KTM MACINA Chacana LFC
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Chacana LFC działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Komfort i osiągi
Mawia się, że od przybytku głowa nie boli. Naszym zdaniem to popularne przysłowe sprawdza się także gdy mówimy o amortyzacji w rowerze. Jeden amortyzator to lepiej niż zero, a dwa to lepiej niż jeden! Od czasu wynalezienia opony pneumatycznej musiało upłynąć kilkadziesiąt lat zanim w rowerach nadszedł kolejny przełom. Stworzenie lekkiego, przedniego amortyzatora, nie tylko sprawiło, że jazda po wybojach stała się przyjemniejsza, ale także umożliwiło poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas nie było to możliwe. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Nagle okazało się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej, ale też w znacznym stopniu podnosi komfort jazdy. Świat rowerów MTB w bardzo krótkim czasie został opanowany przez konstrukcje full suspension. Dzisiaj na szlakach i w terenie praktycznie nie spotyka się rowerów typu hardtail (z jednym amortyzatorem). Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort. Umożliwia to lepszą kontrolę nad rowerem oraz większe prędkości, z jakimi da się pokonać daną trasę. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje, korzenie, kamienie i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Chacana LFC posiada 1x11 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore XT M8130 LG , zębatka tylna Shimano LG400 11-50T i korba FSA Megatooth steel 36T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Linkglide - trwałość przemyślana na nowo
Shimano XT RD-M8130 LG to innowacyjna przerzutka obsługująca napęd 1x11 biegów. Została ona zaprojektowana zupełnie od nowa z myślą o rowerach elektrycznych. Wykorzystuje rewolucyjną technologię nazwaną LinkGlide, zamiast HyperGlide+ używanej powszechnie w rowerach. LinkGlide reprezentuje nowy przełom w świecie rowerów, oferując nie jedno lecz wiele ulepszeń względem HyperGlide. Wytrzymałość napędu ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w przypadku rowerów elektrycznych, które dysponują silnikami o znacznym momencie obrotowym, a także dla rowerzystów, którzy używają zaledwie kilku przełożeń kasety, przez większość czasu. LinkGlide gwarantuje płynną i pewną zmianę biegów przez znacznie dłuższy okres niż kiedykolwiek wcześniej. Kaseta LinkGlide posiada rozpiętość 11-50T i choć waży nieco więcej od HyperGlide (za sprawdą grubszych zębatek), to rekompensuje to swoją niezawodnością oraz długim okresem eksploatacji. W rowerach typu MTB, Full, Cross/Trekking , różnica ta stanowi ogromną zaletę. Technologia LinkGlide zapewnia płynną, pewną i niezawodną zmianę biegów za każdym razem, a zoptymalizowana konstrukcja wózka przerzutki poprawia płynność zmiany przełożeń i znacznie ogranicza szarpanie. To świetny wybór dla miłośników rowerów, którzy pragną cieszyć się płynnością jazdy przez długi czas!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line Smart System , podróżowanie na KTM MACINA Chacana LFC możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Chacana LFC przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Chacana LFC został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Chacana LFC na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox 300 Smart System
Bosch Kiox 300 to innowacyjny, kolorowy wyświetlacz stworzony z myślą o łączności, który jest częścią nowej serii inteligentnych produktów Bosch o nazwie "The Smart System". Dzięki funkcji aktualizacji over-the-air, Kiox 300 zawsze zachowuje najnowsze oprogramowanie, a także nowe funkcje! Pomimo niewielkich rozmiarów, wyświetlacz jest w pełni czytelny nawet także pełnym słońcu. W odróżnieniu od wcześniejszego modelu, Kiox 300 nie posiada przycisków w obudowie lecz współpracuje z panelem Bosch LED Remote wyposażonym w pięć przycisków. Panel sterujący umieszczony jest po lewej stronie kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu, po raz pierwszy można zmieniać tryby wspomagania nawet bez konieczności montowania wyświetlacza. Panel sterujący LED Remote dostarcza informacji o poziomie naładowania akumulatora oraz aktywnym stopniu wspomagania. Smart System to zupełnie nowe możliwości. Monitoruj fitnessowe osiągnięcia, śledź swoje postępy i zyskaj dodatkową motywację do jazdy rowerem! Jazdę i treningi bardzo uprzyjemnia minimalistyczna nawigacja. Dzięki Kiox 300 możesz korzystać z wskazówek nawigacji bezpośrednio na ekranie roweru. Wyświetlacz może pełnić funkcję kluczyka do zablokowania wspomagania. Funkcja dostępna jest w aplikacji Bosch eBike Flow (iOS/Android).
Wyhamuj niezwykle szybko
4-tłoczkowe hamulce Shimano Deore XT M8120 dzięki ogromnej mocy, potrafią zatrzymać rower w każdych warunkach. To najwyższy model hamulców przeznaczony dla zaawansowanych rowerzystów i montowany w rowerach premium. Świetnie sprawdza się w rowerach MTB, Full, Cross/Trekking . Nie ważne czy jedziesz 50 km/h gładką i suchą drogą z nowym asfaltem czy pędzisz po korzeniach w błotnistym terenie. Deore XT M8120 to mocne hamulce 4-tłoczkowe . Mają do dyspozycji tarcze w rozmiarze 203 mm / 180 mm . Klamkę hamulca można komfortowo użytkować za pomocą dwóch palców. Możliwa jest też bez narzędziowa regulacja odległości klamki (Reach Adjust). Zaciski współpracują z okładzinami żywicznymi Shimano N03A-RF / D03S-RX lub metalicznymi D02S-MX / N04C-MF.
FOX 34 FLOAT Rhythm - 130 mm skoku!
Amortyzator rowerowy FOX 34 FLOAT Rhythm łączy wydajność, lekkość i niezawodność. Jest on widelcem dla rowerzystów, którzy w swoim życiu z niejednej góry zjechali i potrafią docenić dobrej jakości amortyzator. Zastosowanie technologii FLOAT w sprężynie powietrznej pozwala na dynamiczne dostosowanie amortyzacji do zmieniającego się terenu, a mechanizm tłumienia Rhythm gwarantuje płynne reakcje na wszelkie nierówności, eliminując drgania i zapewniając doskonałą kontrolę nad rowerem. Amortyzator FOX 34 FLOAT posiada regulację kompresji i tłumienia odbicia. Amortyzacja powietrzna zapewnia idealne dopasowanie twardości amortyzatora do stylu jazdy jaki preferujesz. Przednie koło zamontowane zostało na sztywnej osi.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Chacana LFC zamontowano przedni amortyzator FOX 34 Float AWL 29" 15x110 oraz tylny amortyzator FOX Float DPS Performance 230x57,5 (damper). Zawieszenie posiada 130 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Chacana LFC zamontowano tylny amortyzator (FOX Float DPS Performance 230x57,5 ). Zawieszenie posiada 130 mm skoku.
KTM Comp Dropper Internal - sztyca regulowana
Sztyca regulowana KTM Comp Dropper to innowacyjne rozwiązanie, które znacząco podnosi komfort i wszechstronność jazdy rowerem górskim. Dzięki tej sztycy możesz szybko i płynnie regulować wysokość siodełka w trakcie jazdy, dostosowując ją do różnych warunków terenowych i swojego stylu jazdy. KTM Comp Dropper charakteryzuje się solidną konstrukcją oraz dobrą precyzją działania. Mechanizm działa sprawnie, umożliwiając płynne opuszczanie i podnoszenie siodełka. To idealne rozwiązanie podczas zjazdów, gdy zależy nam na niskim środku ciężkości, a także na podjazdach, gdzie odpowiednia wysokość siodełka zapewnia pedałowanie z właściwą ergonomią. Sztyca regulowana to nie tylko wygoda, ale także element, wpływający pozytywnie na osiągi i kontrolę podczas jazdy rowerem górskim. To niezbędny dodatek dla każdego pasjonata górskich tras.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Chacana LFC posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.