Lovelec Izar
Ekspert poleca Lovelec Izar ze względu na:
- baterię o pojemności 12Ah, montowaną wewnątrz ramy, wpływającą na dobre wyważenie roweru,
- wyświetlacz LCD, pokazujący wszystkie najważniejsze parametry jazdy,
- regulowaną wysokość kierownicy.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Lovelec Izar jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 140 kg .
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w Lovelec Izar została zaprojektowana tak, aby jeździło się na nim wygodne mężczyznom i kobietom o zbliżonym wzroście. Lovelec Izar to rower bardzo uniwersalny. Dzięki jedno rurowej konstrukcji wsiadanie i schodzenie z roweru jest prostsze i wygodniejsze. Umożliwia także jazdę w dowolnym stroju od sportowego do formalnego.
Wszędzie się zmieści
Lovelec Izar to rower zaprojektowany z myślą o osobach aktywnych. Regularne wycieczki, podróże i codzienne przemieszczanie po mieście to jego żywioł. Dzięki niewielkim rozmiarom po złożeniu, można go spakować do samochodu, pociągu czy na łódkę. Lovelec Izar to także świetna propozycja dla osób przechowujących rower w mieszkaniu lub piwnicy. Dzięki wspomaganiu elektrycznemu porusza się z identycznymi prędkościami jak rowery z kołami 28 cali.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lovelec Izar posiada 1x7 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Tourney , zębatka tylna i korba 52T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC .
Przerzutka tylna Shimano Tourney
Przerzutka tylna Shimano Tourney dedykowana jest dla zwolenników rekreacyjnej jazdy, którzy lubią spędzać wolne popołudnie czy niedzielę na dwóch kółkach. Posiada system indeksacji Dual SiS, dzięki któremu obsługa biegów jest bardziej intuicyjna. Regulacja nie jest trudna. Shimano Altus obsługuje 1x7 biegów.
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
W tym rowerze zastosowano silnik tylny, który wspomaga rowerzystę do do 25 km/h . Silnik został zamontowany w tylnym kole i współpracuje z akumulatorem 432 Wh / 36 V . Jedną z jego największych zalet jest bezpośrednie przeniesienie mocy silnika, wprost na oponę. Kolejna to mniejsze zużycie łańcucha (ponieważ silnik działa niezależnie od mocy z jaką pedałujemy). Montaż i demontaż koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, poczujemy od razu mocne przyspieszenie. Można je porównać do wiatru, który zawiał nam w plecy. Jazda ze wspomaganiem to wspaniałe uczucie!
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator 432 Wh do pełna w
około 6,5 godziny.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Lovelec Izar na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (432 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 80 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Lovelec Izar został zainstalowany wyświetlacz LCD. Pokazuje on istotne parametry jak stan naładowania baterii i aktualną prędkość oraz przebyty dystans. Służy także do zmiany trybu wspomagania.
Niska waga i opłaty
W rowerze Lovelec Izar został zastosowany hamulec typu v-brake. Jest on bardzo lekki i tani w utrzymaniu. Kolejnym plusem jest łatwość regulacji i konserwacji, a okładziny są niedrogie, uniwersalne i łatwo-dostępne. Hamulec działa na linkę, więc do jego konserwacji nie będą potrzebne specjalistyczne i drogie narzędzia.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lovelec Izar posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.