Lapierre OVERVOLT AM 75th
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Lapierre OVERVOLT AM 75th jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Full ze sportowym zacięciem
Lapierre OVERVOLT AM 75th to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 170 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Lapierre OVERVOLT AM 75th pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lapierre OVERVOLT AM 75th posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka SRAM X01 Eagle , zębatka tylna Sram XG1275 Eagle 10-52T i korba E13 E-spec+ Carbon 160 (S/M) / 165mm (L/XL) + Sram Eagle Steel Ring 34T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch SRAM XX1 Black Eagle Powerlock .
SRAM X01 Eagle AXS - górski, napęd bezprzewodowy (1x12 )
SRAM X01 Eagle AXS została zaprojektowana od początku jako napęd elektryczny i powstała z myślą o wymagających kolarzach E-MTB / Enduro / XC. Zastosowanie silnika do zmiany biegów przekłada się na sprawniejszą, dokładniejszą oraz szybszą zmianę przełożeń. Regulacja przełożeń, także jest szybsza, niż w jej mechanicznym odpowiedniku. Można ją łatwo dostroić i dopasować do własnych preferencji. Wystarczy zainstalować aplikację Sram AXS (iOS/Android). Krótszy o 10 mm wózek zwiększa prześwit od ziemi, co zmniejsza szansę na uszkodzenie podczas użytkowania w terenie lub upadku. Komunikacja między manetką, a przerzutką odbywa się bezprzewodowo. Wykorzystano do tego 3 protokoły komunikacji: Bluetooth LE (1) do konfiguracji za pomocą aplikacji mobilnej, Airea (2) - szyfrowany kluczem 128-bit, do komunikacji między manetkami, a przerzutkami oraz sztycą regulowaną. ANT+ (3) używany do komunikacji z ekranem / komputerem GPS, w celu wyświetlenia aktualnych informacji o danym przełożeniu. Przerzutka SRAM X01 jest odporna na wodę i kurz (norma IP69K). Bateria jest wyposażona w diodę informującą o stanie naładowania. Kolor zielony oznacza, że jest pełna lub prawie pełna, a czerwony to około 50% lub mniej, natomiast gdy zacznie migać na czerwono, należy ją niezwłocznie naładować.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Lapierre OVERVOLT AM 75th do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX Smart System nie będziesz chciał zejść z tego roweru! Bosch CX Smart to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Ta wersja jest wyposażona w standardową tarczę korby (zamiast małej tarczy i wewnętrznego przełożenia 2.5 x). Takie rozwiązanie sprawiło, że silnik pracuje jeszcze swobodniej i lżej. Wyjeżdżanie pod górę jest jeszcze prostsze za sprawą aż 85Nm momentu obrotowego. Bosch CX Smart System może wspomóc Cię nawet o 340% w najbardziej wymagających sytuacjach. Do dyspozycji mamy cztery tryby wspomagania oraz tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie monitoruje warunki jazdy i dobiera do nich moc wspomagania. To jednak nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru) także ma więcej mocy niż dotychczas! CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 . Dzięki protokołowi komunikacji (wszystkie elementy systemu wspomagania rozmawiają ze sobą) masz do dyspozycji zupełnie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to jazda bez konieczności montażu wyświetlacza. Umożliwia to przeniesienie elektroniki z wyświetlacza do LED Remote, który jest zamontowany na stałę. Kolejne funkcjonalności to aktualizacje oprogramowania sprzętowego Over The Air, współpraca z aplikacją Bosch Flow App, udostępnianie danych z wycieczki do Apple Health, a także dostosowanie momentu obrotowego osobno dla każdego z trybów wspomagania i wiele więcej. Bosch CX Smart System otwiera zupełnie nowe możliwości.
Kilka godzin albo mniej
Lapierre OVERVOLT AM 75th został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Lapierre OVERVOLT AM 75th na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox Smart System
Bosch Kiox 300 to wyświetlacz zaprojektowany z myślą o łączności. Wchodzi w skład nowej serii inteligentnych produktów Bosch "The Smart System". Dzięki aktualizacjom over-the-air Kiox 300 zawsze posiada aktualne oprogramowanie. Pomimo niewielkich rozmiarów, jest bardzo czytelny w pełnym słońcu. Oczywiście wyświetlacz jest w kolorowy. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu wyświetlacz nie posiada przycisków w swojej obudowie oraz jest od niego mniejszy. Do obsługi funkcji służy panel LED z 5 przyciskami, umieszczony po lewej stronie kierownicy. Dzieki temu, po raz pierwszy wspomagania można używać także bez wyświetlacza! Panel LED pokazuje stopień naładowania i poziom wspomagania.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne SRAM Code RSC nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
FOX 38 Float Performance
FOX 38 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator stworzony z myślą o szybkiej, agresywnej i płynnej jeździe, w najtrudniejszym terenie. Amortyzator cechuje duża wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Liczba w nazwie, wskazuje na grubość goleni górnych (38mm). Daje to niespotykaną sztywność, nawet podczas ekstremalnie szybkiej jazdy po głazach czy dużej ilości korzeni. Dzięki zastosowaniu tłumika Grip / Grip2 wyposażonego w regulację szybkiej i wolnej kompresji, tłumienia powrotu, a także sprężyny powietrznej FLOAT EVOL, amortyzator można dopasować do swoich wymagań jak i terenu w którym jeździmy – z ekstremalną precyzją. Koło zamontowane jest na sztywną oś, z użyciem systemu FLOAT AXLE, który zmniejsza tarcie w porównaniu ze zwykłym mocowaniem. Skok amortyzatora wynosi: 170 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lapierre OVERVOLT AM 75th posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!