Mondraker F-PLAY 26
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Mondraker F-PLAY 26 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi .
Komfort i osiągi
Często posiadanie dwóch, jest lepsze od jednego. To samo dotyczy amortyzacji w rowerze. Zamontowanie amortyzatora w rowerze, to naszym zdaniem największe wydarzenie od czasu wynalezienia opony pneumatycznej. Umożliwiło to poruszanie się rowerem w miejscach gdzie dotychczas dało się poruszać wyłącznie pieszo. Zamontowanie dampera było równie przełomowe. Pozwala on nie tylko pojechać dalej, zjechać szybciej ale także znacząco podnosi komfort jazdy. W bardzo krótkim czasie powyższe rozwiązania opanowały rowery górskie. Jak bardzo? Dzisiaj rowery posiadające wyłącznie przedni amortyzator bardzo rzadko spotyka się w terenie. Nie bez przyczyny. I nie chodzi tylko o dodatkowy komfort, ale także o prędkości z jakimi da się pokonać dany teren. Ponadto podwójna amortyzacja zwiększa nasze bezpieczeństwo, bo rower łatwiej pokonuje wyboje i nierówności.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Mondraker F-PLAY 26 posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Sram SX Eagle , zębatka tylna Sram XG-1230 11-50T i korba Sram SX Eagle, DUB axle, Direct mount chain ring, 155mm / 30T, steel, X-Sync . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Sram SX Eagle, 12s, Powerlock .
SRAM SX Eagle - nowoczesny napęd 1x12
SRAM SX Eagle to jednorzędowy napęd 1x12 , który wykorzystuje sprawdzone rozwiązania i technologie zaczerpnięte z wyższych modeli: CAGE LOCK™, X-ACTUATION™, X-SYNC™, X-HORIZON™. Obsługuje on kasetę 12-rzędów o rozpiętości 11-50T . Tak duża różnica między najmniejszą, a największą zębatką umożliwia pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie wysokich prędkości bez konieczności posiadania przedniej przerzutki.
Przednia zębatka została wyprofilowana tak by zmniejszyć ryzyko spadnięcia łańcucha.
Przemyślana konstrukcja tylnonapędowa
W tym rowerze zastosowano silnik tylny, który wspomaga rowerzystę do do 25 km/h . Silnik został zamontowany w tylnym kole i współpracuje z akumulatorem 250 Wh / 36 V . Jedną z jego największych zalet jest bezpośrednie przeniesienie mocy silnika, wprost na oponę. Kolejna to mniejsze zużycie łańcucha (ponieważ silnik działa niezależnie od mocy z jaką pedałujemy). Montaż i demontaż koła z silnikiem jest niezwykle prosty, dzięki zastosowaniu hermetycznego złącza. Po uruchomieniu wspomagania i ruszeniu, poczujemy od razu mocne przyspieszenie. Można je porównać do wiatru, który zawiał nam w plecy. Jazda ze wspomaganiem to wspaniałe uczucie!
Mahle X35 - sprytny sposób na rower elektryczny
Zestaw Mahle X35 powstał w celu zwiększenia efektywności oraz optymalizacji działania napędu elektrycznego. X35 to niezwykle mały i lekki silnik. Zasilany jest również z niewielkiej i lekkiej baterii. Akumulator oraz silnik ważą łącznie zaledwie 3,5 kg. To mniej więcej dwukrotnie mniej, niż silnik centralny z akumulatorem. W tradycyjnych napędach elektrycznych waga ta, jest średnio dwukrotnie większa! Dużo niższa waga napędu elektrycznego sprawia, że rower prowadzi się zdecydowanie lepiej. Także pedałowanie po wyłączeniu napędu będzie identyczne jak w zwykłym rowerze (ponieważ waga roweru jest zbliżona). Piasta z silnikiem, z wyglądu przypomina zwykłą piastę z biegami wewnętrznymi. Akumulator został zamontowany we wnętrzu ramy. W efekcie, na pierwszy rzut oka rower wygląda jak tradycyjny! Silnik generuje do 40 Nm momentu obrotowego przy prędkościach między 15 a 25 km/h. Są to wartości odczuwalne podczas jazdy w warunkach miejskich bądź w trakcie podjazdu pod wzniesienie. Właśnie dlatego często jest montowany w rowerach crossowych, szosowych i gravelowych.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Mondraker F-PLAY 26 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (250 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 50 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Sram Level nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Przednia amortyzacja powietrzna sprawia, że jazda rowerem staje się bardziej komfortowa. Podwójna amortyzacja to już czysta przyjemność. Przedni amortyzator (X-Fusion Velvet RL 26, ) pozwala na szybszą jazdę po nierównej drodze oraz podczas zjeżdżania w dół. Możliwa jest niezależna regulacja obu amortyzatorów.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (X-Fusion 02PRO R, 210x55mm ) w rowerze Mondraker F-PLAY 26 doskonale pomaga w tłumieniu nierówności oraz kamieni i korzeni podczas jazdy w terenie. Pozwala to zwiększyć średnią prędkość zjazdu lub poprawić komfort jazdy gdy jedziemy wyboistą drogą. Dzięki podwójnej amortyzacji będziesz mógł robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś! Zawieszenie posiada 120 mm skoku.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Mondraker F-PLAY 26 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.