Merida ESILEX+ 600
Nadjeżdża nowy szutrowy przecinak! Merida eSilex+ to połączenie dwóch najmocniejszych rowerowych trendów: roweru elektrycznego z rowerem gravelowym. Nowy model wykorzystuje wiele rozwiązań znanych z Meridy Silex, jednego z czołowych graveli na świecie, i wzmacnia je umieszczonym w tylnej piaście silnikiem elektrycznym niemieckiej firmy Mahle, której logo można zobaczyć m.in. na bolidach F1 Ferrari. Duży zasięg roweru zapewnia bateria o pojemności 250 Wh umieszczona w dolnej rurze. Na drogach i bezdrożach sprawdzi się mocna aluminiowa rama z wygodną geometrią, tłumiący drgania karbonowy widelec i osprzęt Shimano GRX stworzony z myślą o gravelowej jeździe. Gotowość do jazdy w trudniejszym terenie zwiększają koła 27,5" i opony o szerokości 47 mm. Z eSileksem+ największym ograniczeniem będzie Twoja wyobraźnia. Ruszaj przed siebie z nową mocą!
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Merida ESILEX+ 600 jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Merida ESILEX+ 600 nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Shimano GRX RX812 - gravelowa przerzutka 1x11
SHIMANO GRX R812 to całkowicie nowy rodzaj przerzutki. Powstała ona z myślą o wciąż powiększającej się gamie rowerów gravelowych. Rower tego typu jest używany w różnych warunkach i w różnym terenie (na drodze, na szlaku, w lesie i podczas jazdy po bezdrożach). Wersja RX812 została zaprojektowana z myślą o napędach 1x11. W tego typu napędach, zintegrowany mechanizm stabilizacji łańcucha (Shadow RD+) jest szczególnie przydatny. Zapewnia on cichą i bardzo precyzyjną zmianę biegów i częściowo chroni łańcuch przed spadaniem. Klamkomanetki w porównaniu do modeli szosowych są szersze i zaprojektowane tak, aby zmienić biegi w rękawiczkach, czy podczas deszczu. Zakres obsługiwanych przełożeń także leży pomiędzy napędami szosowymi, a górskimi: Shimano GRX600 40T / 11-42T .
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Mahle X35 HUB Drive możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Mahle X35 HUB Drive jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
36 V system zasilania
Silnik roweru Merida ESILEX+ 600 jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 50 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 250 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano GRX600 / Shimano RT64 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą w nich hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.