KTM MACINA Cross P510 street
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Cross P510 street działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Pora wyruszyć w podróż
KTM MACINA Cross P510 street ma w sobie duszę prawdziwego podróżnika. Jadąc na nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower ten jest praktyczny, niezawodny i daje możliwość rozkoszowania się widokami. Zazwyczaj przyjemność z jazdy odczuwamy zjeżdżając w dół, a zdecydowanie rzadziej, gdy pod wzniesienie trzeba wyjechać. Na całe szczęście silnik Bosch Performance Line sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM MACINA Cross P510 street to rower trekkingowy, dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Pozycja rowerzysty jest na nim bardziej wyprostowana. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Cross P510 street posiada 1x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Altus M2000 , zębatka tylna Shimano LG300 11-46T i korba KTM E-Line BNI 170 Q16 / FSA Steel 40T DM . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano Altus M2000 - przerzutka tylna
Seria ALTUS M2000 przenosi wiele technologii dotychczas stosowanych w droższych grupach osprzętu takich jak Alivio czy Deore. Umożliwia to efektywną, zmianę przełożeń przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. Nowa linia stylistyczna serii M2000 nadaje elementom napędu unikalny i nowoczesny wygląd. Wykorzystanie technologii Shadow RD w przerzutce Shimano Altus M2000 doskonale chroni ją przed potencjalnymi uszkodzeniami np. podczas upadku. W porównaniu do poprzednich wersji, seria ALTUS M2000 oferuje płynniejszą zmianę przełożeń (1x9 ). Sprężyna regulacyjna odległości wózka przerzutki ułatwia i montaż oraz demontaż tylnego koła. Dzięki tym innowacjom, Altus M2000 staje się niezawodnym wyborem dla rowerzystów poszukujących solidnego i niedrogiego w użytkowaniu napędu.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line , podróżowanie na KTM MACINA Cross P510 street możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Cross P510 street przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Bosch Performance czyli wydajność i osiągi
KTM MACINA Cross P510 street został wyposażony w silnik centralny Bosch Performance, który dysponuje aż 65 Nm momentu obrotowego. Wspomaga on rowerzystę nawet do 300% (w najmocniejszym trybie). Do sterowania poziomem wspomagania służy wyświetlacz Bosch Purion . Do wyboru dostępne są cztery tryby o nazwie Eco (55%), Tour (120%), Sport / eMTB (120-300%) oraz Turbo (300%). Nowa wersja silnika została zoptymalizowana tak, aby jazda na wyłączonym silniku nie generowała dużego oporu. Kręcenie korbą z tym silnikiem będzie równie płynnie co w tradycyjnym rowerze. Silnik jest też mniejszy i lżejszy (2,9kg). Bosch Performance jest także najcichszym silnikiem w swojej klasie. Jednocześnie zapewnia dużą moc wspomagania, nawet przy niskiej kadencji. Doskonała zabawa gwarantowana, już od pierwszej przejażdżki!
Niewielka i lekka ładowarka
W zestawie z rowerem znajduje się poręczna ładowarka Bosch Compact 2A. Jest dużo mniejsza i lżejsza w porównaniu do wersji 4A. Jej waga wynosi zaledwie 600 gramów, dzięki temu mogą ją Państwo zawsze mieć pod ręką. Czas ładowania akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 7,5 godziny.
Potrzebujesz niesamowicie szybkiego ładowania? Gorąco polecamy sprawdzić zasilacz Bosch Fast Charger 6A (sprzedawany osobno). Pojemność akumulatora po 700 – 800 cyklach powinna wynosić około 60 – 80% pierwotnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?”, który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Cross P510 street na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (500 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to 2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne, które stanowią doskonały wybór dla początkujących rowerzystów. Okładziny zostały odsunięte od tarczy o 40% co ułatwia regulację hamulców. Dźwignia obsługiwana za pomocą dwóch lub trzech palców umożliwia dostosowanie siły hamowania w zależności od aktualnych potrzeb. Zaciski są wyposażone w technologię One Way Bleeding znaną z bardziej zaawansowanych modeli - zapewnia łatwą konserwację układu hamulcowego. W zaciskach zastosowano powszechnie dostępne i popularne okładziny Shimano B05S-RX.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze KTM MACINA Cross P510 street został zamontowany amortyzator Suntour NX1 coil LO o skoku 63 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Cross P510 street posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.