GHOST E-ASX 160 Universal
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze GHOST E-ASX 160 Universal jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 120 kg .
Full ze sportowym zacięciem
GHOST E-ASX 160 Universal to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 160 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na GHOST E-ASX 160 Universal pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
GHOST E-ASX 160 Universal posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka SRAM NX Eagle , zębatka tylna SRAM PG-1230 11-50T i korba e*thirteen e*spec Plus 34T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch SRAM SX Eagle .
SRAM NX - zmienia biegi jak żaden inny
W rowerze GHOST E-ASX 160 Universal został zamontowany napęd 1x12 obsługiwany przez przerzutkę SRAM NX X-HORIZON™. Zmiana biegów jest niezwykle prosta i łatwa. Przerzutka NX jest niezwykle wytrzymała i niezawodna. Górne kółko przerzutki posiada 12 zębów i stabilizuje pracę łańcucha podczas jazdy po wybojach. System CAGE LOCK™ pozwala na szybki i banalnie prosty demontaż tylnego koła. Blokuje on wózek przerzutki w pozycji „otwartej”. Po założeniu koła możesz łatwo zwolnić blokadę i wrócić na szlak.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na GHOST E-ASX 160 Universal do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX Smart System nie będziesz chciał zejść z tego roweru! Bosch CX Smart to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Ta wersja jest wyposażona w standardową tarczę korby (zamiast małej tarczy i wewnętrznego przełożenia 2.5 x). Takie rozwiązanie sprawiło, że silnik pracuje jeszcze swobodniej i lżej. Wyjeżdżanie pod górę jest jeszcze prostsze za sprawą aż 85Nm momentu obrotowego. Bosch CX Smart System może wspomóc Cię nawet o 340% w najbardziej wymagających sytuacjach. Do dyspozycji mamy cztery tryby wspomagania oraz tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie monitoruje warunki jazdy i dobiera do nich moc wspomagania. To jednak nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru) także ma więcej mocy niż dotychczas! CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 . Dzięki protokołowi komunikacji (wszystkie elementy systemu wspomagania rozmawiają ze sobą) masz do dyspozycji zupełnie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to jazda bez konieczności montażu wyświetlacza. Umożliwia to przeniesienie elektroniki z wyświetlacza do LED Remote, który jest zamontowany na stałę. Kolejne funkcjonalności to aktualizacje oprogramowania sprzętowego Over The Air, współpraca z aplikacją Bosch Flow App, udostępnianie danych z wycieczki do Apple Health, a także dostosowanie momentu obrotowego osobno dla każdego z trybów wspomagania i wiele więcej. Bosch CX Smart System otwiera zupełnie nowe możliwości.
Kilka godzin albo mniej
GHOST E-ASX 160 Universal został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu GHOST E-ASX 160 Universal na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Mniej informacji, więcej bezpieczeństwa
Bosch LED wyświetla wyłącznie najważniejsze informacje i jest czytelny nawet w pełnym słońcu. Pokazuje on stopień naładowania i poziom wspomagania. Pozostałe informacje dostępne są dzięki aplikacji eBike Flow (iOS / Android). Możliwe jest także aktualizowanie oprogramowania. Pomimo niewielkich rozmiarów posiada aż 5 przycisków: strzałkę w lewo i prawo, plus, minus oraz ON/OFF.
Mocne hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT520 to 4-tłoczkowy hydrauliczny hamulec tarczowy. Podwojona ilość tłoczków w porównaniu z modelem MT500 zwiększa kontrolę nad rowerem podczas jazdy w trudnym terenie. Rower zatrzyma się dużo szybciej, dzięki większej mocy hamowania oraz dużej modulacji. Hamulce współpracują z metalicznymi (D02S) i żywicznymi (D03S) okładzinami hamulcowymi.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Przednia amortyzacja powietrzna sprawia, że jazda rowerem staje się bardziej komfortowa. Podwójna amortyzacja to już czysta przyjemność. Przedni amortyzator (Rock Shox 35 Gold RL ) pozwala na szybszą jazdę po nierównej drodze oraz podczas zjeżdżania w dół. Możliwa jest niezależna regulacja obu amortyzatorów.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (Rock Shox Deluxe Select R ) w rowerze GHOST E-ASX 160 Universal doskonale pomaga w tłumieniu nierówności oraz kamieni i korzeni podczas jazdy w terenie. Pozwala to zwiększyć średnią prędkość zjazdu lub poprawić komfort jazdy gdy jedziemy wyboistą drogą. Dzięki podwójnej amortyzacji będziesz mógł robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś! Zawieszenie posiada 160 mm skoku.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower GHOST E-ASX 160 Universal posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!