Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29"
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29" jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 120 kg .
Las to jego drugie imię
Czy lubisz jeździć rowerem po lesie bądź górskich singlach? Jeżeli tak to Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29" będzie świetnym współtowarzyszem podróży tej bliższej i dalszej. Dzięki podwójnemu zawieszeniu o skoku 140 mm oraz mocnym hamulcom (Shimano MT420 ) wyjazd na Rychlebskie Ścieżki, single pod Smrkiem i zwiedzanie nowych tras przyniesie wiele niezapomnianych chwil! Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29" to rower dla osób, które lubią spędzać wolny czas na dwóch kółkach, z dala od miejskiego zgiełku.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29" posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M6100 , zębatka tylna Shimano Deore M6100 10-51T i korba Haibike Components The Crank ++ . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano CN-M6100 .
Shimano Deore M6100 - niezawodny napęd 1x12
Shimano Deore M6100 to zaprojektowania zupełnie od nowa przerzutka. Od teraz dostępna wersji 12-biegowej! Charakteryzuje ją szybka i precyzyjna zmiana przełożeń wymagana we współczesnym kolarstwie górskim. Da większej płynności obniżone zostało napięcie łańcucha na niższym przełożeniu. Zwiększony został również rozmiar górnego kółka przerzutki do 13 zębów. Poprawia to prowadzenie łańcucha oraz przekłada się na płynniejszą zmianę biegów i mniejszy opór na manetce. Deore M6100 to stabilna praca układu napędowego w trudnym terenie. Niskoprofilowa konstrukcja zmniejsza ryzyko uszkodzenia przez kamienie, gałęzie czy podczas upadku. Stabilizator łańcucha ogranicza jego spadanie, skakanie, uderzanie oraz głośną pracę.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-S2 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29" do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Szybka ładowarka 4A
W zestawie z rowerem otrzymają Państwo ładowarkę 4A. Z wyglądu przypomina zasilacz do laptopa, choć jest od niego nieco większa. Można nią naładować akumulator w biurze, czy mieszkaniu (po zdemontowaniu baterii z roweru), a także zaparkować rower w garażu i wpiąć do go ładowania (bez demontażu baterii). Po 800 cyklach ładowania, akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% nominalnej pojemności. Więcej na temat ładowania i użytkowania akumulatora dowiedzą się Państwo z instrukcji dołączonej do roweru. Przybliżony czas ładowania akumulatora 720 Wh do poziomu 100% wynosi
około 5 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29" na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (720 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Minimalistyczny i czytelny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz Yamaha A został wyposażony w ekran LCD o przekątnej wynoszącej 1,7 cala. W obudowie obok wyświetlacza, znajduje się także 5 przycisków (strzałka w górę i w dół, ON/OFF, WALK, włącznik oświetlenia). Pomimo niewielkich rozmiarów, pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: aktualna prędkość, poziom naładowania akumulatora, stopień wspomagania, ilość przejechanych kilometrów oraz zasięg. Więcej informacji znajdą Państwo w naszym filmie:
Ulepszone hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT420 to czterotłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe przeznaczone do rowerów MTB, Cross Country czy All Mountain. Cechuje je większa o 20% siła hamowania w porównaniu z modelem MT400. Czterotłoczkowy MT420 posiada także zwiększoną (do 150%) wytrzymałość na zużycie w porównaniu z modelem MT400 (2-tłoczkowe). Wewnątrz znajduje się olej mineralny, dzięki czemu rowerzysta może precyzyjnie kontrolować siłę hamowania. Zostały one wyposażone w technologię One Way Bleeding, która ułatwia odpowietrzanie hamulców dla uzyskania najwyższej siły hamowania. Zaciski współpracują z żywicznymi okładzinami Shimano D03S lub metalicznymi D02S.
RockShox 35 Gold RL - 140 mm skoku
RockShox 35 Gold RL to powietrzny amortyzator o skoku: 140 mm . Jest młodszym bratem sprawdzonego modelu Yari. Dziedziczy po nim wiele rozwiązań sprawdzonych w kolarstwie górskim, takich jak szerokie lagi górne o średnicy 35 mm (gwarantujące dużą sztywność boczną), czy technologię Debon Air, która poprawia czułość amortyzatora podczas pokonywania niewielkich nierówności. System tłumienia został oparty o sprężynę powietrzą pozwalająca na idealne dobranie twardości amortyzatora przy pomocy pompki (sprzedawanej osobno) oraz tłumik Motion Control pozwalający na regulację kompresji oraz tłumienia powrotu. Amortyzator współpracuje z kołami 29 cali , a montaż koła oparty jest o sztywną oś 15x110mm.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Haibike ALLTRAIL 6 papaya 29" posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!