Haibike HYBE 11
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike HYBE 11 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
Haibike HYBE 11 to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 170 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Haibike HYBE 11 pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Elektryczna zmiana biegów
Rower Haibike HYBE 11 posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna Sram GX Eagle AXS została wyposażona w silnik elektryczny, który zmienia przełożenia płynniej i szybciej niż przerzutka na linkę. Jest także mniej podatna na rozregulowanie. Obsługuje ona zębatkę Sram GX 1275 Eagle 10-50T . Z przodu zamontowano korbę Haibike Components The Crank +++ , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram SX Eagle .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Haibike HYBE 11 zamontowana została przerzutka zewnętrzna Sram GX Eagle AXS , która umożliwia zmianę biegów i regulację. Ponieważ obsługuje zewnętrzne zębatki, to możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń. W zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest dość lekka, a jej konerwacja i regulacja jest nieskomplikowana.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line CX Race Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike HYBE 11 do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Kilka godzin albo mniej
Haibike HYBE 11 został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike HYBE 11 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox Smart System
Bosch Kiox 300 to wyświetlacz zaprojektowany z myślą o łączności. Wchodzi w skład nowej serii inteligentnych produktów Bosch "The Smart System". Dzięki aktualizacjom over-the-air Kiox 300 zawsze posiada aktualne oprogramowanie. Pomimo niewielkich rozmiarów, jest bardzo czytelny w pełnym słońcu. Oczywiście wyświetlacz jest w kolorowy. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu wyświetlacz nie posiada przycisków w swojej obudowie oraz jest od niego mniejszy. Do obsługi funkcji służy panel LED z 5 przyciskami, umieszczony po lewej stronie kierownicy. Dzieki temu, po raz pierwszy wspomagania można używać także bez wyświetlacza! Panel LED pokazuje stopień naładowania i poziom wspomagania.
Hhamulce czterotłoczkowe Magura MT5
Magura MT5 to czterotłoczkowy hamulec tarczowy korzystający z techologii sprawdzonej w modelu MT7 PRO. Został stworzony z myślą o montażu w rowerach All Mountain, Enduro i DH. Jest solidnie wykonany, posiada znakomitą moc hamowania, a jednocześnie jest stosunkowo lekki, dzięki wykorzystaniu kompozytu Carbotecture i stopów aluminium. MT5 wykorzystuje technologię Easy Bleed dla łatwego odpowietrzania oraz posiada regulację ustawienia klamki. Pracuje na oleju mineralnym. Kompatybilne okładziny: Magura 9P.
FOX 38 Float Performance
FOX 38 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator stworzony z myślą o szybkiej, agresywnej i płynnej jeździe, w najtrudniejszym terenie. Amortyzator cechuje duża wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Liczba w nazwie, wskazuje na grubość goleni górnych (38mm). Daje to niespotykaną sztywność, nawet podczas ekstremalnie szybkiej jazdy po głazach czy dużej ilości korzeni. Dzięki zastosowaniu tłumika Grip / Grip2 wyposażonego w regulację szybkiej i wolnej kompresji, tłumienia powrotu, a także sprężyny powietrznej FLOAT EVOL, amortyzator można dopasować do swoich wymagań jak i terenu w którym jeździmy – z ekstremalną precyzją. Koło zamontowane jest na sztywną oś, z użyciem systemu FLOAT AXLE, który zmniejsza tarcie w porównaniu ze zwykłym mocowaniem. Skok amortyzatora wynosi: 170 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike HYBE 11 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.