KTM MACINA Central P510 RT
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM MACINA Central P510 RT jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w KTM MACINA Central P510 RT została zaprojektowana tak, aby jeździło się na nim wygodne mężczyznom i kobietom o zbliżonym wzroście. KTM MACINA Central P510 RT to rower bardzo uniwersalny. Dzięki jedno rurowej konstrukcji wsiadanie i schodzenie z roweru jest prostsze i wygodniejsze. Umożliwia także jazdę w dowolnym stroju od sportowego do formalnego.
Całoroczny rower miejski
To zaskakujące jak małe kroki potrafią doprowadzić nas do wielkich rzeczy. Jeżdżąc do pracy rowerem po 9 kilometrów w jedną stronę, redukujemy produkcję dwutlenku węgla o okło 600 kg w porównaniu z samochodem benzynowym. Każdego roku! A wiesz ile kilometrów rocznie przejedziesz? Pokonasz odległość jak z Łodzi do Amsterdamu... i z powrotem... dwa razy! Tak, brzmi to jak coś niemożliwego ale to prawda. Jednocześnie na takim dystansie jazda rowerem nie trwa dłużej niż podróż komunikacją miejską czy samochodem. Codzienna porcja ruchu poprawia kondycję i wpływa na samopoczucie. Zyskujesz więc poprawę kondycji fizycznej, oszczędzasz pieniądze i czas oraz dbasz o środowisko przy każdej podróży rowerem! Ważnym jest by rower, którego codziennie używasz, był wygodny i praktyczny. Miejska rama w KTM MACINA Central P510 RT pozwala na wygodną i wyprostowaną pozycję co pomaga obserwować ruch samochodowy i pieszy. Zwiększa także Twoje bezpieczeństwo. Praktyczne dodatki jak błotniki, osłony i bagażnik pozwalają wygodniej użytkować rower podczas codziennej jazdy.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Central P510 RT posiada 1x5 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Nexus 5 , zębatka tylna Esjot 30T i korba FSA Steel 38T DM . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC Z1eHX .
Niezwykle tania w eksploatacji i bezobsługowa
W KTM MACINA Central P510 RT umieszczono wewnętrzną przerzutkę planetarną Shimano Nexus 5 , która posiada 1x5 biegów. Cechuje ją bardzo niska awaryjność i jest prawie bezobsługowa, w porównaniu do przerzutek zewnętrznych. Interwały serwisowe są dłuższe. Biegi umieszczone zostały w jej wnętrzu, dzięki czemu łańcuch wystarcza na dużo więcej kilometrów, a to sprawia, że koszt użytkowania roweru jest niewielki. Kolejnym plusem tej przerzutki Shimano Nexus 5 jest możliwość zmiany biegów także podczas postoju czy tuż przed ruszeniem.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM MACINA Central P510 RT do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Central P510 RT został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 545 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Pojemny akumulator, lepsze wyważenie roweru
KTM MACINA Central P510 RT został wyposażony w akumulator o pojemności 545 Wh / 36 V umieszczony na ramie . Do zestawu dołączona jest ładowarka umożliwiająca ładowanie go w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, lecz jest nieco większa. Zasięg na w pełni naładowanym akumulatorze wynosi nawet do 110 kilometrów. Akumulator wykonany w technologii litowo-jonowej daje możliwość naładowania go przy dowolnym stopniu rozładowania. Nie wypłynie to negatywnie na jego pojemność. Bateria jest zabezpieczona zamkiem (klucze w zestawie). Waga akumulatora zależy od jego pojemności (750Wh waży ~4,5 kg, a 280Wh ~2,8 kg).
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to odpowiedni rodzaj hamulca dla początkujących rowerzystów. Zostały one wykonane w technologii One Way Bleeding (znanej z dużo droższych modeli), która zwiększa żywotność, wydajność oraz ułatwia obsługę serwisową. Dwupalcowa dźwignia z regulacją wychylenia Reach Adjust pozwala ustawić odległość klamki od kierownicy, aby móc zahamować w każdej chwili. Klocki są odsunięte od tarczy o 40% w stosunku do modelu MT400 dla ułatwienia regulacji. Jednocześnie Model MT200 zachowuje do 90% siły hamowania droższego modelu.
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator Suntour NEX-E25 NLO o skoku 63 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Central P510 RT posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek daje możliwość dopasowania roweru do Twoich potrzeb. Każdy z nas jest inny i posiada swoje preferencje. Nawet rower w dobrze dobranym rozmiarze może wymagać drobnych regulacji. Dlatego regulowany mostek umożliwia podniesienie / obniżenie kierownicy, po to by uzyskać idealną, komfortową pozycję na rowerze.
Rowerowa bagażówka
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąć rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny KTM MACINA Central P510 RT zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Fabrycznie zamontowane błotniki doceni każdy rowerzysta. Delikatnie zwiększają wagę roweru, ale zawsze cieszy nas ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże. Zgodnie z starym powiedzeniem "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować. Czy to z powodu niesprzyjającej pogody, czy obaw o ubrudzenie. Dzięki błotnikom decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest łatwiejsza!
Wkręcające się nogawki to przeszłość
Jazda rowerem nie musi kojarzyć się z podwijaniem nogawki. Osłona łańcucha zamontowana w tym rowerze, pomoże ochronić Twoje nogawki przed wkręcaniem się w napęd bądź ubrudzeniem.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
KTM MACINA Central P510 RT można postawić w dowolnym miejscu, ponieważ posiada stabilną podpórkę. Przerwę w jeździe możesz zrobić w dowolnym miejscu, bez konieczności szukania oparcia/stojaka lub zamartwienia że rower się zniszczy / obije.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
Sztyca amortyzowana sprawia, że każda przejażdżka jest komfortowa. W uproszczeniu, działa ona podobnie jak niewielki amortyzator. Pomaga tłumić wstrząsy, które powstają w wyniku jazdy po nierównych drogach, wybojach, koleinach, dziurach oraz podczas pokonywania krawężników. Można powiedzieć, że "wygładza drogę". Polecamy je szczególnie osobom, które mają problemy z kręgosłupem, a także tym, którzy cenią wysoki komfort.