Haibike ALLTRAIL 5
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Haibike ALLTRAIL 5 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Haibike ALLTRAIL 5 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 150 kg .
Las to jego drugie imię
Lubisz jeździć po górskich singlach? To świetnie się składa! Haibike ALLTRAIL 5 to genialny towarzysz każdej podróży. Tych krótkich, długich, bliższych i dalszych! Podwójna amortyzacja o skoku 140 mm oraz mocne hamulce (TRP Slate T4 ) sprawiają, że wyjazd na znajome trasy jak i eksploracja nowych przyniesie wiele niezapomnianych chwil! Haibike ALLTRAIL 5 to rower dla osób, które uwielbiają spędzać wolny czas na dwóch kółkach, z dala od miejskiego zgiełku.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike ALLTRAIL 5 posiada 1x11 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram NX , zębatka tylna Sram PG1130 11-42T i korba Haibike Components The Crank ++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM NX - zmienia biegi jak żaden inny
W ramie roweru Haibike ALLTRAIL 5 zamontowano napęd 1x11 , który obsługiwany jest przez przerzutkę SRAM NX X-HORIZON™. Proces zmiany biegów jest wyjątkowo prosty i łatwy. Przerzutka SRAM NX wyróżnia się niezwykłą trwałością i znaną z przerzutek SRAM'a niezawodnością. Górne kółko przerzutki, wyposażone w 12 zębów, stabilizuje pracę łańcucha podczas jazdy po nierównościach. Mechanizm CAGE LOCK™ umożliwia szybki i niezwykle prosty demontaż tylnego koła, blokując wózek przerzutki w pozycji "otwartej". Po zamontowaniu koła można łatwo zwolnić blokadę i wrócić na szlak. Przerzutka ta oferuje zatem precyzję zmiany biegów i łatwość użytkowania, a więc wszystko co potrzebne do bezproblemowej jazdy!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-S2 , podróżowanie na Haibike ALLTRAIL 5 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Haibike ALLTRAIL 5 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Mocny silnik centralny, w jeszcze lżejszej odsłonie!
Nowy silnik Yamaha PW-S2 został opracowany z zastosowaniem zasady "mniej znaczy więcej". Jest znacznie lżejszy i mniejszy od swojego poprzednika, (popularnego modelu PW-ST), jednocześnie dostarczając większy moment obrotowy (75Nm). PW-S2 podnosi doświadczenia z jazdy na wyższy poziom sprawiając, że ten uniwersalny silnik idealnie nadaje się do codziennego dojazdu, jazdy po okolicy, wędrówek poza miastem, weekendowych wycieczek i jazdy górskiej. Z tego powodu jest montowany w szerokiej gamie rowerów elektrycznych. Kombinacja większego momentu obrotowego, zmniejszonej masy oraz o 20% mniejszego rozmiaru sprawia, że Yamaha PW-S2 oferuje jeden z najwyższych stosunków momentu obrotowego do wagi oferując mocne i natychmiastowe wsparcie. Nowy układ napędowy PW-S2 ma zwężoną oś suportu (Qfactor) do 128 mm. To taki sam rozstaw ramion korby jak w tradycyjnych rowerach MTB. Poprawia to efektywność i komfort pedałowania. W połączeniu z trybem automatycznego wspomagania, jazda na Haibike ALLTRAIL 5 zapewnia niezwykle intuicyjne i przyjemne doświadczenia z jazdy. Silnik jest kompatybilny z napędami 1x oraz 2x. Silnik dysponuje czteroma trybami wspomagania oraz trybem automatycznym co umożliwia skoncentrowanie na trasie, pozostawiając zmiany trybu jazdy zaawansowanej elektronice.
Przenośna i mocna ładowarka elektryczna
Do roweru dołączona jest ładowarka 4A. Jest kompaktowa i można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej informacji w temacie ładowania i użytkowania akumulatora zostało zwarte w instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Haibike ALLTRAIL 5 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny i czytelny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz Yamaha A cechuje zamknięcie w jednej, kompaktowej obudowie panelu LCD o przekątnej 1,7 cala oraz przycisków do sterowania wspomaganiem. Przycisków jest pięć: strzałki w górę i w dół, przycisk ON/OFF, WALK oraz włącznik oświetlenia. Mimo swoich skromnych rozmiarów, ten wyświetlacz jest w stanie prezentować niezbędne informacje, takie jak bieżąca prędkość, poziom naładowania akumulatora, poziom wspomagania, ODO, czy zasięg. Więcej szczegółów oraz sposób używania wyświetlacza omawiamy w naszym filmie (umieszczonym poniżej).
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne TRP Slate T4 zamontowane w rowerze Haibike ALLTRAIL 5 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków atmosferycznych. Hamują mocniej i pewniej niż inne szczękowe, a do tego nie zużywają obręczy! Zastosowanie cieczy zamiast linki, umożliwia płynną modulację siły hamowania, co wypływa na bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko uślizgu koła. Ponadto okładziny w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej, co wydłuża interwały serwisowe.
RockShox 35 Silver TK
Od nowszego roweru zawsze mamy większe wymagania. Aby im sprostać, RockShox stworzył amortyzator 35 Silver TK. Zapewnia wysoką sprawność, kulturę pracy oraz estetyczny wygląd. Zaprojektowany został do użytku w rowerach górskich MTB. Zastosowanie tłumika z technologią TurnKey umożliwia blokowanie amortyzatora zawór blow-off uratuje Cię w sytuacji gdy zapomnisz go ponownie odblokować podczas zjazdu. Jakość użytych materiałów oraz wykończenie stoją na najwyższym poziomie. RockShox 35 jest młodszym bratem sprawdzonego modelu Yari. Dziedziczy po nim wiele rozwiązań sprawdzonych w kolarstwie górskim, jak np. lagi górne o średnicy 35 mm (gwarantujące dużą sztywność boczną). Skok zawieszenia w rowerze wynosi: 140 mm .
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike ALLTRAIL 5 zamontowano przedni amortyzator RockShox 35 Silver oraz tylny amortyzator RockShox Deluxe Select Plus (damper). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike ALLTRAIL 5 zamontowano tylny amortyzator (RockShox Deluxe Select Plus ). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Dropper-Post Remote - sztyca regulowana
Dropper-Post Remote to zaawansowana sztyca regulowana, która znacząco podnosi wydajność i komfort jazdy rowerem górskim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, możesz dynamicznie dostosowywać wysokość siodełka w trakcie jazdy. Sztyca Dropper-Post Remote cechuje się solidną konstrukcją i precyzyjnym działaniem. Mechanizm regulacji działa sprawnie, umożliwiając szybkie opuszczanie i podnoszenie siodełka za pomocą wygodnej dźwigni umieszczonej na kierownicy. To szczególnie przydatne podczas technicznych zjazdów, gdzie niska pozycja siodła zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo. Dropper-Post Remote to lepsza ergonomia jazdy zarówno pod górę jak i w dół. Sztyca regulowana Dropper to absolutny "must-have" w rowerze każdego entuzjasty off-road'u.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike ALLTRAIL 5 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.