Merida eONE-SIXTY 10K
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Merida eONE-SIXTY 10K jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
Merida eONE-SIXTY 10K to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 160 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Merida eONE-SIXTY 10K pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Merida eONE-SIXTY 10K posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano XTR M9100 , zębatka tylna Shimano M9100 10-51T i korba Shimano FCEM900 34T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC e12T EPT .
Niezwykle recyzyjna i najlżejsza przerzutka Shimano XTR M9100
Od czasu kiedy została zaprezentowana pierwsza przerzutka Shimano XTR mija właśnie 30 lat. Od tamtego czasu zmieniło się bardzo dużo. XTR to najbardziej zaawansowana technicznie grupa Shimano, przeznaczona do wyścigów Enduro. Charakteryzuje się ona ekstremalnie niską wagą i niespotykanie precyzyjną zmianą przełożeń. Model XTR M9100 ma ich do dyspozycji, aż 1x12 z kasetą o bardzo dużej rozpiętości przełożeń (10-51T ). Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło na uzyskanie tak bardzo dużego zakresu przełożeń oraz ich ilości bez znacznego zwiększania wagi. Shimano XTR używają zawodowcy oraz zaawansowani amatorzy startujący w wyścigach Enduro. Do obsługi przerzutki wykorzystujemy manetkę RapidFire Plus, która pozwala zredukować, aż o 3 biegi za jednym naciśniciem. System 2-way release to zmiana biegu w dół za pomocą palca wskazującego bądź kciuka.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Shimano EP8 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Merida eONE-SIXTY 10K do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Shimano EP8 – najlepszy i najlżejszy silnik Shimano!
Merida eONE-SIXTY 10K posiada najmocniejszy silnik Shimano - EP8. Mając do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 85 Nm pozwoli pewnie pokonać strome podjazdy i trudne szlaki. EP8 płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając pełną kontrolę w każdych warunkach, a jednocześnie daje naturalne wrażenia z jazdy. Jest bardzo lekki (2,6kg), co poprawia prowadzenie roweru. Dzięki zaprojektowaniu go zupełnie od nowa, jest mniejszy i mocniejszy od modelu E8000. Pracuje w sposób niezwykle cichy. Pozwala skoncentrować się na trasie, a większy prześwit pomaga na technicznych szlakach. Łącznie do wyboru są trzy tryby wspomagania: Eco, Trail, Boost. Środkowy z nich daje zróżnicowany poziom wspomagania w zależności mocy z jaką pedałujesz. Tryb trail został udoskonalony, co sprawia, że silnik jeszcze bardziej płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając naturalne wrażenia z jazdy. Shimano EP8 to trwała i odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja pozwalająca na jazdę w każdych warunkach. Tryb walk (6km/h) przydatny do prowadzenia roweru, działa na dowolnym przełożeniu. Do zmiany ustawień silnika służy aplikacja E-TUBE PROJECT (iOS / Android), która pozwala na dostosowanie parametrów systemu do Twojego stylu jazdy. Łączy się bezprzewodowo ze smartfonem i tabletem za pomocą Bluetooth. Za jej pomocą można także zaktualizować oprogramowanie układowe.
Szybka ładowarka 4A
W zestawie z rowerem otrzymają Państwo ładowarkę 4A. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, choć jest od niego nieco większa. Można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej na temat ładowania i użytkowania akumulatora dowiedzą się Państwo z instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora zależnie od wariantu do poziomu 100% wynosi
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Merida eONE-SIXTY 10K na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (zależnie od wariantu ) pozwala na przejechanie nawet zależnie od wariantu kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Shimano M800
Shimano M800 jest topowym modelem wyświetlacza przeznaczone do ebike-ów od Shimano. To zwarty, niskoprofilowy wyświetlacz MTB kompatybilny z nowym przewodem SD300. Wyświetlacz posiada zaledwie jeden przycisk. Kolorowy i czytelny panel LCD może pokazywać m.in. tryb wspomagania, poziom naładowania baterii a także aktualne przełożenie przerzutki Di2 (opcja dostępna jedynie z przerzutkami elektrycznymi Shimano). Każdy tryb wspomagania ma przypisany konkretny kolor. Sprawdzenie aktualnie używanego trybu wspomagania nie absorbuje użytkownika i jest intuicyjne. Wyświetlacz M800 komunikuje się także ze smartfonem za pomocą modułu Bluetooth. Specjalna aplikacja Shimano eTube Project (dla systemów iOS i Android) daje możliwość personalizacji ustawień wspomagania jazdy. Zmieniając ustawienia, idealnie dopasuj pracę silnika do swoich preferencji!
4-tłoczkowe hamulce Shimano XTR - szybciej zatrzymać się nie da!
Shimano XTR M9120 to czterotłoczkowy, ultralekki i ultramocny model hamulców dla zawodowców i zaawansowanych amatorów jazdy Enduro. Jego moc hamowania jest porównywalna z modelem DH Shimano Saint, a jednocześnie jest od nich dużo lżejszy. Zacisk XTR M9120 został wykonany z pojedynczego, ultralekkiego bloku stopu aluminium kutego na zimno (Mono-Body). Wyeliminowanie połączeń zapewnia najwyższy poziom sztywności i poprawia wytrzymałość. Tłoczki ceramiczne dają niespotykaną modulację siły hamowania i poczucie kontroli nad rowerem. W nowym modelu siła hamowania wzrostła o 10%, a temperatura pracy spadła aż o 20 stopni Celsjusza (z tarczami XTR Ice Tech Freeza 180 /203 mm). Hamulce współpracują z okładzinami metalicznymi (N03C) i żywicznymi (N03A).
FOX 38 Float Performance
FOX 38 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator stworzony z myślą o szybkiej, agresywnej i płynnej jeździe, w najtrudniejszym terenie. Amortyzator cechuje duża wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Liczba w nazwie, wskazuje na grubość goleni górnych (38mm). Daje to niespotykaną sztywność, nawet podczas ekstremalnie szybkiej jazdy po głazach czy dużej ilości korzeni. Dzięki zastosowaniu tłumika Grip / Grip2 wyposażonego w regulację szybkiej i wolnej kompresji, tłumienia powrotu, a także sprężyny powietrznej FLOAT EVOL, amortyzator można dopasować do swoich wymagań jak i terenu w którym jeździmy – z ekstremalną precyzją. Koło zamontowane jest na sztywną oś, z użyciem systemu FLOAT AXLE, który zmniejsza tarcie w porównaniu ze zwykłym mocowaniem. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Merida eONE-SIXTY 10K posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!