Lapierre OVERVOLT AM 7.7
Ekspert poleca Lapierre OVERVOLT AM 7.7 ze względu na:
- dobrej klasy amortyzacja powietrzna Rock Shox o skoku 160 mm, 4-tłoczkowe hamulce Shimano oraz przerzutka SRAM SX 1x12
- system „mullet” poprawiający stabilność roweru na podjazdach i zjazdach,
- silnik z najwyższej serii Bosch’a Performance CX o momencie obrotowym aż 85 Nm w połączeniu z baterią 750 Wh, zapewnia mocne wsparcie podczas jazdy i duży zasięg
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Lapierre OVERVOLT AM 7.7 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru Lapierre OVERVOLT AM 7.7 została wykonana z aluminium, co umożliwiło stworzenie lekkiej i wytrzymałej ramy o unikalnym kształcie. Aluminium gwarantuje trwałość i sztywność ramy, co przekłada się na długą żywotność roweru. Rama wykazuje doskonałe właściwości jezdne, błyskawicznie reagując na ruchy kierownicą, gdy jedziesz po trasie lub omijasz przeszkody czy dziury. Maksymalny udźwig roweru (łączna waga roweru, bagażu i rowerzysty), wynosi .
Full ze sportowym zacięciem
Lapierre OVERVOLT AM 7.7 to rower elektryczny zaliczany do kategorii All Mountain i przeznaczony do ekstremalnej jazdy w terenie. Posiada pełne zawieszenie o imponującym skoku 170 mm oraz kąt główki ramy i geometrię, które gwarantują dobre prowadzenie roweru podczas jazdy w terenie. Zastosowanie kół w rozmiarze 29 cali , zapewnia stabilność i pewność prowadzenia, umożliwiając jednocześnie szybkie i zwinne manewry. Lapierre OVERVOLT AM 7.7 doskonale sprawdza się na długich technicznych podjazdach, oferując wydajność i duży skok zawieszenia. Pokonywanie zjazdów dostarcza niezapomnianych wrażeń i radości, a rower utrzymuje pewną i stabilną pozycję, zapewniając jednocześnie szybkość i precyzję skrętu. Z odpowiednio dobraną ilością przełożeń (1x12 ), rower umożliwia pokonywanie stromych podjazdów, a aktywacja najmocniejszego trybu wspomagania sprawia, że nawet najtrudniejsze wzniesienia stają się teraz osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lapierre OVERVOLT AM 7.7 posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka SRAM GX Eagle Lunar , zębatka tylna SRAM PG1230 Eagle 11-50T i korba E13 E-spec+ alloy 160mm (S/M) / 165mm (L/XL) + SRAM Eagle steel ring 34T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM GX Eagle - sprawdzony napęd z nową kasetą 1x12
Przerzutka tylna SRAM GX Eagle korzysta z tych samych sprawdzonych technologii, co znacznie droższa SRAM XX1 Eagle. Są to m.in X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™. Jest ona przeznaczona do obsługi napędu jednorzędowego, z kasetą o imponującej rozpiętości 11-50T . Tak duża rozpiętość przełożeń oferuje szerokie możliwości, zarówno w pokonywaniu stromych podjazdów jak i w uzyskiwaniu wysokich prędkości. System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji "otwartej" i łatwy demontaż koła. Aby zminimalizować ryzyko spadnięcia łańcucha, przednia zębatka kasety została wyprofilowana, w taki sposób (technologia X-SYNC), aby pewnie utrzymać go podczas jazdy po nierównościach terenu.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System , podróżowanie na Lapierre OVERVOLT AM 7.7 możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze Lapierre OVERVOLT AM 7.7 przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Silnik Bosch Performance CX Smart System, sprawia, że nie chce się zsiadać z roweru! Performance CX Smart System to najmocniejszy silnik od Bosch'a. Dzięki niemu wyjeżdżanie pod górę staje się bardzo łatwe, za sprawą imponującego momentu obrotowego (85 Nm). Bosch CX może wspomóc Cię aż o 340% na najbardziej wymagających szlakach górskich. Do wyboru dostępne są cztery tryby wspomagania, a także tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie dostosowuje moc wspomagania do warunków jazdy. Ale to nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru do 6km/h) również otrzymał więcej mocy! Bosch CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 i posiada funkcję wykrywania zmiany przełożenia. Seria Smart System umożliwia komunikację poszczególnych elementów systemu wspomagania. Dzięki współpracy z aplikacją Bosch Flow App (Android / iOS), można dostosować pracę silnika do własnych preferencji oraz korzystać z wielu przydatnych funkcji, a także zaktualizować oprogramowanie sprzętowe Over The Air, czy udostępnić dane z wycieczki do Apple Health. Bosch Performance CX Smart System otwiera zupełnie nowy rozdział w doświadczeniu jazdy rowerem.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Lapierre OVERVOLT AM 7.7 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria ( ) pozwala na przejechanie nawet kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Mniej informacji, więcej bezpieczeństwa
Bosch LED Remote to minimalistyczny wyświetlacz, który prezentuje najważniejsze parametry jazdy i nie zajmuje dużo miejsca na kierownicy. Jednocześnie daje możliwość dostępu do wielu parametrów jazdy z aplikacją eBike Flow (iOS/Android). Obsługa jest niezwykle prosta. Za pomocą dwóch przycisków możemy wybrać jeden z czterech trybów wspomagania. Każdy tryb wspomagania ma przypisany osobny kolor podświetlenia. Umożliwia także włączenie trybu WALK, Hill Hold, uruchomienie oświetlenia roweru (jeśli dostępne) oraz monitorowanie stanu naładowania akumulatora. Pozostałe dane oraz aktualizacja dostępne są w aplikacji eBike Flow (iOS/Android).
Lekkie, super mocne hamulce 4-tłoczkowe SRAM
Sram Guide RE bardzo mocne 4-tłoczkowe hamulce hydrauliczne, które cechuje wysoka precyzja i niska masa. Klamka hamulca została zaprojektowana do obsługi zaledwie jednym palcem! Już to powinno świadczyć o tym jak bardzo mocne są zaciski Guide RE. Dzięki wykorzystaniu technologii Reach Adjust, ustawienie odległości klamki od kierownicy, można regulować bez użycia narzędzi. Zbiorniczek wyrównawczy Piggy Reservoir umożliwia łatwe i intuicyjne odpowietrzanie. Zastosowanie Timing Port Closure – zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym po naciśnięciu klamki. Dzięki temu hamulce są niezwykle mocne i zapewniają szeroki zakres modulacji siły hamowania.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Lapierre OVERVOLT AM 7.7 zamontowano przedni amortyzator RockShox ZEB Charger R oraz tylny amortyzator RockShox Deluxe Select R (damper). Zawieszenie posiada 170 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze Lapierre OVERVOLT AM 7.7 zamontowano tylny amortyzator (RockShox Deluxe Select R ). Zawieszenie posiada 170 mm skoku.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lapierre OVERVOLT AM 7.7 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.