Ecobike SX5
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze Ecobike SX5 działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Mniej = więcej
Ecobike SX5 to rower MTB z przednim amortyzatorem - SunTour XCM , dzięki czemu jest bardziej uniwersalny. Można się na nim poruszać po jezdni i drodze rowerowej, ale także skręcić do lasu. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywniej przekazywana na koła, niż w rowerach z pełnym zawieszeniem (bez blokady skoku). Ponadto Ecobike SX5 ze względu na prostszą konstrukcję jest sporo lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Ecobike SX5 posiada 3x9 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Alivio , zębatka tylna SunRace 13-32T i korba Shimano FCM371 44 x 32 x 22T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
Lekka i prosta w obsłudze przerzutka
W rowerze Ecobike SX5 zastosowano przerzutkę zewnętrzną Shimano Alivio , umożliwiającą wygodną zmianę biegów oraz regulację. Dzięki obsłudze zębatek zewnętrznych można dostosować przełożenie do indywidualnych preferencji użytkownika. Dodatkowo przerzutka zewnętrzna charakteryzuje się niską wagą, a jej konserwacja oraz regulacja są łatwe i nieskomplikowane.
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
W rowerze Ecobike SX5 wykorzystano silnik umieszczony z tyłu, wspomagający rowerzystę do prędkości maksymalnej do 25 km/h . Silnik jest umieszczony w piaście tylnego koła i współpracuje z akumulatorem o pojemności 468 Wh / 36 V . Jego znaczącą zaletą jest bezpośrednie przenoszenie mocy z silnika bezpośrednio na oponę. Dodatkowo charakteryzuje się mniejszym zużyciem łańcucha, gdyż nie używa go do przeniesienia mocy na tylne koło lecz robi to bezpośrednio. Proces montażu i demontażu koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, użytkownik odczuje natychmiastowe i silne przyspieszenie, porównywane czasem do wiatru, wiejącego w plecy. Jazda ze wspomaganiem na Ecobike SX5 to wspaniałe uczucie!
Jak ładować akumulator?
Po rozładowaniu akumulatora można go naładować w rowerze lub po wyjęciu z roweru. Zrobisz to za pomocą ładowarki (230V/2A) dołączonej do zestawu. Naładuje ona akumulator 468 Wh do pełna w
około 8 godzin.
Regularne, częste doładowanie nie wpływa negatywnie na akumulator, ponieważ został wykonany w technologii litowo-jonowej. Po około 800 cyklach ładowania bateria powinna zachować 60-80% oryginalnej pojemności.
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu Ecobike SX5 na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (468 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 90 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz C300U
C300S to prosty i łatwy w obsłudze wyświetlacz, umożliwiający zarządzanie wspomaganiem elektrycznym w rowerze. C300S wyświetla wiele informacji związanych z poziomem naładowania baterii, prędkości czy przebytego dystansu. Wyświetlaczem aktywuje się też funkcję WALK wspomagającą podczas prowadzenia roweru do 6km/h. Więcej informacji na temat wyświetlacza i jego funkcji oraz obsługi zawarliśmy w poniższym filmie.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Alhonga HJ-HT472 zamontowane w rowerze Ecobike SX5 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków atmosferycznych. Hamują mocniej i pewniej niż inne szczękowe, a do tego nie zużywają obręczy! Zastosowanie cieczy zamiast linki, umożliwia płynną modulację siły hamowania, co wypływa na bezpieczeństwo i minimalizuje ryzyko uślizgu koła. Ponadto okładziny w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej, co wydłuża interwały serwisowe.
Amortyzator Suntour XCM
Suntour XCM to amortyzator przeznaczony do rowerów z kategorii ATB (All Terrain Bike). Został stworzony z myślą o poprawieniu komfortu jazdy. Rower Ecobike SX5 doskonale sprawdzi się zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i weekendowych wypadów do lasu. Spełnia więc wszystkie wymagania rowerzysty amatora. We wnętrzu Suntour’a XCM znajduje się sprężyna oraz tłumik, zapewniające skuteczną amortyzację drgań i wytłumianie nierówności. Skok tego amortyzatora, wynoszący 100 mm , we współpracy z kołami o rozmiarze 29 cali , gwarantuje komfortową jazdę po nierównym terenie.
Wygoda i tłumienie nierówności
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. W rowerze Ecobike SX5 został zamontowany amortyzator SunTour XCM o skoku 100 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Ecobike SX5 posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
Podpórka rowerowa to niezastąpiony element, który zapewnia wiele korzyści podczas użytkowania roweru. Po zakończeniu jazdy umożliwia stabilne ustawienie roweru, eliminując konieczność opierania go, a w efekcie obijanie się ramy. Umożliwia także łatwiejszy załadunek, rozładowanie zakupów z bagażnika czy sakw, a także komfortowe przechowywanie roweru. To banalne w swojej prostocie i bardzo praktyczne rozwiązanie, które poprawia komfort i funkcjonalność podczas codziennego użytkowania roweru.