Lapierre e-Urban 6.5
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Lapierre e-Urban 6.5 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Lapierre e-Urban 6.5 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi .
Mniej = więcej
Lapierre e-Urban 6.5 to rower MTB z przednim amortyzatorem - SR Suntour NEX-E25 DS Tapered QR , dzięki czemu jest bardziej uniwersalny. Można się na nim poruszać po jezdni i drodze rowerowej, ale także skręcić do lasu. Amortyzator przedni (o skoku 50 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywniej przekazywana na koła, niż w rowerach z pełnym zawieszeniem (bez blokady skoku). Ponadto Lapierre e-Urban 6.5 ze względu na prostszą konstrukcję jest sporo lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lapierre e-Urban 6.5 posiada 1x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano CUES 3020 , zębatka tylna Shimano CUES LG300 11-36T i korba LAPIERRE OVERVOLT 170mm + 38T Narrow Wide . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Lapierre e-Urban 6.5 zastosowano przerzutkę zewnętrzną Shimano CUES 3020 , umożliwiającą wygodną zmianę biegów oraz regulację. Dzięki obsłudze zębatek zewnętrznych można dostosować przełożenie do indywidualnych preferencji użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna charakteryzuje się niską wagą, a jej konserwacja oraz regulacja są łatwe i nieskomplikowane.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line Smart System , podróżowanie na Lapierre e-Urban 6.5 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Lapierre e-Urban 6.5 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Szybka ładowarka w wersji Smart
Lapierre e-Urban 6.5 został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A nowej generacji. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Bosch 4A Charger Smart System to ładowarka przeznaczona do nowej generacji silników z inteligentnym system komunikacji pomiędzy poszczególnymi komponentami napędu. Jak sugeruje nazwa, maksymalny prąd ładowania wynosi 4 A. Ładowarka Bosch została zaprojektowana z myślą o efektywnym i szybkim ładowaniu akumulatora. Łączna długość przewodów ładowarki to około 2,5m. Dla podniesienia bezpieczeństwa Bosch Charger 4A ma szczelność na poziomie IP40. Dzięki inteligentnemu systemowi, czas ładowania jest zoptymalizowany. Bosch 4A Charger Smart System zapewnia efektywne i bezpieczne ładowanie akumulatora w bardzo krótkim czasie.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Lapierre e-Urban 6.5 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (500 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Mniej informacji, więcej bezpieczeństwa
Bosch LED Remote to minimalistyczny wyświetlacz, który prezentuje najważniejsze parametry jazdy i nie zajmuje dużo miejsca na kierownicy. Jednocześnie daje możliwość dostępu do wielu parametrów jazdy z aplikacją eBike Flow (iOS/Android). Obsługa jest niezwykle prosta. Za pomocą dwóch przycisków możemy wybrać jeden z czterech trybów wspomagania. Każdy tryb wspomagania ma przypisany osobny kolor podświetlenia. Umożliwia także włączenie trybu WALK, Hill Hold, uruchomienie oświetlenia roweru (jeśli dostępne) oraz monitorowanie stanu naładowania akumulatora. Pozostałe dane oraz aktualizacja dostępne są w aplikacji eBike Flow (iOS/Android).
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to 2-tłoczkowe hamulce hydrauliczne, które stanowią doskonały wybór dla początkujących rowerzystów. Okładziny zostały odsunięte od tarczy o 40% co ułatwia regulację hamulców. Dźwignia obsługiwana za pomocą dwóch lub trzech palców umożliwia dostosowanie siły hamowania w zależności od aktualnych potrzeb. Zaciski są wyposażone w technologię One Way Bleeding znaną z bardziej zaawansowanych modeli - zapewnia łatwą konserwację układu hamulcowego. W zaciskach zastosowano powszechnie dostępne i popularne okładziny Shimano B05S-RX.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze Lapierre e-Urban 6.5 został zamontowany amortyzator SR Suntour NEX-E25 DS Tapered QR o skoku 50 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lapierre e-Urban 6.5 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.
Bagażnik rowerowy
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąc rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny Lapierre e-Urban 6.5 zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Błotniki docenia każdy rowerzysta. Oczywiście zwiększają one nieznacznie wagę roweru, ale ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże jest wręcz nieoceniona. Zgodnie ze starą prawdą "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". O ile padający deszcz, tylko nas zmoczy, o tyle woda spod kół, może już pobrudzić ubranie. Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować z powodu niesprzyjającej pogody. Dzięki fabrycznie zamontowanym błotnikom, decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest zdecydowanie łatwiejsza!
Dzwonek czyli sygnał dźwiękowy
Dzwonek, gdy jedziemy w ruchu miejskim jest bardzo przydatnym urządzeniem. Sygnał dźwiękowy ostrzeże uczestników ruchu (pieszych czy innych rowerzystów) o nagłej sytuacji. To stosunkowo proste urządzenie, znacząco poprawia bezpieczeństwo.
Osłona łańcucha? Bardzo przydatny dodatek!
Osłona łańcucha w rowerze zapewnia szereg korzyści dla rowerzysty. Chroni łańcuch przed zabrudzeniem i zanieczyszczeniami, co prowadzi do wydłużenia jego żywotności i redukcji potrzeby częstej konserwacji. Dodatkowo, osłona łańcucha pomaga w minimalizacji ryzyka ubrudzenia ubrań lub zaczepienia ich w napęd, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy. Dzięki temu, rowerzysta może cieszyć się płynną i "czystszą" jazdą.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
Sztyca amortyzowana w rowerze daje kilka korzyści. Po pierwsze, absorbuje wstrząsy i drgania, które przechodzą z nawierzchni drogi na rower, co znacznie poprawia komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych powierzchniach. Dzięki temu doświadczysz mniej wibracji oraz mniejsze obciążenie na plecach i kręgosłupie. Ponadto, sztyca amortyzowana pomaga zredukować zmęczenie podczas długich przejażdżek oraz daje poprawia stabilność prowadzenia roweru podczas jazdy po nierównościach.