Zestaw elektryczny Rapid S-1100
Potrzebujesz dużo mocy? Nowy bez-przekładniowy zestaw S-1100 będzie dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Po zdjęciu blokady możliwa jest jazda z prędkością do 50 km/h! W zestawie RAPID S-1100 otrzymasz silnik sinusoidalny ze sterownikiem 1000W z mocowaniem na kasetę i tarczę hamulcową, sterownik 1000W / 22A, manetkę obsługiwaną kciukiem, klamki hamulcowe z czujnikami (na linkę), czujnik magnetyczny do hamulców tarczowych, czujnik PAS, wyświetlacz LCD z panelem sterowania, potrzebne narzędzia, przewody z wtyczkami hermetycznymi. Do zestawu potrzebna jest bateria i ładowarka dostępna osobno.
CZYM JEST ZESTAW RAPID S-1100?
Zestaw Rapid S-1100 to następca modelu Rapid S-1000. W nowym zestawie znajduje się silnik bez-przekładniowy, którego pracy praktycznie w ogóle nie słychać! Silnik posiada też możliwość odzysku energii podczas hamowania. Sterownik od teraz znajduje się w podstawie baterii, dzięki czemu silnik może być zasilany z baterii bidonowej montowanej w ramie. Nie potrzebujesz już spoecjalnej torby na sterownik. Od teraz w zestawie znajdują się także dwie blokady obrotu Rapid Block, które pomagają w pewnym mocowaniu silnika do ramy. Zmodyfikowana została także wiązka przewodów, która posiada teraz wyjście do zasilania oświetlenia.
Wybierając zestaw możesz zdecydować się na koło w rozmiarze 24", 26”, 27,5”, 28”, 29” lub zakupić silnik bez zaplatania.
Montaż zestawu Rapid S-1100 zajmuje około 2-3 godziny i nie wymaga dużego doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy. Każda osoba znająca podstawy mechaniki rowerowej, fizyki oraz prawo Ohma da sobie radę. Będziesz potrzebować standardowych narzędzi jak klucz płaski, śrubokręt, młotek. Pozostałe narzędzia znajdują się w zestawie.
Zalety zestawu:
- sterowanie falą sinusoidalną zapewnia bardzo cichą pracę silnika, niskie drgania oraz wysoką kulturę pracy silnika
- czytelny wyświetlacz LCD, pokaże wszystkie najważniejsze parametry będziesz mieć w zasięgu ręki włącznie z temperaturą silnika.
- Zaprogramowane tryby (np. miasto, off-road), dzięki nim uzyskasz możliwość szybkiej zmiany jednego z zaprogramowanych trybów
- kontroler zamknięty w szczelnej obudowie z hermetycznymi wtyczkami sygnałowymi jest odporny na warunki pogodowe
- czujnik kadencji – uruchamia wspomaganie elektryczne w momencie pedałowania
Funkcje sterownika (jest on w pełni programowalny z poziomu wyświetlacza LCD i działa w dwóch trybach):
- wspomaganie pedałowania dzięki czujnikowi PAS, który uruchamia wspomaganie gdy zaczniesz pedałować
- manetka gazu, pozwala przyspieszać niezależnie od tego czy pedałujesz czy nie. Jest to szczególnie przydatna funkcja przy ruszaniu.
Oba tryby są niezależne od siebie i mogą działać jednocześnie.
UWAGA
Ze względu na obowiązujące przepisy zestaw jest zablokowany do prędkości 25 km/h. Istnieje możliwość zdjęcia blokady z poziomu wyświetlacza . Procedura jest prosta i zajmuje około 20 sekund. Po dezaktywacji blokady jest ona zdjęta niezależnie od ilości włączeń/wyłączeń. Ponowne założenie blokady jest równie proste co jej zdejmowanie.
Programowanie sterownika:
- ogranicznik prędkością
- ogranicznik mocy
- tempomat
- sposób działania manetki gazu
- napięcie odcięcia sterownika (max 22A)
- wielkość koła (24 – 29 cali)
Dane wyświetlane na LCD:
- stan naładowania baterii
- prędkość w km/h lub mph
- przebieg w km lub milach
- długość trasy w km lub milach
- czas trasy w sekundach/minutach
- aktualna używana moc w Wattach (W)
- obecnie ustawiony poziom wspomagania (1-5)
Zestaw zawiera:
- sterownik Rapid C-1100 (max 22A)
- silnik bez-przekładniowy z mocowaniem na kasetę i tarczę hamulcową (z wbudowanym czujnikiem temperatury)
- manetkę gazu
- dwie klamki hamulcowe z czujnikami (na linkę) lub jeden czujnik magnetyczny do hamulców hydraulicznych
- czujnik PAS montowany pod korbę
- wyświetlacz LCD z pilotem
- wiązkę przewodową z wtyczkami hermetycznymi
- specjalistyczne narzędzia rowerowe konieczne do wykonania przeróbki
- dwie blokady rapid lock - oś M14
UWAGA
Szerokość standardowych ram wynosi 135 mm, a silnik wymaga szerokości 142 mm, wymaga to delikatnego rozciągnięcia ramy. Nie zalecamy montażu do ram karbonowych.
Waga silnika wynosi około 6,1 kg.