o rozmiarze 26 cali , gwarantuje komfortową jazdę po nierównym terenie.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze Lovelec ScramJet został zamontowany amortyzator Suntour XCM o skoku 100 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lovelec ScramJet posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.