KTM MACINA Fun A510 UNI
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Fun A510 UNI działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w rowerze KTM MACINA Fun A510 UNI została zaprojektowana, tak aby zapewnić komfortową jazdę zarówno mężczyznom, jak i kobietom o zbliżonym wzroście. Ten uniwersalny rower charakteryzuje się jednorurową konstrukcją, co sprawia, że wsiadanie i schodzenie z niego jest łatwiejsze i wygodniejsze. Na KTM MACINA Fun A510 UNI możesz swobodnie wsiadać i pedałować w dowolnym stroju, od sportowego po formalny.
Pora wyruszyć w podróż
KTM MACINA Fun A510 UNI ma w sobie duszę prawdziwego podróżnika. Jadąc na nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower ten jest praktyczny, niezawodny i daje możliwość rozkoszowania się widokami. Zazwyczaj przyjemność z jazdy odczuwamy zjeżdżając w dół, a zdecydowanie rzadziej, gdy pod wzniesienie trzeba wyjechać. Na całe szczęście silnik Bosch Active Line Plus sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM MACINA Fun A510 UNI to rower trekkingowy, dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Pozycja rowerzysty jest na nim bardziej wyprostowana. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Fun A510 UNI posiada 1x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Alivio M3100 , zębatka tylna Shimano HG201 11-36T i korba KTM E-Line BNI 170mm Q16 / FSA steel 40T DM . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano Alivio M3100 - 1x9 biegów
Przerzutka Shimano Alivio M3100 to doskonały wybór dla rowerzystów, którzy oczekują precyzyjnej zmiany biegów, solidnej konstrukcji i przewidywalnej zmiany biegów. Zastosowana technologia Shadow RD sprawia, że przerzutka mniej odstaje od ramy i jest bardziej odporna na potencjalne uszkodzenia np. podczas upadku. Manetka z systemem RapidFire Plus pozwala na szybką i efektywną redukcję biegów, umożliwiając jednoczesne zmniejszenie o trzy przełożenia jednym naciśnięciem dźwigni. Alivio M3100 obsługuje napęd 1x9 biegów, co pozwala na skuteczne dostosowanie roweru do zróżnicowanych warunków jazdy. Ta przerzutka łączy w sobie niezawodność, funkcjonalność i prostotę obsługi. To czyni ją idealnym wyborem dla pasjonatów przygód na dwóch kółkach.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Active Line Plus , podróżowanie na KTM MACINA Fun A510 UNI możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Fun A510 UNI przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Silnik idealny do miasta
Bosch Active Plus zamontowany w tym rowerze, posiada 50Nm momentu obrotowego i do 270% wsparcia. To sprawia, że KTM MACINA Fun A510 UNI jest idealnym rowerem do poruszania się w mieście oraz weekendowej rekreacji. Centralny silnik Bosch Active wspomoże Cię swoją mocą, gdy trafisz po drodze na wzniesienie. Silnik Bosch spełnia niemieckie normy jakości. Do dyspozycji masz cztery tryby wspomagania (Eco, Tour, Sport oraz Turbo), które możesz zmieniać w zależności od własnych preferencji.
Niewielka i lekka ładowarka
W zestawie z rowerem znajduje się poręczna ładowarka Bosch Compact 2A. Jest dużo mniejsza i lżejsza w porównaniu do wersji 4A. Jej waga wynosi zaledwie 600 gramów, dzięki temu mogą ją Państwo zawsze mieć pod ręką. Czas ładowania akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 7,5 godziny.
Potrzebujesz niesamowicie szybkiego ładowania? Gorąco polecamy sprawdzić zasilacz Bosch Fast Charger 6A (sprzedawany osobno). Pojemność akumulatora po 700 – 800 cyklach powinna wynosić około 60 – 80% pierwotnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?”, który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Pojemny akumulator, lepsze wyważenie roweru
KTM MACINA Fun A510 UNI został wyposażony w akumulator o pojemności 500 Wh , pracujący na napięciu 36 V . Akumulator został zamontowany na ramie . Do zestawu dołączona jest ładowarka umożliwiająca ładowanie go bez wyjmowania z roweru lub osobno. Zasięg na naładowanym akumulatorze wynosi nawet do 100 kilometrów. Akumulator wykonany w technologii litowo-jonowej daje możliwość naładowania go przy dowolnym stopniu rozładowania bez negatywnego wpływu na jego pojemność. Bateria jest zabezpieczona zamkiem (klucze w zestawie). Waga akumulatora zależy od jego pojemności (750Wh waży ~4,5 kg, a 280Wh ~2,8 kg).
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to 2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne, które stanowią doskonały wybór dla początkujących rowerzystów. Okładziny zostały odsunięte od tarczy o 40% co ułatwia regulację hamulców. Dźwignia obsługiwana za pomocą dwóch lub trzech palców umożliwia dostosowanie siły hamowania w zależności od aktualnych potrzeb. Zaciski są wyposażone w technologię One Way Bleeding znaną z bardziej zaawansowanych modeli - zapewnia łatwą konserwację układu hamulcowego. W zaciskach zastosowano powszechnie dostępne i popularne okładziny Shimano B05S-RX.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze KTM MACINA Fun A510 UNI został zamontowany amortyzator Suntour NEX-E25 coil NLO o skoku 63 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Fun A510 UNI posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.
Bagażnik rowerowy
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąc rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny KTM MACINA Fun A510 UNI zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Błotniki docenia każdy rowerzysta. Oczywiście zwiększają one nieznacznie wagę roweru, ale ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże jest wręcz nieoceniona. Zgodnie ze starą prawdą "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". O ile padający deszcz, tylko nas zmoczy, o tyle woda spod kół, może już pobrudzić ubranie. Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować z powodu niesprzyjającej pogody. Dzięki fabrycznie zamontowanym błotnikom, decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest zdecydowanie łatwiejsza!
Dzwonek czyli sygnał dźwiękowy
Dzwonek, gdy jedziemy w ruchu miejskim jest bardzo przydatnym urządzeniem. Sygnał dźwiękowy ostrzeże uczestników ruchu (pieszych czy innych rowerzystów) o nagłej sytuacji. To stosunkowo proste urządzenie, znacząco poprawia bezpieczeństwo.
Osłona łańcucha? Bardzo przydatny dodatek!
Osłona łańcucha w rowerze zapewnia szereg korzyści dla rowerzysty. Chroni łańcuch przed zabrudzeniem i zanieczyszczeniami, co prowadzi do wydłużenia jego żywotności i redukcji potrzeby częstej konserwacji. Dodatkowo, osłona łańcucha pomaga w minimalizacji ryzyka ubrudzenia ubrań lub zaczepienia ich w napęd, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy. Dzięki temu, rowerzysta może cieszyć się płynną i "czystszą" jazdą.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
Sztyca amortyzowana w rowerze daje kilka korzyści. Po pierwsze, absorbuje wstrząsy i drgania, które przechodzą z nawierzchni drogi na rower, co znacznie poprawia komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych powierzchniach. Dzięki temu doświadczysz mniej wibracji oraz mniejsze obciążenie na plecach i kręgosłupie. Ponadto, sztyca amortyzowana pomaga zredukować zmęczenie podczas długich przejażdżek oraz daje poprawia stabilność prowadzenia roweru podczas jazdy po nierównościach.