KTM MACINA Kapoho Prestige
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Kapoho Prestige działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama w KTM MACINA Kapoho Prestige została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego drogiego i egzotycznego materiału umożliwiło stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Zastosowanie karbonu umożliwia także stworzenie sztywniejszej ramy (w porównaniu do aluminium). Carbon jest ręcznie układany w formie, dzięki czemu możliwe jest selektywne wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak spawów, które są widoczne niemal we wszystkich aluminiowych ramach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamieni. Te wszystkie cechy sprawiają, że produkcja ramy jest droższa, dlatego można je spotkać tylko w rowerach premium, a KTM MACINA Kapoho Prestige zdecydowanie należy do tej kategorii.
Full ze sportowym zacięciem
KTM MACINA Kapoho Prestige to rower elektryczny zaliczany do kategorii All Mountain i przeznaczony do ekstremalnej jazdy w terenie. Posiada pełne zawieszenie o imponującym skoku 160 mm oraz kąt główki ramy i geometrię, które gwarantują dobre prowadzenie roweru podczas jazdy w terenie. Zastosowanie kół w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali , zapewnia stabilność i pewność prowadzenia, umożliwiając jednocześnie szybkie i zwinne manewry. KTM MACINA Kapoho Prestige doskonale sprawdza się na długich technicznych podjazdach, oferując wydajność i duży skok zawieszenia. Pokonywanie zjazdów dostarcza niezapomnianych wrażeń i radości, a rower utrzymuje pewną i stabilną pozycję, zapewniając jednocześnie szybkość i precyzję skrętu. Z odpowiednio dobraną ilością przełożeń (1x12 ), rower umożliwia pokonywanie stromych podjazdów, a aktywacja najmocniejszego trybu wspomagania sprawia, że nawet najtrudniejsze wzniesienia stają się teraz osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Kapoho Prestige posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano XTR M9100 , zębatka tylna Shimano Deore XT M8100 10-51T i korba FSA Megatooth 36T steel DM . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Niezwykle recyzyjna i najlżejsza przerzutka Shimano XTR M9100
Od czasu premiery pierwszej przerzutki Shimano XTR minęło już ponad 30 lat, a przez ten czas, każda iteracja dokładała kolejną cegiełkę i przyczyniła się do znacznego postępu. XTR to technicznie najbardziej zaawansowana grupa osprzętu Shimano, skonstruowana z myślą o zawodowcach biorących udział w wyścigach. Ma wszystko co najlepsze: egzotyczne, lekkie i mocne materiały zapewniające ekstremalnie niską wagę, największe zestopniowanie przełożeń, niespotykaną płynność zmiany biegów, stabilność pracy, odporność na najtrudniejsze warunki pogodowe i terenowe. Model XTR M9120 jest wyposażony w 1x12 biegów w połączeniu z kasetą o szerokim zakresie przełożeń (10-51T ). Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów udało się osiągnąć duży zakres przełożeń oraz ilość zębów w największej zębatce, nie zwiększając znacząco masy. Grupę Shimano XTR wykorzystują zarówno profesjonalni kolarze startujący w zawodach XC, jak i zaawansowani amatorzy. Zmiana biegów odbywa się za pomocą manetki RapidFire Plus, co umożliwia jednoczesne redukowanie przełożeń nawet o 3 biegi. System 2-way release pozwala na zmianę biegów w dół poprzez użycie palca wskazującego lub kciuka. To właśnie XTR jako pierwszy posiadał te wszystkie technologie, które usprawniają działanie napędu, dla uzyskania najlepszego czasu w zawodach. Nic dziwnego,w końcu litera R w nazwie pochodzi właśnie od słowa "Racing" (wyścig).
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System , podróżowanie na KTM MACINA Kapoho Prestige możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Kapoho Prestige przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Silnik Bosch Performance CX Smart System, sprawia, że nie chce się zsiadać z roweru! Performance CX Smart System to najmocniejszy silnik od Bosch'a. Dzięki niemu wyjeżdżanie pod górę staje się bardzo łatwe, za sprawą imponującego momentu obrotowego (85 Nm). Bosch CX może wspomóc Cię aż o 340% na najbardziej wymagających szlakach górskich. Do wyboru dostępne są cztery tryby wspomagania, a także tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie dostosowuje moc wspomagania do warunków jazdy. Ale to nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru do 6km/h) również otrzymał więcej mocy! Bosch CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 i posiada funkcję wykrywania zmiany przełożenia. Seria Smart System umożliwia komunikację poszczególnych elementów systemu wspomagania. Dzięki współpracy z aplikacją Bosch Flow App (Android / iOS), można dostosować pracę silnika do własnych preferencji oraz korzystać z wielu przydatnych funkcji, a także zaktualizować oprogramowanie sprzętowe Over The Air, czy udostępnić dane z wycieczki do Apple Health. Bosch Performance CX Smart System otwiera zupełnie nowy rozdział w doświadczeniu jazdy rowerem.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Kapoho Prestige został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Kapoho Prestige na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox 300 Smart System
Bosch Kiox 300 to innowacyjny, kolorowy wyświetlacz stworzony z myślą o łączności, który jest częścią nowej serii inteligentnych produktów Bosch o nazwie "The Smart System". Dzięki funkcji aktualizacji over-the-air, Kiox 300 zawsze zachowuje najnowsze oprogramowanie, a także nowe funkcje! Pomimo niewielkich rozmiarów, wyświetlacz jest w pełni czytelny nawet także pełnym słońcu. W odróżnieniu od wcześniejszego modelu, Kiox 300 nie posiada przycisków w obudowie lecz współpracuje z panelem Bosch LED Remote wyposażonym w pięć przycisków. Panel sterujący umieszczony jest po lewej stronie kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu, po raz pierwszy można zmieniać tryby wspomagania nawet bez konieczności montowania wyświetlacza. Panel sterujący LED Remote dostarcza informacji o poziomie naładowania akumulatora oraz aktywnym stopniu wspomagania. Smart System to zupełnie nowe możliwości. Monitoruj fitnessowe osiągnięcia, śledź swoje postępy i zyskaj dodatkową motywację do jazdy rowerem! Jazdę i treningi bardzo uprzyjemnia minimalistyczna nawigacja. Dzięki Kiox 300 możesz korzystać z wskazówek nawigacji bezpośrednio na ekranie roweru. Wyświetlacz może pełnić funkcję kluczyka do zablokowania wspomagania. Funkcja dostępna jest w aplikacji Bosch eBike Flow (iOS/Android).
4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR - szybciej zatrzymać się nie da!
Shimano XTR M9120 to ultralekki i ultramocny hamulec czterotłoczkowy z najwyższej serii. Został zaprojektowany dla zawodowców i zaawansowanych amatorów jazdy Enduro, którzy potrzebują najlepszych hamulców. Moc hamowania jest porównywalna z Shimano Saint, choć XTR jest od nich dużo lżejszy. Każdy zacisk XTR został wykonany z pojedynczego bloku, ultralekkiego stopu aluminium kutego na zimno (Mono-Body). Wyeliminowanie połączeń zapewnia najwyższy poziom sztywności i poprawia wytrzymałość. Tłoczki ceramiczne dają niespotykaną modulację siły hamowania i poczucie kontroli nad rowerem. W serii XTR M91000 siła hamowania wzrosła o 10%, a temperatura pracy spadła o 20 stopni Celsjusza (z tarczami XTR Ice Tech Freeza 203 mm / 180 mm ). Do hamulców pasują okładziny metaliczne (N03C) i żywiczne (N03A).
FOX 36 Float Performance
FOX 36 Float Performance to połączenie zaawansowanej technologii, doskonałej wydajności i solidnej konstrukcji. To niesamowity amortyzator spełniający najwyższe oczekiwania miłośników jazdy górskiej. Widelec ten został stworzony, aby sprostać wyzwaniom najbardziej wymagających tras, zapewniając rowerzyście pełną kontrolę i komfort podczas zjazdów. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali . Niezwykła responsywność i precyzyjne tłumienie są możliwe dzięki zastosowania tłumika FIT4. Dzięki tej technologii, amortyzator FOX 36 reaguje błyskawicznie na wszelkie nierówności terenu, eliminując drgania i zapewniając płynność jazdy nawet w najbardziej wymagających warunkach. Jego obsługa jest bardzo łatwa nawet jeśli to Twój pierwszy kontakt z amortyzatorem premium. Dodatkowo posiada on tzw. lockout (możliwość zablokowania pracy amortyzatora np. podczas pedałowania). FOX 36 Float Performance to nie jest zwykły widelec, to innowacyjne rozwiązanie dla wymagających riderów, gotowe sprostać każdemu wyzwaniu na trasie.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Kapoho Prestige zamontowano przedni amortyzator FOX 36 Float 29" Factory e-bike FIT4 15x110 oraz tylny amortyzator FOX Float X Factory 250x70 (damper). Zawieszenie posiada 160 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Kapoho Prestige zamontowano tylny amortyzator (FOX Float X Factory 250x70 ). Zawieszenie posiada 160 mm skoku.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Kapoho Prestige posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.