KTM MACINA Multi
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM MACINA Multi jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w KTM MACINA Multi została zaprojektowana tak, aby jeździło się na nim wygodne mężczyznom i kobietom o zbliżonym wzroście. KTM MACINA Multi to rower bardzo uniwersalny. Dzięki jedno rurowej konstrukcji wsiadanie i schodzenie z roweru jest prostsze i wygodniejsze. Umożliwia także jazdę w dowolnym stroju od sportowego do formalnego.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Multi posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5130 LG , zębatka tylna Shimano LG600 11-43T i korba KTM E-Line BNI 170 . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano LG500 .
Shimano Deore M5130 LinkGlide - wytrzymałość zdefiniowana na nowo
W przerzutce Shimano Deore M5130 zastosowano zupełnie nową, przełomową technologię o nazwie LinkGlide. Zastępuje dostępną na rynku od lat HyperGlide. Umożliwia długie użytkowanie napędu i znacznie szybszą zmianę biegów. To wyjątkowo trwały napęd, odporny na regularne użytkowanie. Zmiana przełożeń jest bardziej płynna co odczują użytkownicy rowerów Enduro / AllMountain, a zwłaszcza posiadacze e-bike'ów o wysokim momencie obrotowym. Nowa kaseta LinkGlide posiada rozpiętość 11-43T i jest nieco cięższa, lecz znacznie wytrzymalsza. W rowerze KTM MACINA Multi to ogromne znaczenie. Duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą pokazuje uniwersalność tego napędu i zacięcie do zastosowań górskich. Deore LG sprawdzi się dobrze na podjazdach oraz wtedy gdy chcesz zjechać w dół z dużą prędkością. Shimano Deore M5130 LinkGlide to najwytrzymalsza grupa osprzętu montowana w rowerach górskich.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM MACINA Multi do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Bosch Performance czyli wydajność i osiągi
KTM MACINA Multi został wyposażony w silnik centralny Bosch Performance, który dysponuje aż 65 Nm momentu obrotowego. Wspomaga on rowerzystę nawet do 300% (w najmocniejszym trybie). Do sterowania poziomem wspomagania służy wyświetlacz Bosch Purion . Do wyboru dostępne są cztery tryby o nazwie Eco (55%), Tour (120%), Sport / eMTB (120-300%) oraz Turbo (300%). Nowa wersja silnika została zoptymalizowana tak, aby jazda na wyłączonym silniku nie generowała dużego oporu. Kręcenie korbą z tym silnikiem będzie równie płynnie co w tradycyjnym rowerze. Poprawie uległy także waga i wymiary - jest lżejszy (2,9kg) i mniejszy. Bosch Performance (gen 2) jest także najcichszym silnikiem w swojej klasie. Jednocześnie zapewnia dużą moc wspomagania, nawet przy niskiej kadencji. Doskonała zabawa gwarantowana, już od pierwszej przejażdżki!
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Multi został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Akumulator umieszczony pionowo
Dzięki akumulatorowi o pojemności 500 Wh / 36 V dystans do 90 kilometrów na jednym ładowaniu jest w zasięgu ręki! Oczywiście są to wartości szacunkowe i mogą się różnić od realnych m.in. ze względu na uruchomiony stopień wspomagania, na ukształtowanie terenu, ciśnienie w oponach, wiatr czy ilość podjazdów. Akumulator został wykonany w technologii Li-ION i może być doładowany w dowolnym momencie. Ładowarka jest dołączona do zestawu. Bateria zabezpieczona jest zamkiem (komplet kluczy w zestawie).
Kompaktowy wyświetlacz Bosch’a
Bosch Purion to wyświetlacz, który charakteryzuje się niewielkim rozmiarem oraz dobrą czytelnością. Przyciski zostały umieszczone tej samej obudowie, tuż obok niewielkiego panelu LCD. Jest ich łącznie 4: +, -, Walk, ON/OFF. Został zamontowany po lewej stronie kierownicy. Bosch Purion może wyświetlać następujące parametry: prędkość chwilową, przebieg dzienny, przebieg całkowity, stopień naładowania akumulatora. Przyciski +, - służą do zmiany trybu, WALK włącza wspomaganie do prędkości maks. 6 km/h (do prowadzenia roweru). Purion został wyposażony także w podświetlenie pozwalające na komfortowe użytkowanie wspomagania nawet po zmroku. Dzięki dużemu kontrastowi panel LCD jest czytelny także w pełnym słońcu. Więcej informacji znajdą Państwo naszej instrukcji obsługi tego wyświetlacza zamieszczonej poniżej.
Ulepszone hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT420 to czterotłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe przeznaczone do rowerów MTB, Cross Country czy All Mountain. Cechuje je większa o 20% siła hamowania w porównaniu z modelem MT400. Czterotłoczkowy MT420 posiada także zwiększoną (do 150%) wytrzymałość na zużycie w porównaniu z modelem MT400 (2-tłoczkowe). Wewnątrz znajduje się olej mineralny, dzięki czemu rowerzysta może precyzyjnie kontrolować siłę hamowania. Zostały one wyposażone w technologię One Way Bleeding, która ułatwia odpowietrzanie hamulców dla uzyskania najwyższej siły hamowania. Zaciski współpracują z żywicznymi okładzinami Shimano D03S lub metalicznymi D02S.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Multi posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.