KTM SCARP MT PRO
Rama wykonana z karbonu
Rama w KTM SCARP MT PRO została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego drogiego i egzotycznego materiału umożliwiło stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Zastosowanie karbonu umożliwia także stworzenie sztywniejszej ramy (w porównaniu do aluminium). Carbon jest ręcznie układany w formie, dzięki czemu możliwe jest selektywne wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak spawów, które są widoczne niemal we wszystkich aluminiowych ramach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamieni. Te wszystkie cechy sprawiają, że produkcja ramy jest droższa, dlatego można je spotkać tylko w rowerach premium, a KTM SCARP MT PRO zdecydowanie należy do tej kategorii.
Komfort i osiągi
Mawia się, że od przybytku głowa nie boli. Naszym zdaniem to popularne przysłowe sprawdza się także gdy mówimy o amortyzacji w rowerze. Jeden amortyzator to lepiej niż zero, a dwa to lepiej niż jeden! Od czasu wynalezienia opony pneumatycznej musiało upłynąć kilkadziesiąt lat zanim w rowerach nadszedł kolejny przełom. Stworzenie lekkiego, przedniego amortyzatora, nie tylko sprawiło, że jazda po wybojach stała się przyjemniejsza, ale także umożliwiło poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas nie było to możliwe. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Nagle okazało się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej, ale też w znacznym stopniu podnosi komfort jazdy. Świat rowerów MTB w bardzo krótkim czasie został opanowany przez konstrukcje full suspension. Dzisiaj na szlakach i w terenie praktycznie nie spotyka się rowerów typu hardtail (z jednym amortyzatorem). Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort. Umożliwia to lepszą kontrolę nad rowerem oraz większe prędkości, z jakimi da się pokonać daną trasę. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje, korzenie, kamienie i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM SCARP MT PRO posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M6100 , zębatka tylna Shimano Deore M6100 10-51T i korba Shimano MT511 32T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano Deore M6100 - niezawodny napęd 1x12
Shimano Deore M6100 to przeprojektowana od nowa przerzutka Deore, od teraz dostępna w wersji 12-biegowej! Jej cechą charakterystyczną jest szybka i pewna zmiana przełożeń, co jest kluczowe w dzisiejszym kolarstwie górskim. Seria M6100 czerpie pełnymi garściami z droższych grup (M8100 i M7100), aby zwiększyć płynność zmiany biegów i obniżyć napięcie łańcucha na niższym przełożeniu. Górne kółko przerzutki zostało zwiększone do 13 zębów, co poprawia prowadzenie łańcucha, wpływając korzystnie na płynność zmiany biegów oraz redukcję oporu na manetce. Deore M6100 gwarantuje stabilną pracę napędu w trudnym terenie. Dzięki niskoprofilowej konstrukcji minimalizuje ryzyko uszkodzeń spowodowanych kamieniami, gałęziami czy upadkami. Dodatkowo stabilizator łańcucha ogranicza jego spadanie, skakanie, uderzanie o ramę oraz głośną pracę.
Hamulec tarczowy Shimano MT410
Shimano MT410 to solidne hamulce dla rowerzystów, którzy szukają niezawodności i wydajności. W każdym zacisku znajdują się po dwa tłoczki odpowiedzialne za dociskanie okładziny hamulca do tarczy. Zapewniają one skuteczne zatrzymanie roweru na krótkim odcinku, z dużą precyzją i wyczuciem siły hamowania. Hamulce MT410 charakteryzują się prostotą obsługi i konserwacji. Te hamulce są idealnym wyborem dla entuzjastów rekreacyjnych wycieczek górskich oraz trekkingowych. Shimano MT410 oferują solidność, wydajność i niezawodność. Części zamienne: okładziny żywiczne Shimano B05S-RX.
RockShox Recon Silver TK
RockShox Recon Silver TK to dobry amortyzator o skoku 120 mm dla miłośników jazdy w terenie. Został on zaprojektowany z myślą o Cross Country (XC), oferujący doskonałą wydajność i niezawodność w przystępnej cenie. Ten amortyzator został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu płynnej i kontrolowanej jazdy na różnorodnych trasach górskich. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, Recon Silver TK gwarantuje efektywne tłumienie, co pozwala utrzymać stabilne prowadzenie roweru w trudnym terenie. Zastosowanie tłumika z technologią TurnKey umożliwia bezpieczne użytkowanie amortyzatora nawet gdy zapomnisz go odblokować. Solidna konstrukcja i wysoka jakość wykonania sprawiają, że ten amortyzator jest zarówno niezawodny jak i wytrzymały pomimo używania go w najbardziej wymagających warunkach. Obsługa i konserwacja są także stosunkowo łatwe, co czyni go idealnym wyborem dla rowerzystów, którzy cenią sobie niezawodność. Recon Silver to świetny amortyzator do rowerów i ebike'ów MTB.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM SCARP MT PRO zamontowano przedni amortyzator Rock Shox Recon Silver RL oraz tylny amortyzator Suntour Edge RLR remote 190x45 (damper). Zawieszenie posiada 120 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM SCARP MT PRO zamontowano tylny amortyzator (Suntour Edge RLR remote 190x45 ). Zawieszenie posiada 120 mm skoku.
KTM Comp Dropper Internal - sztyca regulowana
Sztyca regulowana KTM Comp Dropper to innowacyjne rozwiązanie, które znacząco podnosi komfort i wszechstronność jazdy rowerem górskim. Dzięki tej sztycy możesz szybko i płynnie regulować wysokość siodełka w trakcie jazdy, dostosowując ją do różnych warunków terenowych i swojego stylu jazdy. KTM Comp Dropper charakteryzuje się solidną konstrukcją oraz dobrą precyzją działania. Mechanizm działa sprawnie, umożliwiając płynne opuszczanie i podnoszenie siodełka. To idealne rozwiązanie podczas zjazdów, gdy zależy nam na niskim środku ciężkości, a także na podjazdach, gdzie odpowiednia wysokość siodełka zapewnia pedałowanie z właściwą ergonomią. Sztyca regulowana to nie tylko wygoda, ale także element, wpływający pozytywnie na osiągi i kontrolę podczas jazdy rowerem górskim. To niezbędny dodatek dla każdego pasjonata górskich tras.