Merida eONE-FORTY 400
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze Merida eONE-FORTY 400 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 140 kg .
Full ze sportowym zacięciem
Merida eONE-FORTY 400 to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 140 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na Merida eONE-FORTY 400 pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x10 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
Merida eONE-FORTY 400 posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5120 , zębatka tylna Shimano Deore M4100 11-46T i korba Shimano FC-EM600 34T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC e10s .
Shimano Deore M5120 - napęd 1x10 na którym można polegać
W przerzutce Shimano Deore M5120 zastosowano technologię SHIMANO SHADOW RD+ która sprawia, że zmiana przełożeń (1x10 ) jest płynna, nawet podczas jazdy w terenie. Niskoprofilowa konstrukcja zmniejsza możliwość powstania uszkodzeń mechanicznych podczas jazdy. Technologia stabilizacji zapobiega spadaniu łańcucha, a praca napędu jest cicha na każdym przełożeniu. Model ten współpracuje z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, która pozwala zredukować biegi aż, o 3 jednym naciśnięciem dźwigni. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia na cięższe zarówno kciukiem jak i palcem wskazującym.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Shimano EP8 możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na Merida eONE-FORTY 400 do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Shimano EP8 – najlepszy i najlżejszy silnik Shimano!
Merida eONE-FORTY 400 posiada najmocniejszy silnik Shimano - EP8. Mając do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 85 Nm pozwoli pewnie pokonać strome podjazdy i trudne szlaki. EP8 płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając pełną kontrolę w każdych warunkach, a jednocześnie daje naturalne wrażenia z jazdy. Jest bardzo lekki (2,6kg), co poprawia prowadzenie roweru. Dzięki zaprojektowaniu go zupełnie od nowa, jest mniejszy i mocniejszy od modelu E8000. Pracuje w sposób niezwykle cichy. Pozwala skoncentrować się na trasie, a większy prześwit pomaga na technicznych szlakach. Łącznie do wyboru są trzy tryby wspomagania: Eco, Trail, Boost. Środkowy z nich daje zróżnicowany poziom wspomagania w zależności mocy z jaką pedałujesz. Tryb trail został udoskonalony, co sprawia, że silnik jeszcze bardziej płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając naturalne wrażenia z jazdy. Shimano EP8 to trwała i odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja pozwalająca na jazdę w każdych warunkach. Tryb walk (6km/h) przydatny do prowadzenia roweru, działa na dowolnym przełożeniu. Do zmiany ustawień silnika służy aplikacja E-TUBE PROJECT (iOS / Android), która pozwala na dostosowanie parametrów systemu do Twojego stylu jazdy. Łączy się bezprzewodowo ze smartfonem i tabletem za pomocą Bluetooth. Za jej pomocą można także zaktualizować oprogramowanie układowe.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu Merida eONE-FORTY 400 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (zależnie od wariantu ) pozwala na przejechanie nawet zależnie od wariantu kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz LCD Shimano E5000
Shimano SC-E5000 to niewielki, minimalistyczny, czarno-biały, podświetlany wyświetlacz, który został zamontowany po lewej stronie kierownicy. W jego obudowie zostały zintegrowane przyciski do obsługi wspomagania, włącznik świateł i przycisk menu. Pokazuje on takie informacje jak zasięg, dystans, prędkość, poziom wspomagania czy poziom naładowania akumulatora. Do Twojej dyspozycji dostępne są trzy tryby wspomagania: Dynamic, Explorer lub Custom.
Hamulec tarczowy Shimano M4100
Shimano M4100 to 2-tłoczkowe hamulce przeznaczone do roweru MTB. Hamulce w tym rowerze muszą być niezawodne. To od nich zależy Twoje bezpieczeństwo. Hydrauliczny hamulec tarczowy SHIMANO M4100 zapewnia długotrwałą skuteczność oraz umożliwia szybką i łatwą regulację oraz serwis. M4100 zapewniają dużą siłę hamowania oraz dobrą modulację. Dobrze sprawdzają się w rowerach MTB XC, Trailowych czy nawet w e-bikach trekkingowych rozpędzających się do 45 km/h. Technologia „ONE WAY BLEEDING” pomaga w szybkim i prostym serwisowaniu. Części zamienne: okładziny żywiczne Shimano B01S.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Przednia amortyzacja powietrzna sprawia, że jazda rowerem staje się bardziej komfortowa. Podwójna amortyzacja to już czysta przyjemność. Przedni amortyzator (SR Suntour XCR34 LOR ) pozwala na szybszą jazdę po nierównej drodze oraz podczas zjeżdżania w dół. Możliwa jest niezależna regulacja obu amortyzatorów.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (Suntour RS Edge ) w rowerze Merida eONE-FORTY 400 doskonale pomaga w tłumieniu nierówności oraz kamieni i korzeni podczas jazdy w terenie. Pozwala to zwiększyć średnią prędkość zjazdu lub poprawić komfort jazdy gdy jedziemy wyboistą drogą. Dzięki podwójnej amortyzacji będziesz mógł robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie pomyślałeś! Zawieszenie posiada 140 mm skoku.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower Merida eONE-FORTY 400 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.