KTM Macina Team LFC
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM Macina Team LFC działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Mniej = więcej
KTM Macina Team LFC to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCR 34 Air 29" LOR 15x110 taper , dzięki czemu jest bardziej uniwersalny. Można się na nim poruszać po jezdni i drodze rowerowej, ale także skręcić do lasu. Amortyzator przedni (o skoku 120 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywniej przekazywana na koła, niż w rowerach z pełnym zawieszeniem (bez blokady skoku). Ponadto KTM Macina Team LFC ze względu na prostszą konstrukcję jest sporo lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Team LFC posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5130 LG , zębatka tylna Shimano LG400 11-43T i korba KTM E-Comp 170mm / FSA Megatooth steel 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano Deore M5130 LinkGlide - wytrzymałość zdefiniowana na nowo
Shimano Deore M5130 LinkGlide to przerzutka 1x10 , w której zastosowano przełomową technologię LinkGlide,całkowicie redefiniującą pojęcia płynności zmiany przełożeń i trwałości napędu. Dzięki solidnej konstrukcji kasety (grubsze zębatki od kasety HG+) zapewnia ona nawet trzykrotnie większą żywotność. W rowerach MTB oraz elektrycznych ma to ogromne znaczenie. Nowoczesne ebike'i posiadają silniki o bardzo wysokim momencie obrotowym co przyspiesza zużycie mechanicznego napędu. Technologia LinkGlide sprawia, że możesz cieszyć się płynną zmianą biegów przez dłuższy czas. Z tej cechy będą również zadowoleni rowerzyści, którzy podczas jazdy korzystają głównie z zaledwie kilku zębatek kasety (np. 23/20/17/15T). LinkGlide gwarantuje długotrwałą wydajność i płynną zmianę biegów, eliminując niechciane szarpnięcia. Zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak zoptymalizowana konstrukcja wózka przerzutki LinkGlide, zapewniają większą płynność zmiany przełożeń, redukując jednocześnie ryzyko uszkodzeń i zapewniając precyzyjne działanie. Przerzutka Shimano Deore M5130 LinkGlide to innowacyjne podejście do napędu rowerowego, które łączy trwałość z doskonałą precyzją zmiany biegów!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System , podróżowanie na KTM Macina Team LFC możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM Macina Team LFC przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Silnik Bosch Performance CX Smart System, sprawia, że nie chce się zsiadać z roweru! Performance CX Smart System to najmocniejszy silnik od Bosch'a. Dzięki niemu wyjeżdżanie pod górę staje się bardzo łatwe, za sprawą imponującego momentu obrotowego (85 Nm). Bosch CX może wspomóc Cię aż o 340% na najbardziej wymagających szlakach górskich. Do wyboru dostępne są cztery tryby wspomagania, a także tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie dostosowuje moc wspomagania do warunków jazdy. Ale to nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru do 6km/h) również otrzymał więcej mocy! Bosch CX Smart System współpracuje z napędem 1x10 i posiada funkcję wykrywania zmiany przełożenia. Seria Smart System umożliwia komunikację poszczególnych elementów systemu wspomagania. Dzięki współpracy z aplikacją Bosch Flow App (Android / iOS), można dostosować pracę silnika do własnych preferencji oraz korzystać z wielu przydatnych funkcji, a także zaktualizować oprogramowanie sprzętowe Over The Air, czy udostępnić dane z wycieczki do Apple Health. Bosch Performance CX Smart System otwiera zupełnie nowy rozdział w doświadczeniu jazdy rowerem.
Kilka godzin albo mniej
KTM Macina Team LFC został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM Macina Team LFC na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox 300 Smart System
Bosch Kiox 300 to innowacyjny, kolorowy wyświetlacz stworzony z myślą o łączności, który jest częścią nowej serii inteligentnych produktów Bosch o nazwie "The Smart System". Dzięki funkcji aktualizacji over-the-air, Kiox 300 zawsze zachowuje najnowsze oprogramowanie, a także nowe funkcje! Pomimo niewielkich rozmiarów, wyświetlacz jest w pełni czytelny nawet także pełnym słońcu. W odróżnieniu od wcześniejszego modelu, Kiox 300 nie posiada przycisków w obudowie lecz współpracuje z panelem Bosch LED Remote wyposażonym w pięć przycisków. Panel sterujący umieszczony jest po lewej stronie kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu, po raz pierwszy można zmieniać tryby wspomagania nawet bez konieczności montowania wyświetlacza. Panel sterujący LED Remote dostarcza informacji o poziomie naładowania akumulatora oraz aktywnym stopniu wspomagania. Smart System to zupełnie nowe możliwości. Monitoruj fitnessowe osiągnięcia, śledź swoje postępy i zyskaj dodatkową motywację do jazdy rowerem! Jazdę i treningi bardzo uprzyjemnia minimalistyczna nawigacja. Dzięki Kiox 300 możesz korzystać z wskazówek nawigacji bezpośrednio na ekranie roweru. Wyświetlacz może pełnić funkcję kluczyka do zablokowania wspomagania. Funkcja dostępna jest w aplikacji Bosch eBike Flow (iOS/Android).
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Tektro HD-535 zamontowane w rowerze KTM Macina Team LFC nie boją się deszczu oraz trudnych warunków atmosferycznych. Hamują mocniej i pewniej niż inne szczękowe, a do tego nie zużywają obręczy! Zastosowanie cieczy zamiast linki, umożliwia płynną modulację siły hamowania, co wypływa na bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko uślizgu koła. Ponadto okładziny w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej, co wydłuża interwały serwisowe.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze KTM Macina Team LFC został zamontowany amortyzator Suntour XCR 34 Air 29" LOR 15x110 taper o skoku 120 mm .
KTM Comp Dropper Internal - sztyca regulowana
Sztyca regulowana KTM Comp Dropper to innowacyjne rozwiązanie, które znacząco podnosi komfort i wszechstronność jazdy rowerem górskim. Dzięki tej sztycy możesz szybko i płynnie regulować wysokość siodełka w trakcie jazdy, dostosowując ją do różnych warunków terenowych i swojego stylu jazdy. KTM Comp Dropper charakteryzuje się solidną konstrukcją oraz dobrą precyzją działania. Mechanizm działa sprawnie, umożliwiając płynne opuszczanie i podnoszenie siodełka. To idealne rozwiązanie podczas zjazdów, gdy zależy nam na niskim środku ciężkości, a także na podjazdach, gdzie odpowiednia wysokość siodełka zapewnia pedałowanie z właściwą ergonomią. Sztyca regulowana to nie tylko wygoda, ale także element, wpływający pozytywnie na osiągi i kontrolę podczas jazdy rowerem górskim. To niezbędny dodatek dla każdego pasjonata górskich tras.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Team LFC posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.
Bagażnik rowerowy
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąc rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny KTM Macina Team LFC zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Błotniki docenia każdy rowerzysta. Oczywiście zwiększają one nieznacznie wagę roweru, ale ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże jest wręcz nieoceniona. Zgodnie ze starą prawdą "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". O ile padający deszcz, tylko nas zmoczy, o tyle woda spod kół, może już pobrudzić ubranie. Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować z powodu niesprzyjającej pogody. Dzięki fabrycznie zamontowanym błotnikom, decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest zdecydowanie łatwiejsza!
Właściwa ochrona oraz niska waga
Osłona tarczy korby pomaga chronić odzież przed zabrudzeniem i uszkodzeniem, a jednocześnie nie powiększa znacząco wagi roweru.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.