KTM MACINA Aera 571 LFC
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Aera 571 LFC działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Pora wyruszyć w podróż
KTM MACINA Aera 571 LFC ma w sobie duszę prawdziwego podróżnika. Jadąc na nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower ten jest praktyczny, niezawodny i daje możliwość rozkoszowania się widokami. Zazwyczaj przyjemność z jazdy odczuwamy zjeżdżając w dół, a zdecydowanie rzadziej, gdy pod wzniesienie trzeba wyjechać. Na całe szczęście silnik Bosch Performance CX Smart System sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM MACINA Aera 571 LFC to rower trekkingowy, dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Pozycja rowerzysty jest na nim bardziej wyprostowana. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Aera 571 LFC posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5130 , zębatka tylna Shimano LG400 11-43T i korba KTM E-Comp ISIS 170 mm Q16 / FSA Megatooth steel 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Shimano Deore M5130 LinkGlide - wytrzymałość zdefiniowana na nowo
Shimano Deore M5130 LinkGlide to przerzutka 1x10 , w której zastosowano przełomową technologię LinkGlide,całkowicie redefiniującą pojęcia płynności zmiany przełożeń i trwałości napędu. Dzięki solidnej konstrukcji kasety (grubsze zębatki od kasety HG+) zapewnia ona nawet trzykrotnie większą żywotność. W rowerach MTB oraz elektrycznych ma to ogromne znaczenie. Nowoczesne ebike'i posiadają silniki o bardzo wysokim momencie obrotowym co przyspiesza zużycie mechanicznego napędu. Technologia LinkGlide sprawia, że możesz cieszyć się płynną zmianą biegów przez dłuższy czas. Z tej cechy będą również zadowoleni rowerzyści, którzy podczas jazdy korzystają głównie z zaledwie kilku zębatek kasety (np. 23/20/17/15T). LinkGlide gwarantuje długotrwałą wydajność i płynną zmianę biegów, eliminując niechciane szarpnięcia. Zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak zoptymalizowana konstrukcja wózka przerzutki LinkGlide, zapewniają większą płynność zmiany przełożeń, redukując jednocześnie ryzyko uszkodzeń i zapewniając precyzyjne działanie. Przerzutka Shimano Deore M5130 LinkGlide to innowacyjne podejście do napędu rowerowego, które łączy trwałość z doskonałą precyzją zmiany biegów!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System , podróżowanie na KTM MACINA Aera 571 LFC możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Aera 571 LFC przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Silnik Bosch Performance CX Smart System, sprawia, że nie chce się zsiadać z roweru! Performance CX Smart System to najmocniejszy silnik od Bosch'a. Dzięki niemu wyjeżdżanie pod górę staje się bardzo łatwe, za sprawą imponującego momentu obrotowego (85 Nm). Bosch CX może wspomóc Cię aż o 340% na najbardziej wymagających szlakach górskich. Do wyboru dostępne są cztery tryby wspomagania, a także tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie dostosowuje moc wspomagania do warunków jazdy. Ale to nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru do 6km/h) również otrzymał więcej mocy! Bosch CX Smart System współpracuje z napędem 1x10 i posiada funkcję wykrywania zmiany przełożenia. Seria Smart System umożliwia komunikację poszczególnych elementów systemu wspomagania. Dzięki współpracy z aplikacją Bosch Flow App (Android / iOS), można dostosować pracę silnika do własnych preferencji oraz korzystać z wielu przydatnych funkcji, a także zaktualizować oprogramowanie sprzętowe Over The Air, czy udostępnić dane z wycieczki do Apple Health. Bosch Performance CX Smart System otwiera zupełnie nowy rozdział w doświadczeniu jazdy rowerem.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Aera 571 LFC został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Aera 571 LFC na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (500 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Intuvia 100 - witaj Smart System!
Nowa Intuvia to 2,5-calowy ekran LCD, umieszczony na środku kierownicy. Jest niezwykle czytelny w każdych warunkach pogodowych ponieważ posiada przejrzysty układ wyświetlanych funkcji, duże litery i wysoki kontrast. Intuvia 100 dostarcza informacji o dystansie, czasie trwania podróży, zasięgu, prędkości, czasie i trybie jazdy oraz dokładny stan naładowania akumulatora (w procentach). Do obsługi wyświetlacza służy panel sterujący umieszczony po lewej stronie kierownicy. Pozwala on na zmianę stopni wspomagania (do wyboru cztery stopnie), aktywacji inteligentnego trybu WALK z funkcją HoldHill, zmiany wyświetlanych parametrów jazdy, rekomendacja zmiany biegu oraz funkcja połączenia ze smartfonem za pomocą Bluetooth. Dzięki połączeniu z telefonem (aplikacja eBike Flow - dostępna na iOS/Android), możesz użyć funcji eBike Lock zabezpieczającej rower przed nieautoryzowanym uruchomieniem wspomagania. Bosch Intuvia 100 jest łatwo demontowalny (podobnie jak licznik rowerowy). Gdy zdejmiesz go po przejechaniu wycieczki, automatycznie wyłączy się po 50 sekundach aby oszczędzać baterię. Jeśli chcesz sprawdzić dane wycieczki, po demontażu Intuvii, naciśnij przycisk umieszczony z tyłu wyświetlacza. Jeżeli Twój eBike był połączony z aplikacją eBike Flow podczas jazdy, możesz również wywołać w aplikacji dane swojej aktywności.
Hamulec hydrauliczny Tektro serii 390
Tektro HD-390 to 2-tłoczkowe , świetnie działające hamulce tarczowe. Na KTM MACINA Aera 571 LFC możesz bezpiecznie zwiedzać nowe, nieznane tereny. Zaciski HD-390 współpracują z tarczami w rozmiarze 180 mm / 180 mm dla uzyskania wysokiej sprawności. W modelu serii 390 został zastosowany grubszy przewód hamulcowy oraz okładziny żywiczne z większą ilością mieszanki ściernej. Hamulce pracują na oleju mineralnym, dzięki czemu okresowa konserwacja jest łatwa i czysta. Tektro HD-390 gwarantują dobrą modulację siły hamowania oraz łatwość obsługi i konserwacji. Kompatybilne okładziny hamulcowe to: E11.11
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze KTM MACINA Aera 571 LFC został zamontowany amortyzator Suntour XCM 32 ATB coil 27,5" NLO taper o skoku 80 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Aera 571 LFC posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek pozwala lepiej dopasować wysokość kierownicy do Twoich potrzeb i preferencji. Każdy z nas jest inaczej zbudowany i ma swoje upodobania. Właśnie dlatego, nawet profesjonalnie dobrany rower (rodzaj oraz rozmiar ramy) może wymagać drobnych regulacji dla poprawienia komfortu użytkownika. Co umożliwia regulowany mostek? Podniesienie / obniżenie kierownicy oraz zmianę kąta nachylenia, po to by uzyskać najbardziej komfortową pozycję na rowerze jak to możliwe.