pojazd testowy
Film przedstawia poprzednią wersję roweru. Różnią się one oświetleniem, wyświetlaczem, wielkością ramy oraz kolorystyką.
Ekspert poleca pojazd testowy ze względu na:
- akumulator 630 Wh pozwalający pokonać długie wycieczki,
- mostek regulowany oraz amortyzowaną sztyce poprawiające komfort jazdy,
- znakomity stosunek ceny do wyposażenia.
Ekspert poleca pojazd testowy ze względu na:
- akumulator 630 Wh pozwalający pokonać długie wycieczki,
- mostek regulowany oraz amortyzowaną sztyce poprawiające komfort jazdy,
- znakomity stosunek ceny do wyposażenia.
Aż do 45 km/h ze wspomaganiem
pojazd testowy należy do kategorii S-PEDELEC i pozwala na uzyskanie nawet do 45 km/h z użyciem wspomagania elektrycznego. To zdecydowanie więcej, niż zwyczajne rowery elektryczne. Wystarczy włączyć wspomaganie i rozpocząć pedałowanie. Silnik zacznie wspomagać od pierwszego obrotu korbą! Przyspieszenie i prędkość jest zawrotna! W takim przedziale prędkości, porusza się tylko peleton kolarzy zawodowców podczas wyścigu! Stopień wspomagania można regulować z poziomu wyświetlacza. Uruchamia się ono wyłącznie podczas pedałowania. Należy pamiętać, że nie ma możliwości jazdy ze wspomaganiem bez pedałowania! Naturalnie jest możliwość całkowitego wyłączenia wspomagania w dowolnym momencie.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru pojazd testowy została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi 120 kg .
Elektryczna zmiana biegów
Rower pojazd testowy posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna Shimano Cues U6000 zamiast linki i pancerza łączących ją z manetką, została wyposażona w silnik elektryczny. Zmienia ona przełożenia niezwykle płynnie oraz robi to w ekspresowym tempie! Dużą zaletą jest brak regularnej regulacji z powodu rozciągającej się linki / pancerza. Przerzutka obsługuje kasetę10-42T Shimano Deore XT M8100 11-50T . Z przodu zamontowano korbę Shimano Deore XT M8100 34T , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano CUES RD-U6000 - nowoczesna przerzutka 1x12 - LinkGlide
Shimano RD-U6000 to innowacyjna przerzutka, która podnosi poziom precyzji zmiany biegów. Zaprojektowana została specjalnie do obsługi napędów 1x12 , oferuje zaawansowane technologie gwarantujące płynną jazdę przez bardzo długi czas. Dzięki zastosowaniu technologii Shadow RD, przerzutka U6000 mniej odstaje od ramy, co zmniejsza jej podatność na uszkodzenia w trudnym terenie lub podczas upadku. Zastosowanie technologii LinkGlide zapewnia nawet do 3x większej wytrzymałości w porównaniu do kaset HyperGlide. Zęby kasety są nie tylko grubsze lecz także inaczej wyprofilowane aby zmniejszyć czas potrzebny do przejścia łańcucha z jednej zębatki na drugą. Wbudowany system stabilizacji łańcucha (Shadow RD+) zabezpiecza go przed spadaniem, zapewniając nie tylko płynniejszą zmianę biegów, ale również bezpieczeństwo podczas jazdy na nierównościach. Przerzutka Shimano RD-U6000 oferuje precyzję i niezawodność przez długi, długi czas, a to wszystko dzięki technologii Linkglide. Seria U6000 to doskonałe rozwiązanie dla rowerzystów poszukujących wydajnych i trwałych napędów 1x12 .
Silnik w przednim kole
Silnik zamocowany w przednim kole roweru oferuje kilka korzyści. W połączeniu z umieszczoną na bagażniku baterią zapewnia równomierne rozłożenie masy. Akumulator i silnik mają podobną wagę, co skutkuje praktycznie równomiernym obciążeniem zarówno przedniej, jak i tylnej części roweru. Konstrukcja wewnętrzna przedniego silnika jest znacznie prostsza niż w przypadku silnika tylnego, co przekłada się na niższy koszt roweru oraz mniejsze ryzyko awarii. Ponieważ silnik bezpośrednio napędza przednią oponę, łańcuch nie jest narażony na szybsze zużycie.
BEWO
Silnik centralny BEWO podczas jazdy po płaskim terenie, wspomaga podobnie jak silniki tylne i przednie. Ma nad nimi przewagę. Jest nią wyższy moment obrotowy. Dzięki niemu łatwiej wyjechać pod wzniesienie. Silnik BEWO posiada 250W mocy nominalnej oraz kilka trybów wspomagania, które możesz zmieniać za pomocą kontrolera, znajdującego się po lewej stronie kierownicy.
Przenośna i mocna ładowarka elektryczna
Do roweru dołączona jest ładowarka 4A. Jest kompaktowa i można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej informacji w temacie ładowania i użytkowania akumulatora zostało zwarte w instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 522 Wh do poziomu 100% wynosi
około 4 godziny!
Litowo-jonowe zasilanie roweru
Całkowita pojemność akumulatora zamontowanego na bagażniku wynosi 522 Wh . Pracuje on na napięciu wynoszącym 36 V i można go ładować zarówno w rowerze, jak i po wyjęciu z roweru. Dzięki zastosowaniu ogniw wykonanych w technologii litowo-jonowej, nie posiada efektu pamięci. Oznacza to, że można go ładować w dowolnym momencie. Do roweru została dołączona dedykowana ładowarka. Waga akumulatora jest zależna od pojemności. Przeciętnie akumulator 750Wh waży około 4,5 kg, a 280Wh około 2,8 kg. Na w pełni naładowanym akumulatorze, można przejechać nawet do 120 kilometrów. Jest zamykany na zamek (klucze dostępne w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel.
Wyświetlacz C300S
C300S to prosty i łatwy w obsłudze wyświetlacz, umożliwiający zarządzanie wspomaganiem elektrycznym w rowerze. C300S wyświetla wiele informacji związanych z poziomem naładowania baterii, prędkości czy przebytego dystansu. Wyświetlaczem aktywuje się też funkcję WALK wspomagającą podczas prowadzenia roweru do 6km/h. Więcej informacji na temat wyświetlacza i jego funkcji oraz obsługi zawarliśmy w poniższym filmie.
Hamulce szczękowe Promax
W rowerze pojazd testowy zamontowane zostały szczękowe hamulce typu V-brake Promax T117. Charakteryzują się lekką konstrukcją, regulowanym kątem nachylenia oraz łatwą regulacją napięcia linki. Hamulce wykonane zostały z wysokiej jakości materiałów i są proste w użytkowaniu.
Amortyzator Öhlins DH38 M.1
Öhlins DH38 M.1 posiada renomowany system amortyzacji TTX (posiada system niezależnych kartridżów sprężyny powietrznej i tłumika). Dzięki temu amortyzator daje Ci większą kontrolę oraz zapewnia wyższą przyczepność koła, tak potrzebną podczas jazdy rowerem Enduro / DH. Zestaw kartridży TTX zawiera zoptymalizowany tłok 18 mm, który dodaje ultraczułe "wybieranie" małych nierówności. Dzięki zwiększonemu zakresowi ciśnienia tłumienia, reakcja zaworu tłumiącego i jego czułość znacznie przewyższają kulturę pracy innych wideleców. Zapewniają one niezrównaną kontrolę trakcji i stałą wydajność – bez względu na to, jak bardzo wymagający jest szlak po którym jedziesz. Dla zwiększenia sztywności i wytrzymałości średnica górnych goleni 38mm.
Wraz z widelcem Öhlins DH38 M.1 dzieli wiele części serwisowych dzięki czemu, obsługa i konserwacja jest prosta i szybka, a producent zamieścił ogólnodostępne, szczegółowe materiały w internecie. Po zakończeniu strojenia amortyzatora docenisz miękkie, dosłownie pluszowe uczucie, które zapewnia wyjątkowy poziom komfortu podczas długich przejażdżek. Dzięki Öhlins DH38 M.1, łatwiej utrzymasz prędkość na szlakach pełnych korzeni i kamieni. Regulacja tłumienia wolnej kompresji i odbicia posiada zakres zwiększony do 15 "klików" oraz 5 "klików" regulacji tłumienia szybkiej kompresji. Zaprojektowane na nowo pokrętła tłumienia szybkiej i wolnej kompresji umożliwiają łatwiejszą obsługę także w rękawiczkach.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze pojazd testowy zamontowano przedni amortyzator Öhlins DH38 M.1 oraz tylny amortyzator (damper). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze pojazd testowy zamontowano tylny amortyzator ( ). Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower pojazd testowy posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.