Winora Sinus iX11 UNI
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Winora Sinus iX11 UNI jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Winora Sinus iX11 UNI nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w Winora Sinus iX11 UNI została zaprojektowana tak by jeździło się na nim wygodne mężczyznom i kobietom, jest to więc rower bardzo uniwersalny. Wsiadanie i schodzenie z Winora Sinus iX11 UNI jest niesamowicie łatwe dzięki jedno rurowej konstrukcji. Pozwala to także na jazdę rowerem w każdym stroju od sportowego do formalnego.
Radość to czas spędzony w ulubiony sposób
Z Winora Sinus iX11 UNI każda wycieczka będzie u Ciebie wywoływała uśmiech i przywoływała te same emocje co pierwsza, samodzielna jazda rowerem. Dlaczego? Bo jazda na tym rowerze to czysta przyjemność. Nie tylko można dojechać na nim dalej dzięki zastosowaniu dobrej jakości komponentów, ale też będzie to wygodna jazda dzięki praktycznym dodatkom (o tym piszemy nieco niżej).
Tylna przerzutka Shimano XT M8000
Nowa przerzutka Shimano XT M8000 w rowerze Winora Sinus iX11 UNI została wykonana w technologii DYNA-SYS. Zapewnia ekstremalnie szybką i płynną zmianę biegów nawet w trudnym terenie. Dzięki swojej unikatowej budowie oraz systemowi RD+ minimalizuje ryzyko spadnięcia łańcucha. Kółka przerzutki posiadają uszczelnione łożyska zmniejszające opory toczenia. 1x11 biegów to ogromne możliwości doboru odpowiedniego przełożenia i kadencji dla zapewnienia właściwego rytmu i płynności jazdy. Przerzutka we współpracy z kierunkowym łańcuchem serii HG-X oraz kaseta 11-46T pozwalają bardzo płynnie i szybko zmieniać biegi.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Bosch Performance CX jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Najmocniejszy silnik Bosch’a z trybem automatycznym
Winora Sinus iX11 UNI dzięki silnikowi Bosch Performance CX to rower z którego nie chce się zsiadać!
Model CX to najmocniejszy silnik w ofercie Bosch’a, który posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Wyjeżdżanie pod wzniesienia na tym rowerze będzie niesamowicie proste. Model CX został wyposażony w 4 tryby wspomagania. Najmocniejszy z nich o nazwie „TURBO” wspomaga pedałowanie aż do 300%. Dodatkowo tryb „EMTB” płynnie zmienia moc wspomagania w zależności z jaką siłą naciskasz na pedały.
36 V system zasilania
Silnik roweru Winora Sinus iX11 UNI jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 100 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 500 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Naładuj akumulator w zaledwie 5 godzin
Winora Sinus iX11 UNI został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Czas ładowania akumulatora 500Wh do poziomu 80-100% trwa około 5 godzin! Przy akumulatorze 400Wh aż godzinę krócej! Najbardziej pojemny akumulator Bosch’a (625Wh) naładuje się do pełna w około 5 godzin. Ładowarka waży około 800 gramów, dlatego mogą ją Państwo zabrać ze sobą w podróż. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?", który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Duży i czytelny LCD z opcją ładowania
Wyświetlacz Bosch Intuvia to sprawdzona konstrukcja charakteryzująca się dobrą czytelnością oraz odpowiednio dobranym rozmiarem wyświetlacza. Został on zamontowany na środku kierownicy dzięki czemu możesz szybko sprawdzić najważniejsze parametry jazdy. Model Intuvia pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: prędkość chwilowa / średnia / maksymalna. Poziom naładowania akumulatora, przebieg dzienny i całkowity, godzina, długość jazdy / wycieczki wyrażona w godzinach i minutach. Podczas jazdy rowerem Winora Sinus iX11 UNI mamy do wyboru jeden z czterech trybów wspomagania: Eco, Tour, Sport i Turbo. System wspomagania posiada także funkcję WALK. Pomaga ona w prowadzeniu roweru pod wzniesienie z prędkością do 6 km/h. Gniazdo micro USB znajdujące się w panelu sterującym pozwoli naładować smartfon czy nawigację. Więcej dowiedzą się państwo z naszej instrukcji obsługi wideo.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano M445, 2-tłoczkowe 180 & 160 mm nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą w nich hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Wygodna jazda dzięki tłumieniu drgań - SR Suntour NCX EB-DLO-CTS
Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem stanie się dużo wygodniejsza. Od teraz możesz jeździć po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach i odczuwać komfort. Podczas jazdy na Winora Sinus iX11 UNI odciążasz swoje stawy oraz dłonie.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
Winora Sinus iX11 UNI posiada sztycę amortyzowaną. Sprawia ona, że codzienna jazda jest dużo wygodniejsza. Działa (w uproszczeniu) podobnie do niewielkiego amortyzatora. Pomaga tłumić część wstrząsów, które powstają w wyniku jazdy po nierównych drogach, wybojach, koleinach, dziurach oraz podczas pokonywania niskich krawężników. Rowery ze sztycą amortyzowaną polecamy zwłaszcza osobom, które mają problemy z kręgosłupem oraz tym, którzy cenią sobie dodatkowy komfort.