Lapierre OVERVOLT HT 24
Ekspert poleca Lapierre OVERVOLT HT 24 ze względu na:
- silnik Yamaha PW-TE oraz baterię o pojemności 400 Wh,
- amortyzator SR Suntour XCR LO poprawiający komfort jazdy,
- niską ramę odpowiednią dla dzieci o wzroście od 138 cm.
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Lapierre OVERVOLT HT 24 jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Lapierre OVERVOLT HT 24 nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Najbardziej uniwersalny rower górski
Lapierre OVERVOLT HT 24 to rower elektryczny należący do kategorii MTB (Mountain Bike). Rama w tym rowerze została zaprojektowana w taki sposób by jazda w terenie była wygodna i bezpieczna. Charakteryzuje go bardziej pochylona sylwetka niż w rowerze trekkingowym. Kąt główki ramy, szytyc podsiodłowe oraz rozstaw kół zostały dobrane w taki sposób, że tym rowerem jeździ się bardzo dobrze w terenie. Jest zwinny, szybki i reaktywny. Amortyzator wybiera drgania, a szeroka kierownica pozwala na szybkie i pewne manewrowanie podczas jazdy z dużą prędkością.
Shimano Altus M2000 - przerzutka tylna
Seria ALTUS M2000 odziedziczyła najlepsze cechy zapożyczone z wyższych modeli jak Alivio / Deore i pozwala na sprawną, precyzyjną oraz cichą zmianę przełożeń. Dzięki udoskonalonej linii stylistycznej, nowa seria ALTUS nadaje unikatowy wygląd każdemu rowerowi. Jednak wygląd to nie wszystko. Shimano Altus M2000 został wykonany z użyciem technologii Shadow RD, dzięki któremu przerzutka jest lepiej chroniona przed uszkodzeniami. Dodatkowo seria ALTUS M2000 w porównaniu do jej poprzednich wersji zapewnia wyższą precyzję zmiany przełożeń, a sprężyna regulacji odległości wózka przerzutki ułatwia i przyspiesza montaż oraz demontaż koła.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-TE możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Yamaha PW-TE jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Automatyczne wspomaganie
W rowerze Lapierre OVERVOLT HT 24 znajduje się silnik Yamaha PW-TE. Jest to silnik trzeciej generacji z systemem PAS do rowerów elektrycznych od Yamahy. Został on stworzony z myślą o płynnej jeździe w warunkach miejskich, a także podczas podjazdów. Yamaha PW-TE posiada aż cztery czujniki: obrotu korby, prędkości, nacisku na pedały oraz nachylenia. Dzięki tym czujnikom, silnik PW-TE automatycznie (używając funkcji auto) wykrywa w jakim terenie rowerzysta porusza się i ciągle dostosowuje poziom wspomagania dla uzyskania najbardziej płynnej jazdy. Podczas podjazdu będzie on wspomagał mocniej niż podczas jazdy po płaskim terenie. Posiada cztery tryby wspomagania: Eco+, Eco, Standard, High a także możliwość włączenia funkcji automatycznego wspomagania. Najwyższa możliwa kadencja to 100RPM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 60 Nm. Silnik posiada wolnobieg, który po wyłączeniu wspomagania umożliwia swobodną jazdę z minimalnym oporem.
36 V system zasilania
Silnik roweru Lapierre OVERVOLT HT 24 jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Bardzo mocna ładowarka
Czas ładowania akumulatora w Lapierre OVERVOLT HT 24 do poziomu 80 – 100% trwa zaledwie 5 godzin! Ładowarka 4A do akumulatorów Yamaha, którą znajdą Państwo w zestawie wygląda jak nieco większy zasilacz do laptopa. Po 700-800 cyklach ładowania akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% oryginalnej pojemności. Więcej na temat ładowania oraz dbania o akumulator opisaliśmy w artykule pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?", który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Niewielki i czytelny wyświetlacz LCD
W Lapierre OVERVOLT HT 24 został zamontowany niewielkich rozmiarów wyświetlacz Yamaha A z ekranem LCD o przekątnej wynoszącej 1,7 cala. W obudowie wyświetlacza znajduje się także 5 przycisków. Pomimo niewielkich rozmiarów pokazuje wszystkie niezbędne informacje takie jak : aktualna prędkość, poziom naładowania akumulatora, stopień wspomagania, ilość przejechanych kilometrów oraz zasięg. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym filmie:
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to bardzo dobry rodzaj hamulca dla początkujących rowerzystów. Zostały one wykonane w technologii One Way Bleeding (znanej z dużo droższych modeli), która zwiększa żywotność, wydajność oraz ułatwia obsługę serwisową. Dwupalcowa dźwignia z regulacją wychylenia Reach Adjust pozwala ustawić odległość klamki od kierownicy, aby móc zahamować w każdej chwili. Klocki są odsunięte od tarczy o 40% w stosunku do modelu MT400 dla ułatwienia regulacji. Jednocześnie Model MT200 zachowuje do 90% siły hamowania droższego modelu.
Wygodna jazda dzięki tłumieniu drgań - SR Suntour XCR 24 Lo 24'' 63mm
Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem stanie się dużo wygodniejsza. Od teraz możesz jeździć po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach i odczuwać komfort. Podczas jazdy na Lapierre OVERVOLT HT 24 odciążasz swoje stawy oraz dłonie.