Mondraker F-PLAY 24
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Mondraker F-PLAY 24 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Mondraker F-PLAY 24 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi .
Komfort i osiągi
Mawia się, że od przybytku głowa nie boli. Naszym zdaniem to popularne przysłowe sprawdza się także gdy mówimy o amortyzacji w rowerze. Jeden amortyzator to lepiej niż zero, a dwa to lepiej niż jeden! Od czasu wynalezienia opony pneumatycznej musiało upłynąć kilkadziesiąt lat zanim w rowerach nadszedł kolejny przełom. Stworzenie lekkiego, przedniego amortyzatora, nie tylko sprawiło, że jazda po wybojach stała się przyjemniejsza, ale także umożliwiło poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas nie było to możliwe. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Nagle okazało się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej, ale też w znacznym stopniu podnosi komfort jazdy. Świat rowerów MTB w bardzo krótkim czasie został opanowany przez konstrukcje full suspension. Dzisiaj na szlakach i w terenie praktycznie nie spotyka się rowerów typu hardtail (z jednym amortyzatorem). Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort. Umożliwia to lepszą kontrolę nad rowerem oraz większe prędkości, z jakimi da się pokonać daną trasę. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje, korzenie, kamienie i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Mondraker F-PLAY 24 posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram GX , zębatka tylna Sram PG 1020 11-36T i korba Samox DM 30T steel, 152mm / 30T, steel . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM GX - sprawdzony napęd 1x10
Przerzutka tylna SRAM GX korzysta z technologii, takich jak X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™, które są z powodzeniem wykorzystywane także w topowych modelach jak np. SRAM XX1 Eagle. Obsługuje ona napęd jednorzędowy, z kasetą 12-rzędów o rozpiętości 11-36T . Sram GX cechuje się doskonałą precyzją i kulturą pracy, charakterystyczną dla przerzutek SRAM'a. Dzięki funkcji CAGE LOCK™ można szybko zablokować wózek przerzutki w pozycji "otwartej" i łatwo zdjąć koło. Jako, że jest to napęd jednorzędowy, zęby tarczy korby zostały zaprojektowane tak, aby pewnie utrzymywać łańcuch nawet podczas jazdy po nierównościach terenu. Dodatkowo 12-zębowe kółka przerzutki poprawiają stabilność pracy napędu.
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
W rowerze Mondraker F-PLAY 24 wykorzystano silnik umieszczony z tyłu, wspomagający rowerzystę do prędkości maksymalnej do 25 km/h . Silnik jest umieszczony w piaście tylnego koła i współpracuje z akumulatorem o pojemności 250 Wh / 36 V . Jego znaczącą zaletą jest bezpośrednie przenoszenie mocy z silnika bezpośrednio na oponę. Dodatkowo charakteryzuje się mniejszym zużyciem łańcucha, gdyż nie używa go do przeniesienia mocy na tylne koło lecz robi to bezpośrednio. Proces montażu i demontażu koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, użytkownik odczuje natychmiastowe i silne przyspieszenie, porównywane czasem do wiatru, wiejącego w plecy. Jazda ze wspomaganiem na Mondraker F-PLAY 24 to wspaniałe uczucie!
Mahle X35 - sprytny sposób na rower elektryczny
Mahle X35 został stworzony w celu zwiększenia wydajności i optymalizacji działania napędu elektrycznego. X35 to niezwykle kompaktowy i lekki silnik umieszczony w piaście tylnego koła, zasilany z małej i lekkiej baterii. Waga akumulatora i silnika wynosi zaledwie 3,5 kg - to mniej niż na ogół waży przeciętny akumulator litowo-jonowy. W tradycyjnych systemach napędu elektrycznego waga ta jest zazwyczaj dwukrotnie większa! Znacznie niższa masa napędu elektrycznego przekłada się na znacznie lepsze prowadzenie roweru. Nawet po wyłączeniu wsparcia pedałowanie jest podobne do tradycyjnego roweru (ze względu na zbliżoną wagę roweru). Piasta z zamontowanym silnikiem przypomina wyglądem standardową piastę z biegami wewnętrznymi (jak np. Shimano Nexus). Akumulator został umieszczony we wnętrzu ramy, co sprawia, że rower wygląda na pierwszy rzut oka jak tradycyjny. Silnik generuje moment obrotowy do 40 Nm przy prędkościach rzędu 15 a 25 km/h, co czyni go idealnym wsparciem do pokonywania podjazdów. Dlatego często montowany jest w rowerach crossowych, szosowych i gravelowych.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Mondraker F-PLAY 24 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (250 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 50 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Sram Level zamontowane w rowerze Mondraker F-PLAY 24 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków atmosferycznych. Hamują mocniej i pewniej niż inne szczękowe, a do tego nie zużywają obręczy! Zastosowanie cieczy zamiast linki, umożliwia płynną modulację siły hamowania, co wypływa na bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko uślizgu koła. Ponadto okładziny w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej, co wydłuża interwały serwisowe.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Mondraker F-PLAY 24 zamontowano przedni amortyzator X-Fusion Velvet RL 26 oraz tylny amortyzator X-Fusion 02PRO R, 210x47.5mm (damper). Zawieszenie posiada 100 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Mondraker F-PLAY 24 zamontowano tylny amortyzator (X-Fusion 02PRO R, 210x47.5mm ). Zawieszenie posiada 100 mm skoku.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Mondraker F-PLAY 24 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.