Haibike ADVENTR SE
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Haibike ADVENTR SE działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Haibike ADVENTR SE została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 150 kg .
Komfort i osiągi
Mawia się, że od przybytku głowa nie boli. Naszym zdaniem to popularne przysłowe sprawdza się także gdy mówimy o amortyzacji w rowerze. Jeden amortyzator to lepiej niż zero, a dwa to lepiej niż jeden! Od czasu wynalezienia opony pneumatycznej musiało upłynąć kilkadziesiąt lat zanim w rowerach nadszedł kolejny przełom. Stworzenie lekkiego, przedniego amortyzatora, nie tylko sprawiło, że jazda po wybojach stała się przyjemniejsza, ale także umożliwiło poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas nie było to możliwe. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Nagle okazało się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej, ale też w znacznym stopniu podnosi komfort jazdy. Świat rowerów MTB w bardzo krótkim czasie został opanowany przez konstrukcje full suspension. Dzisiaj na szlakach i w terenie praktycznie nie spotyka się rowerów typu hardtail (z jednym amortyzatorem). Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort. Umożliwia to lepszą kontrolę nad rowerem oraz większe prędkości, z jakimi da się pokonać daną trasę. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje, korzenie, kamienie i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike ADVENTR SE posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram GX Eagle , zębatka tylna Sram Eagle PG1230 10-50T i korba Haibike Components The Crank +++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM GX Eagle - sprawdzony napęd z nową kasetą 1x12
Przerzutka tylna SRAM GX Eagle korzysta z tych samych sprawdzonych technologii, co znacznie droższa SRAM XX1 Eagle. Są to m.in X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™. Jest ona przeznaczona do obsługi napędu jednorzędowego, z kasetą o imponującej rozpiętości 10-50T . Tak duża rozpiętość przełożeń oferuje szerokie możliwości, zarówno w pokonywaniu stromych podjazdów jak i w uzyskiwaniu wysokich prędkości. System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji "otwartej" i łatwy demontaż koła. Aby zminimalizować ryzyko spadnięcia łańcucha, przednia zębatka kasety została wyprofilowana, w taki sposób (technologia X-SYNC), aby pewnie utrzymać go podczas jazdy po nierównościach terenu.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-X3 , podróżowanie na Haibike ADVENTR SE możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Haibike ADVENTR SE przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Przenośna i mocna ładowarka elektryczna
Do roweru dołączona jest ładowarka 4A. Jest kompaktowa i można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej informacji w temacie ładowania i użytkowania akumulatora zostało zwarte w instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Haibike ADVENTR SE na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 140 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny i czytelny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz Yamaha A cechuje zamknięcie w jednej, kompaktowej obudowie panelu LCD o przekątnej 1,7 cala oraz przycisków do sterowania wspomaganiem. Przycisków jest pięć: strzałki w górę i w dół, przycisk ON/OFF, WALK oraz włącznik oświetlenia. Mimo swoich skromnych rozmiarów, ten wyświetlacz jest w stanie prezentować niezbędne informacje, takie jak bieżąca prędkość, poziom naładowania akumulatora, poziom wspomagania, ODO, czy zasięg. Więcej szczegółów oraz sposób używania wyświetlacza omawiamy w naszym filmie (umieszczonym poniżej).
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT5
Magura MT5 to czterotłoczkowy hamulec tarczowy, oparty na sprawdzonej technologii zapożyczonej z modelu MT7 PRO. Zaprojektowany specjalnie do rowerów All Mountain, Enduro czy DH. MT5 łączy solidną konstrukcję i doskonałą siłę hamowania, ze stosunkowo niską wagą. A to wszystko dzięki wykorzystaniu zaawansowanych materiałów, takich jak kompozyt Carbotecture i stopy aluminium. Wykorzystanie technologii Easy Bleed ułatwia proces odpowietrzania, a regulacja klamki pozwala dostosować jej odległość od kierownicy w zależności od indywidualnych preferencji użytkownika. Hamulec pracuje na oleju mineralnym Royal Blood, co przekłada się na precyzyjne i skuteczne hamowanie oraz spory zakres modulacji w różnorodnych warunkach terenowych. Kompatybilność z okładzinami Magura 9P dodaje elastyczności, umożliwiając personalizację i dopasowanie do konkretnych potrzeb rowerzysty. Magura MT5 to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa na trasach All Mountain i Enduro, ale także przyjemności z jazdy, dzięki wydajności i innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym.
FOX 34 FLOAT Rhythm - 140 mm skoku!
Amortyzator rowerowy FOX 34 FLOAT Rhythm łączy wydajność, lekkość i niezawodność. Jest on widelcem dla rowerzystów, którzy w swoim życiu z niejednej góry zjechali i potrafią docenić dobrej jakości amortyzator. Zastosowanie technologii FLOAT w sprężynie powietrznej pozwala na dynamiczne dostosowanie amortyzacji do zmieniającego się terenu, a mechanizm tłumienia Rhythm gwarantuje płynne reakcje na wszelkie nierówności, eliminując drgania i zapewniając doskonałą kontrolę nad rowerem. Amortyzator FOX 34 FLOAT posiada regulację kompresji i tłumienia odbicia. Amortyzacja powietrzna zapewnia idealne dopasowanie twardości amortyzatora do stylu jazdy jaki preferujesz. Przednie koło zamontowane zostało na sztywnej osi.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike ADVENTR SE zamontowano przedni amortyzator FOX 34 oraz tylny amortyzator FOX Float DPS Performance EVOL LV Trunnion (damper). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Haibike ADVENTR SE zamontowano tylny amortyzator (FOX Float DPS Performance EVOL LV Trunnion ). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Dropper-Post Remote - sztyca regulowana
Dropper-Post Remote to zaawansowana sztyca regulowana, która znacząco podnosi wydajność i komfort jazdy rowerem górskim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, możesz dynamicznie dostosowywać wysokość siodełka w trakcie jazdy. Sztyca Dropper-Post Remote cechuje się solidną konstrukcją i precyzyjnym działaniem. Mechanizm regulacji działa sprawnie, umożliwiając szybkie opuszczanie i podnoszenie siodełka za pomocą wygodnej dźwigni umieszczonej na kierownicy. To szczególnie przydatne podczas technicznych zjazdów, gdzie niska pozycja siodła zwiększa kontrolę i bezpieczeństwo. Dropper-Post Remote to lepsza ergonomia jazdy zarówno pod górę jak i w dół. Sztyca regulowana Dropper to absolutny "must-have" w rowerze każdego entuzjasty off-road'u.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike ADVENTR SE posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Bagażnik rowerowy
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąc rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny Haibike ADVENTR SE zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Błotniki docenia każdy rowerzysta. Oczywiście zwiększają one nieznacznie wagę roweru, ale ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże jest wręcz nieoceniona. Zgodnie ze starą prawdą "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". O ile padający deszcz, tylko nas zmoczy, o tyle woda spod kół, może już pobrudzić ubranie. Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować z powodu niesprzyjającej pogody. Dzięki fabrycznie zamontowanym błotnikom, decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest zdecydowanie łatwiejsza!
Właściwa ergomonia dla dłoni
Odpowiednia ergonomia podczas jazdy, to niezwykle ważna kwestia. Robi się widoczna szczególnie podczas długich tras (godzin spędzonych na siodełku). Chwyty ergonomiczne dają dłoni dużo lepsze podparcie niż standardowe chwyty. Bezpośrednio przekłada się to wyższy komfort i w efekcie na możliwość pokonywania dłuższych dystansów na raz, bez obawy o dyskomfort dłoni. Wygodny rower wręcz zachęca do dłuższych wycieczek.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.