Lovelec Naos
Ekspert poleca Lovelec Naos ze względu na:
- akumulator o pojemności 15 Ah z możliwością wymiany przy zakupie za dopłata na akumulator o pojemności, aż 20 Ah oraz silnik o momencie obrotowym sięgającym, aż 95Nm,
- 3 rozmiary ramy dostępne w ofercie producenta (17”, 19”, 20.5”)
- amortyzator Suntour X1 Coil z możliwością blokady przy użyciu manetki na kierownicy.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Lovelec Naos jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 140 kg .
Mniej = więcej
Lovelec Naos to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour X1 . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto Lovelec Naos jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Lovelec Naos posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore , zębatka tylna SunRace CSMS2 11-42T i korba 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC, X10 .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Lovelec Naos zamontowana została przerzutka zewnętrzna Shimano Deore , która umożliwia zmianę biegów i regulację. Ponieważ obsługuje zewnętrzne zębatki, to możliwa jest zmiana zestopniowania przełożeń. W zależności od potrzeb użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna jest dość lekka, a jej konerwacja i regulacja jest nieskomplikowana.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu DAPU - centralny możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Lovelec Naos do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator 540 Wh do pełna w
około 9 godzin.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Lovelec Naos na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (540 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 110 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Lovelec Naos został zainstalowany wyświetlacz LCD. Pokazuje on istotne parametry jak stan naładowania baterii i aktualną prędkość oraz przebyty dystans. Służy także do zmiany trybu wspomagania.
Hamulec hydrauliczny TEKTRO T275
Tektro HD-T275 to aluminiowe, hydrauliczne hamulce tarczowe. Posiadają one 2-tłoczki i tarcze atribute , co zapewnia wysoką siłę hamowania. Niezależnie od tego czy jedziesz przez miasto w deszczowych warunkach, czy zwiedzasz lokalne szlaki, to hamulce Tektro HD-T275 zapewniają dobrą modulację siły hamowania, co podnosi Twoje bezpieczeństwo. Hamulce pracują na oleju mineralnym. Okładziny zastosowane w tym hamulcu to: E10.11
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator Suntour X1 o skoku 100 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Lovelec Naos posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.