KTM MACINA Tour P510
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Tour P510 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Pora wyruszyć w podróż
KTM MACINA Tour P510 ma w sobie duszę prawdziwego podróżnika. Jadąc na nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower ten jest praktyczny, niezawodny i daje możliwość rozkoszowania się widokami. Zazwyczaj przyjemność z jazdy odczuwamy zjeżdżając w dół, a zdecydowanie rzadziej, gdy pod wzniesienie trzeba wyjechać. Na całe szczęście silnik Bosch Performance Line Smart System sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM MACINA Tour P510 to rower trekkingowy, dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Pozycja rowerzysty jest na nim bardziej wyprostowana. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Tour P510 posiada 1x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Alivio M3100 , zębatka tylna Shimano HG201 11-36T i korba KTM E-Line BNI 170 mm Q16 / FSA steel 40T DM . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano Alivio M3100 - 1x9 biegów
Przerzutka Shimano Alivio M3100 to doskonały wybór dla rowerzystów, którzy oczekują precyzyjnej zmiany biegów, solidnej konstrukcji i przewidywalnej zmiany biegów. Zastosowana technologia Shadow RD sprawia, że przerzutka mniej odstaje od ramy i jest bardziej odporna na potencjalne uszkodzenia np. podczas upadku. Manetka z systemem RapidFire Plus pozwala na szybką i efektywną redukcję biegów, umożliwiając jednoczesne zmniejszenie o trzy przełożenia jednym naciśnięciem dźwigni. Alivio M3100 obsługuje napęd 1x9 biegów, co pozwala na skuteczne dostosowanie roweru do zróżnicowanych warunków jazdy. Ta przerzutka łączy w sobie niezawodność, funkcjonalność i prostotę obsługi. To czyni ją idealnym wyborem dla pasjonatów przygód na dwóch kółkach.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line Smart System , podróżowanie na KTM MACINA Tour P510 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Tour P510 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Tour P510 został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Tour P510 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (500 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Intuvia 100 - witaj Smart System!
Nowa Intuvia to 2,5-calowy ekran LCD, umieszczony na środku kierownicy. Jest niezwykle czytelny w każdych warunkach pogodowych ponieważ posiada przejrzysty układ wyświetlanych funkcji, duże litery i wysoki kontrast. Intuvia 100 dostarcza informacji o dystansie, czasie trwania podróży, zasięgu, prędkości, czasie i trybie jazdy oraz dokładny stan naładowania akumulatora (w procentach). Do obsługi wyświetlacza służy panel sterujący umieszczony po lewej stronie kierownicy. Pozwala on na zmianę stopni wspomagania (do wyboru cztery stopnie), aktywacji inteligentnego trybu WALK z funkcją HoldHill, zmiany wyświetlanych parametrów jazdy, rekomendacja zmiany biegu oraz funkcja połączenia ze smartfonem za pomocą Bluetooth. Dzięki połączeniu z telefonem (aplikacja eBike Flow - dostępna na iOS/Android), możesz użyć funcji eBike Lock zabezpieczającej rower przed nieautoryzowanym uruchomieniem wspomagania. Bosch Intuvia 100 jest łatwo demontowalny (podobnie jak licznik rowerowy). Gdy zdejmiesz go po przejechaniu wycieczki, automatycznie wyłączy się po 50 sekundach aby oszczędzać baterię. Jeśli chcesz sprawdzić dane wycieczki, po demontażu Intuvii, naciśnij przycisk umieszczony z tyłu wyświetlacza. Jeżeli Twój eBike był połączony z aplikacją eBike Flow podczas jazdy, możesz również wywołać w aplikacji dane swojej aktywności.
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to 2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne, które stanowią doskonały wybór dla początkujących rowerzystów. Okładziny zostały odsunięte od tarczy o 40% co ułatwia regulację hamulców. Dźwignia obsługiwana za pomocą dwóch lub trzech palców umożliwia dostosowanie siły hamowania w zależności od aktualnych potrzeb. Zaciski są wyposażone w technologię One Way Bleeding znaną z bardziej zaawansowanych modeli - zapewnia łatwą konserwację układu hamulcowego. W zaciskach zastosowano powszechnie dostępne i popularne okładziny Shimano B05S-RX.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze KTM MACINA Tour P510 został zamontowany amortyzator Suntour NCX32-D coil LO o skoku 63 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Tour P510 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.