Haibike Nduro 8 Freeride
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Haibike Nduro 8 Freeride działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Haibike Nduro 8 Freeride została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 120 kg .
Najlepszy rower górski
Haibike Nduro 8 Freeride reprezentuje kategorię Enduro, uważaną za najbardziej wszechstronną wśród rowerów górskich. Kąt główki ramy oraz geometria stanowią idealne połączenie cech charakterystycznych dla rowerów z kategorii Downhill i All Mountain. To właśnie tutaj spotykamy się z optymalnym kompromisem, umożliwiającym korzystanie z większego skoku amortyzatora (180 mm ), a jednocześnie sprawną jazdę pod górę. Koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali czynią z niego uniwersalne narzędzie do podboju górskich tras. Bez względu na to, czy planujesz jednodniową przygodę czy dwutygodniowy bikepacking, Haibike Nduro 8 Freeride z pewnością spełni oczekiwania każdego miłośnika rowerowych wyzwań.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike Nduro 8 Freeride posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram GX Eagle , zębatka tylna Sram GX 1275 Eagle 10-50T i korba Haibike Components The Crank +++ / . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM GX Eagle - sprawdzony napęd z nową kasetą 1x12
Przerzutka tylna SRAM GX Eagle korzysta z tych samych sprawdzonych technologii, co znacznie droższa SRAM XX1 Eagle. Są to m.in X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™. Jest ona przeznaczona do obsługi napędu jednorzędowego, z kasetą o imponującej rozpiętości 10-50T . Tak duża rozpiętość przełożeń oferuje szerokie możliwości, zarówno w pokonywaniu stromych podjazdów jak i w uzyskiwaniu wysokich prędkości. System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji "otwartej" i łatwy demontaż koła. Aby zminimalizować ryzyko spadnięcia łańcucha, przednia zębatka kasety została wyprofilowana, w taki sposób (technologia X-SYNC), aby pewnie utrzymać go podczas jazdy po nierównościach terenu.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X3 , podróżowanie na Haibike Nduro 8 Freeride możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Haibike Nduro 8 Freeride przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Przenośna i mocna ładowarka elektryczna
Do roweru dołączona jest ładowarka 4A. Jest kompaktowa i można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej informacji w temacie ładowania i użytkowania akumulatora zostało zwarte w instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Haibike Nduro 8 Freeride na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT7
Magura MT7 to najwyższy model z serii czterotłoczkowych hamulców tej firmy, stworzony do enduro i downhill’u. Sprawdza się on w sytuacjach gdy potrzebne jest uzyskanie maksymalnej mocy hamowania w ułamku sekundy. I robi to praktycznie bez wysiłku ze strony rowerzysty. MT7 to bardzo mocny, a jednocześnie lekki jak piórko hamulec. Do budowy zacisków wykorzystano zaawansowane i lekkie materiały jak stopy aluminium, a do klamek kompozyt Magura Carbotecture. W hamulcach Magura MT7 zastosowano technologię Easy Bleed, dzięki czemu wymiana oleju mineralnego jest bardzo prosta. Klamki posiadają regulację odległości od kierownicy. Kompatybilne okładziny: Magura 9P.
Amortyzator Öhlins DH38 M.1
Öhlins DH38 M.1 posiada renomowany system amortyzacji TTX (posiada system niezależnych kartridżów sprężyny powietrznej i tłumika). Dzięki temu amortyzator daje Ci większą kontrolę oraz zapewnia wyższą przyczepność koła, tak potrzebną podczas jazdy rowerem Enduro / DH. Zestaw kartridży TTX zawiera zoptymalizowany tłok 18 mm, który dodaje ultraczułe "wybieranie" małych nierówności. Dzięki zwiększonemu zakresowi ciśnienia tłumienia, reakcja zaworu tłumiącego i jego czułość znacznie przewyższają kulturę pracy innych wideleców. Zapewniają one niezrównaną kontrolę trakcji i stałą wydajność – bez względu na to, jak bardzo wymagający jest szlak po którym jedziesz. Dla zwiększenia sztywności i wytrzymałości średnica górnych goleni 38mm.
Wraz z widelcem Öhlins DH38 M.1 dzieli wiele części serwisowych dzięki czemu, obsługa i konserwacja jest prosta i szybka, a producent zamieścił ogólnodostępne, szczegółowe materiały w internecie. Po zakończeniu strojenia amortyzatora docenisz miękkie, dosłownie pluszowe uczucie, które zapewnia wyjątkowy poziom komfortu podczas długich przejażdżek. Dzięki Öhlins DH38 M.1, łatwiej utrzymasz prędkość na szlakach pełnych korzeni i kamieni. Regulacja tłumienia wolnej kompresji i odbicia posiada zakres zwiększony do 15 "klików" oraz 5 "klików" regulacji tłumienia szybkiej kompresji. Zaprojektowane na nowo pokrętła tłumienia szybkiej i wolnej kompresji umożliwiają łatwiejszą obsługę także w rękawiczkach.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike Nduro 8 Freeride zamontowano przedni amortyzator Öhlins DH38 M.1 oraz tylny amortyzator Öhlins TTX 22 M, Coil (damper). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike Nduro 8 Freeride zamontowano tylny amortyzator (Öhlins TTX 22 M, Coil ). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Dropper-Post Remote - sztyca regulowana
Dropper-Post Remote to zaawansowana sztyca regulowana, która znacząco podnosi wydajność i komfort jazdy rowerem górskim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, możesz dynamicznie dostosowywać wysokość siodełka w trakcie jazdy. Sztyca Dropper-Post Remote cechuje się solidną konstrukcją i precyzyjnym działaniem. Mechanizm regulacji działa sprawnie, umożliwiając szybkie opuszczanie i podnoszenie siodełka za pomocą wygodnej dźwigni umieszczonej na kierownicy. To szczególnie przydatne podczas technicznych zjazdów, gdzie niska pozycja siodła zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo. Dropper-Post Remote to lepsza ergonomia jazdy zarówno pod górę jak i w dół. Sztyca regulowana Dropper to absolutny "must-have" w rowerze każdego entuzjasty off-road'u.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike Nduro 8 Freeride posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.