KTM SCARP MT PRO
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Komfort i osiągi
Często posiadanie dwóch, jest lepsze od jednego. To samo dotyczy amortyzacji w rowerze. Zamontowanie amortyzatora w rowerze, to naszym zdaniem największe wydarzenie od czasu wynalezienia opony pneumatycznej. Umożliwiło to poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas dało się poruszać wyłącznie pieszo. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej ale także znacząco podnosi komfort jazdy. W bardzo krótkim czasie powyższe rozwiązania opanowały rowery górskie. Jak bardzo? Dzisiaj rowery posiadające wyłącznie przedni amortyzator bardzo rzadko spotyka się w terenie. Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort, ale także o prędkości z jakimi da się pokonać dany teren. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa nasze bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM SCARP MT PRO posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M6100 , zębatka tylna Shimano Deore M6100 10-51T i korba Shimano MT511 32T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano M6100-12 .
Shimano Deore M6100 - niezawodny napęd 1x12
Shimano Deore M6100 to zaprojektowania zupełnie od nowa przerzutka. Od teraz dostępna wersji 12-biegowej! Charakteryzuje ją szybka i precyzyjna zmiana przełożeń wymagana we współczesnym kolarstwie górskim. Da większej płynności obniżone zostało napięcie łańcucha na niższym przełożeniu. Zwiększony został również rozmiar górnego kółka przerzutki do 13 zębów. Poprawia to prowadzenie łańcucha oraz przekłada się na płynniejszą zmianę biegów i mniejszy opór na manetce. Deore M6100 to stabilna praca układu napędowego w trudnym terenie. Niskoprofilowa konstrukcja zmniejsza ryzyko uszkodzenia przez kamienie, gałęzie czy podczas upadku. Stabilizator łańcucha ogranicza jego spadanie, skakanie, uderzanie oraz głośną pracę.
Hamulec tarczowy Shimano MT410
Shimano MT410 to 2-tłoczkowe hamulce przeznaczone do rowerów MTB. Hamulce muszą być niezawodne. To od nich zależy Twoje bezpieczeństwo. Hydrauliczny hamulec tarczowy Shimano MT410 zapewnia długotrwałą skuteczność oraz umożliwia szybki i łatwy montaż oraz regulację. MT410 zapewnia dużą siłę hamowania oraz dobrą modulację. Dobrze sprawdzają się w rowerach MTB XC, Trailowych i e-bikach trekkingowych rozpędzających się do 45 km/h. Technologia „ONE WAY BLEEDING” pomaga w szybkim i prostym serwisowaniu. Części zamienne: okładziny żywiczne Shimano B01S.
RockShox Recon Silver TK
RockShox Recon Silver TK to widelec o skoku 120 mm stworzony z myślą o kolarstwie cross country (XC). Amortyzacja jest powietrzna . Dzięki zastosowaniu wytrzymałych materiałów konstrukcyjnych, takich jak stopy aluminium oraz systemu tłumienia opartego o sprężynę stalową, gwarantuje on wytrzymałość oraz bezobsługowość przez dłuższy czas. Model ten jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które poszukują amortyzatora dobrze tłumiącego nierówności. Recon Silver to świetny amortyzator do rowerów i ebike'ów MTB.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!