KTM MACINA Prowler Exonic
Ekspert poleca KTM MACINA Prowler Exonic ze względu na:
- jedną z najbogatszych specyfikacji w naszej ofercie; amortyzacja Fox 38 z tłumikiem FIT4, tył DHX2 – skok 180 mm, sztyca oraz przerzutki w technologii AXS (obsługa bezprzewodowa),
- ramę wykonaną z karbonu, koła DT Swiss serii 1500 (mullet)
- silnik Bosch z limitowanej edycji (Bosch CX Race), zapewniający wsparcie do 400% i mega pojemny akumulator 750Wh.
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Prowler Exonic działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama w KTM MACINA Prowler Exonic została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego drogiego i egzotycznego materiału umożliwiło stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Zastosowanie karbonu umożliwia także stworzenie sztywniejszej ramy (w porównaniu do aluminium). Carbon jest ręcznie układany w formie, dzięki czemu możliwe jest selektywne wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak spawów, które są widoczne niemal we wszystkich aluminiowych ramach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamieni. Te wszystkie cechy sprawiają, że produkcja ramy jest droższa, dlatego można je spotkać tylko w rowerach premium, a KTM MACINA Prowler Exonic zdecydowanie należy do tej kategorii.
Full ze sportowym zacięciem
KTM MACINA Prowler Exonic to rower elektryczny zaliczany do kategorii All Mountain i przeznaczony do ekstremalnej jazdy w terenie. Posiada pełne zawieszenie o imponującym skoku 180 mm oraz kąt główki ramy i geometrię, które gwarantują dobre prowadzenie roweru podczas jazdy w terenie. Zastosowanie kół w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali , zapewnia stabilność i pewność prowadzenia, umożliwiając jednocześnie szybkie i zwinne manewry. KTM MACINA Prowler Exonic doskonale sprawdza się na długich technicznych podjazdach, oferując wydajność i duży skok zawieszenia. Pokonywanie zjazdów dostarcza niezapomnianych wrażeń i radości, a rower utrzymuje pewną i stabilną pozycję, zapewniając jednocześnie szybkość i precyzję skrętu. Z odpowiednio dobraną ilością przełożeń (1x12 ), rower umożliwia pokonywanie stromych podjazdów, a aktywacja najmocniejszego trybu wspomagania sprawia, że nawet najtrudniejsze wzniesienia stają się teraz osiągalne.
Elektryczna zmiana biegów
Rower KTM MACINA Prowler Exonic posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna SRAM XX1 Eagle AXS zamiast linki i pancerza łączących ją z manetką, została wyposażona w silnik elektryczny. Zmienia ona przełożenia niezwykle płynnie oraz robi to w ekspresowym tempie! Dużą zaletą jest brak regularnej regulacji z powodu rozciągającej się linki / pancerza. Przerzutka obsługuje kasetę10-52T SRAM XX1 Eagle XG-1299 Rainbow . Z przodu zamontowano korbę Sram X-Sync 2 Eagle 36T DM , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Sram XX1 Eagle AXS - bezprzewodowy i bezprecedensowy
Przerzutka XX1 Eagle AXS została zaprojektowana z wykorzystaniem nadzwyczaj lekkich materiałów, aby osiągnąć maksymalną redukcję wagi, przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. W wersji Eagle rozpiętość przełożeń sięga aż 500%. Przerzutka XX1 Eagle AXS została stworzona z myślą o zawodowcach i najbardziej wymagających kolarzach, poszukujących najwyższej jakości rozwiązań. Rower KTM MACINA Prowler Exonic jest wyposażony w 1x12 biegów, obsługiwanych przez kasetę o rozpiętości 10-52T . Ponieważ jeżdżąc rowerem często trafimy na przeróżne warunki na trasie to przerzutka XX1 AXS jest odporna na wodę i kurz zgodnie z normą IP69K. Komunikacja między manetką, a przerzutką odbywa się bezprzewodowo, wykorzystując trzy protokoły komunikacji: Bluetooth LE (1) do konfiguracji za pomocą aplikacji mobilnej, Airea (2) szyfrowanie kluczem 128-bit) do komunikacji między manetkami a przerzutkami, a także ANT+ (3) do komunikacji z zewnętrznym ekranem/GPS, umożliwiającym wyświetlanie aktualnych informacji o przełożeniach. Bateria przerzutki wyposażona jest w diodę sygnalizacyjną, informującą o stanie naładowania. Zielone światło, oznacza pełne lub prawie pełne naładowanie, czerwone wskazuje poziom naładowania na poziomie około 50%, a miganie na czerwono sygnalizuje konieczność natychmiastowego naładowania.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line CX Race Smart System , podróżowanie na KTM MACINA Prowler Exonic możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Prowler Exonic przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Wspomaganie 400% - tylko w limitowanej edycji Bosch CX Race
Bosch CX Race Limited Edition to absolutnie wyjątkowy silnik, który został stworzony z myślą o pasjonatach sportowej jazdy na rowerze elektrycznym. To limitowana edycja, która łączy w sobie zaawansowaną technologię i wydajność, niedostępną w żadnym innym silniku, tworząc doskonały silnik dla wymagających kolarzy! Z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 85 Nm i wspomaganiem na poziomie 400%, ten silnik oferuje imponujące wsparcie podczas jazdy w różnych warunkach terenowych. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, takich jak inteligentny tryb eMTB, silnik automatycznie dostosowuje moc wspomagania do zmieniających się warunków terenowych i stylu jazdy. Nawet przy kadencji powyżej 120 obr./min, CX Race zapewnia potężne wspomaganie. Możesz dać z siebie wszystko i pokonywać własne rekordy zarówno na długich dystansach, jak i podczas szybkich sprintów. Inteligentna funkcja wspomagania Hill Hold została zaprojektowana, aby zminimalizować zjeżdżanie roweru elektrycznego w trakcie prowadzenia go pod bardzo strome podjazdy w trudnym terenie. Dzięki tej funkcji, pchanie roweru eMTB pod strome podjazdy staje się znacznie prostsze, a pokonywanie trasy przebiega szybciej. Jak działa? Gdy prowadzisz rower przy użyciu trybu WALK (wspomaganie do 6km/h) i się zatrzymasz, funkcja Hold Hill załącza się automatycznie na określony czas, aby rower nie sturlał się w dół. Dzięki współpracy z aplikacją Bosch Flow App (Android / iOS), można dostosować pracę silnika do własnych preferencji oraz korzystać z wielu przydatnych funkcji, a także zaktualizować oprogramowanie sprzętowe Over The Air, czy udostępnić dane z wycieczki do Apple Health. Bosch Performance CX Smart System otwiera zupełnie nowy rozdział w doświadczeniu jazdy rowerem.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Prowler Exonic został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Prowler Exonic na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox 300 Smart System
Bosch Kiox 300 to innowacyjny, kolorowy wyświetlacz stworzony z myślą o łączności, który jest częścią nowej serii inteligentnych produktów Bosch o nazwie "The Smart System". Dzięki funkcji aktualizacji over-the-air, Kiox 300 zawsze zachowuje najnowsze oprogramowanie, a także nowe funkcje! Pomimo niewielkich rozmiarów, wyświetlacz jest w pełni czytelny nawet także pełnym słońcu. W odróżnieniu od wcześniejszego modelu, Kiox 300 nie posiada przycisków w obudowie lecz współpracuje z panelem Bosch LED Remote wyposażonym w pięć przycisków. Panel sterujący umieszczony jest po lewej stronie kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu, po raz pierwszy można zmieniać tryby wspomagania nawet bez konieczności montowania wyświetlacza. Panel sterujący LED Remote dostarcza informacji o poziomie naładowania akumulatora oraz aktywnym stopniu wspomagania. Smart System to zupełnie nowe możliwości. Monitoruj fitnessowe osiągnięcia, śledź swoje postępy i zyskaj dodatkową motywację do jazdy rowerem! Jazdę i treningi bardzo uprzyjemnia minimalistyczna nawigacja. Dzięki Kiox 300 możesz korzystać z wskazówek nawigacji bezpośrednio na ekranie roweru. Wyświetlacz może pełnić funkcję kluczyka do zablokowania wspomagania. Funkcja dostępna jest w aplikacji Bosch eBike Flow (iOS/Android).
Hamulce czterotłoczkowe Magura MT7
Magura MT7 to najwyższy model z serii czterotłoczkowych hamulców tej firmy, stworzony do enduro i downhill’u. Sprawdza się on w sytuacjach gdy potrzebne jest uzyskanie maksymalnej mocy hamowania w ułamku sekundy. I robi to praktycznie bez wysiłku ze strony rowerzysty. MT7 to bardzo mocny, a jednocześnie lekki jak piórko hamulec. Do budowy zacisków wykorzystano zaawansowane i lekkie materiały jak stopy aluminium, a do klamek kompozyt Magura Carbotecture. W hamulcach Magura MT7 zastosowano technologię Easy Bleed, dzięki czemu wymiana oleju mineralnego jest bardzo prosta. Klamki posiadają regulację odległości od kierownicy. Kompatybilne okładziny: Magura 9P.
FOX 38 Float Performance
FOX 38 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator stworzony z myślą o szybkiej, agresywnej i płynnej jeździe w najtrudniejszym terenie. Został zaprojektowany z myślą o najwyższych wymaganiach górskich rowerzystów i cechuje go niezrównana wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Numeracja w nazwie, wskazuje na grubość górnych goleni. 38mm to sporo. Właśnie dlatego jedną z jego zalet jest nadzwyczajna sztywność, nawet podczas ekstremalnie szybkiej jazdy po kamieniach czy wręcz głazach, bądź dużej ilości korzeni. Zastosowanie tłumika Grip / Grip2 z regulacją szybkiej i wolnej kompresji oraz tłumienia powrotu, razem ze sprężyną powietrzną FLOAT EVOL, pozwala na precyzyjne dopasowanie amortyzatora do indywidualnych wymagań oraz charakteru terenu. Koło zamontowane jest na sztywnej osi z użyciem systemu FLOAT AXLE, który minimalizuje tarcie w porównaniu ze zwykłym mocowaniem. Skok amortyzatora wynosi 180 mm , co wraz z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali , zapewnia doskonałe tłumienie w różnorodnych warunków terenowych, co umożliwia bezkompromisowe osiągi na każdej trasie. FOX 38 Float Performance to nie tylko amortyzator, to doskonałe narzędzie dla wymagających górali, gotowe sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Prowler Exonic zamontowano przedni amortyzator FOX 38 Float 29" Factory FIT4 15x110 oraz tylny amortyzator FOX DHX2 Factory 2Position 250x75 (damper). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Prowler Exonic zamontowano tylny amortyzator (FOX DHX2 Factory 2Position 250x75 ). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Bezprzewodowa sztyca - RockShox Reverb AXS
RockShox Reverb AXS to innowacyjna sztyca typu dropper w wersji bezprzewodowej! Komunikacja między manetką na kierownicy, a samą sztycą oparta jest o niezawodny, bezprzewodowy system AXS. Jest odporny na zakłócenia oraz niesamowicie szybko przesyła sygnał. Dodatkowo, producent udostępnia aplikację „SRAM AXS” dostępną na telefon pozwalająca na sprawdzenie stanu naładowania akumulatora, zmianę charakterystyki pracy komponentów, przeprowadzanie aktualizacji czy też informowanie użytkownika o wymaganych serwisach. Każdy kto używa sztycy typu dropper wie, że z biegiem czasu powietrze i olej mogą się wymieszać, powodując irytujące uginanie / opadanie sztycy. Dotychczas problem ten rozwiązywało się oddając sztycę na serwis. Jednak Technologia Vent Valve pozwala na zlikwidowanie tego problemu w kilku krokach i to bez demontażu sztycy. Naciśnij zawór, wciśnij sztycę i gotowe! Powietrze wraca z powrotem do komory powietrznej, pozostawiając olej tam, gdzie powinien być. Tyle wystarczy by sztyca pracowała jak nówka! Sztyca Reverb AXS to jedna z najlepszych sztyc bezprzewodowych jaką można sobie wymarzyć!
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Prowler Exonic posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.