KTM MACINA Cross 510 PTS
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Cross 510 PTS działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w rowerze KTM MACINA Cross 510 PTS została zaprojektowana, tak aby zapewnić komfortową jazdę zarówno mężczyznom, jak i kobietom o zbliżonym wzroście. Ten uniwersalny rower charakteryzuje się jednorurową konstrukcją, co sprawia, że wsiadanie i schodzenie z niego jest łatwiejsze i wygodniejsze. Na KTM MACINA Cross 510 PTS możesz swobodnie wsiadać i pedałować w dowolnym stroju, od sportowego po formalny.
Pora wyruszyć w podróż
KTM MACINA Cross 510 PTS ma w sobie duszę prawdziwego podróżnika. Jadąc na nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower ten jest praktyczny, niezawodny i daje możliwość rozkoszowania się widokami. Zazwyczaj przyjemność z jazdy odczuwamy zjeżdżając w dół, a zdecydowanie rzadziej, gdy pod wzniesienie trzeba wyjechać. Na całe szczęście silnik Bosch Performance CX Smart System sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM MACINA Cross 510 PTS to rower trekkingowy, dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Pozycja rowerzysty jest na nim bardziej wyprostowana. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Cross 510 PTS posiada 1x8 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Acera M3020 , zębatka tylna Shimano HG400 11-40T i korba KTM E-Comp ISIS 170 mm Q16 / FSA steel 42T DM . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze KTM MACINA Cross 510 PTS zastosowano przerzutkę zewnętrzną Shimano Acera M3020 , umożliwiającą wygodną zmianę biegów oraz regulację. Dzięki obsłudze zębatek zewnętrznych można dostosować przełożenie do indywidualnych preferencji użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna charakteryzuje się niską wagą, a jej konserwacja oraz regulacja są łatwe i nieskomplikowane.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System , podróżowanie na KTM MACINA Cross 510 PTS możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Cross 510 PTS przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Silnik Bosch Performance CX Smart System, sprawia, że nie chce się zsiadać z roweru! Performance CX Smart System to najmocniejszy silnik od Bosch'a. Dzięki niemu wyjeżdżanie pod górę staje się bardzo łatwe, za sprawą imponującego momentu obrotowego (85 Nm). Bosch CX może wspomóc Cię aż o 340% na najbardziej wymagających szlakach górskich. Do wyboru dostępne są cztery tryby wspomagania, a także tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie dostosowuje moc wspomagania do warunków jazdy. Ale to nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru do 6km/h) również otrzymał więcej mocy! Bosch CX Smart System współpracuje z napędem 1x8 i posiada funkcję wykrywania zmiany przełożenia. Seria Smart System umożliwia komunikację poszczególnych elementów systemu wspomagania. Dzięki współpracy z aplikacją Bosch Flow App (Android / iOS), można dostosować pracę silnika do własnych preferencji oraz korzystać z wielu przydatnych funkcji, a także zaktualizować oprogramowanie sprzętowe Over The Air, czy udostępnić dane z wycieczki do Apple Health. Bosch Performance CX Smart System otwiera zupełnie nowy rozdział w doświadczeniu jazdy rowerem.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Cross 510 PTS został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Cross 510 PTS na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (500 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Mniej informacji, więcej bezpieczeństwa
Bosch LED Remote to minimalistyczny wyświetlacz, który prezentuje najważniejsze parametry jazdy i nie zajmuje dużo miejsca na kierownicy. Jednocześnie daje możliwość dostępu do wielu parametrów jazdy z aplikacją eBike Flow (iOS/Android). Obsługa jest niezwykle prosta. Za pomocą dwóch przycisków możemy wybrać jeden z czterech trybów wspomagania. Każdy tryb wspomagania ma przypisany osobny kolor podświetlenia. Umożliwia także włączenie trybu WALK, Hill Hold, uruchomienie oświetlenia roweru (jeśli dostępne) oraz monitorowanie stanu naładowania akumulatora. Pozostałe dane oraz aktualizacja dostępne są w aplikacji eBike Flow (iOS/Android).
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to 2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne, które stanowią doskonały wybór dla początkujących rowerzystów. Okładziny zostały odsunięte od tarczy o 40% co ułatwia regulację hamulców. Dźwignia obsługiwana za pomocą dwóch lub trzech palców umożliwia dostosowanie siły hamowania w zależności od aktualnych potrzeb. Zaciski są wyposażone w technologię One Way Bleeding znaną z bardziej zaawansowanych modeli - zapewnia łatwą konserwację układu hamulcowego. W zaciskach zastosowano powszechnie dostępne i popularne okładziny Shimano B05S-RX.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze KTM MACINA Cross 510 PTS został zamontowany amortyzator Suntour NX1 coil LO o skoku 63 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Cross 510 PTS posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.