Merida eBIG.NINE 600
Merida eBig.Nine to wszechstronny elektryczny rower górski, który zawiera też rozwiązania trekkingowe. Jest tak sportowy, jak to tylko możliwe, i tak komfortowy, jak trzeba. Rano dojeżdżasz rowerem do pracy, a po niej lubisz wjechać w teren? Ten rower jest do tego stworzony. To mocny e-bike, który sprawdzi się w górach i wielu codziennych zastosowaniach. Merida eBig.Nine 600 ma mocną i sztywną aluminiową ramę z wewn. prowadzeniem przewodów dla ich ochrony przed brudem i wilgocią oraz stożkową główką ramy dla precyzyjnego prowadzenia. Rower ma nowy lżejszy i mocniejszy silnik Shimano EP8 (85 Nm) i nową zintegrowaną baterię Shimano 8036 o poj. 630 Wh. Docenisz również osłonę baterii Energy Guard, która świetnie ją chroni i daje szybki dostęp do niej. Odpowiedni zakres przełożeń zapewni Ci osprzęt Shimano Deore, a odpowiednią amortyzację przedni amortyzator SR Suntour XCR 34 LOR DS. Dzięki oponom Maxxis Ikon możesz liczyć na niskie opory toczenia i dużą przyczepność. Docenisz również koła Merida Comp CC z piastami w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło, hamulce tarczowe Shimano M4100 oraz komponenty Merida. Rama eBig.Nine’a pozwoli Ci przymocować do niej bagażnik, błotniki i stopkę. Daje też możliwość przymocowania koszyka bidonu, rowerowego zapięcia czy pompki. Trasy MTB, zachwycające wycieczki w nieznane czy wsparcie na co dzień – z tym elektrycznym hardtailem każda przejażdżka będzie ekscytująca. Pokonaj z nim rutynę!
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Merida eBIG.NINE 600 jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Merida eBIG.NINE 600 nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Mniej znaczy więcej
Merida eBIG.NINE 600 jest rowerem MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCR34 LOR DS Air Boost . Jest najbardziej uniwersalnym rowerem, który sprawdzi się zarówno w terenie górskim, w lesie, czy na drodze asfaltowej. Dzięki zastosowaniu przedniej amortyzacji, siła mięśni jest efektywnie przekazywana na koło. Rower jest lżejszy od podobnych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem. Przedni amortyzator posiada skok równy 100 mm .
Shimano Deore M5100 - napęd 1x11 na którym można polegać
W przerzutce Shimano Deore M5100 zastosowano technologię SHIMANO SHADOW RD+ która sprawia, że zmiana przełożeń jest płynna, nawet podczas jazdy trudnym w terenie. Niskoprofilowa konstrukcja zapobiega uszkodzeniom mechanicznym. Technologia stabilizacji zapobiega także spadaniu łańcucha i zapewnia cichą pracę układu napędowego na każdym przełożeniu. Napęd pracuje także dużo ciszej. Model ten współpracuje z napędami 1x11. Manetka wyposażona w system RapidFire Plus, pozwala zredukować biegi, aż o 3 za jednym naciśnięciem manetki. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia na cięższe, zarówno kciukiem jak i palcem wskazującym.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Shimano EP8 możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Shimano EP8 jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Shimano EP8 - najlepszy silnik Shimano!
Merida eBIG.NINE 600 posiada najmocniejszy silnik Shimano - EP8. Mając do dyspozycji większy maksymalny moment obrotowy 85 Nm pozwoli pewnie pokonać strome podjazdy i trudne szlaki. EP8 płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając pełną kontrolę w każdych warunkach i naturalne wrażenia z jazdy. Ma on bardzo niską masę (2,6kg), co poprawia prowadzenie roweru. Dzięki zaprojektowaniu go zupełnie od nowa jest mniejszy i mocniejszy od modelu E8000 oraz pracuje on w sposób niezwykle cichy oraz. Pozwala skoncentrować się na trasie, a większy prześwit pomaga na technicznych szlakach. Łącznie mamy do wyboru trzy tryby wspomagania: Eco, Trail, Boost. Środkowy z nich daje zróżnicowany poziom wspomagania w zależności mocy z jaką pedałujesz. Trail został udoskonalony co sprawia, że silnik jeszcze bardziej płynnie i bezpośrednio dostarcza moc, zapewniając naturalne wrażenia z jazdy. Shimano EP8 to trwała i odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja pozwalająca na jazdę w każdych warunkach. Tryb walk (6km/h) przydatny do prowadzenia roweru, działa na dowolnym przełożeniu. Do zmiany ustawień silnika służy aplikacja E-TUBE PROJECT (iOS / Android), która pozwala na dostosowanie parametrów systemu do Twojego stylu jazdy. Łączy się bezprzewodowo ze smartfonem i tabletem za pomocą Bluetooth. Za jej pomocą można także zaktualizować oprogramowanie układowe.
36 V system zasilania
Silnik roweru Merida eBIG.NINE 600 jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 120 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 630 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Hamulec tarczowy Shimano M4100
Shimano M4100 to 2-tłoczkowe hamulce przeznaczone do rowerów MTB. Hamulec musi być zawsze niezawodnym elementem każdego roweru. Od nich zależy Twoje bezpieczeństwo. Hydrauliczny hamulec tarczowy SHIMANO M4100 zapewnia długotrwałą skuteczność oraz umożliwia szybki i łatwy montaż oraz regulację. M4100 zapewniają dużą siłę hamowania oraz dobrą modulację. Dobrze sprawdzają się w rowerach MTB XC, Trailowych czy nawet w e-bikach trekkingowych rozpędzających się do 45 km/h. Technologia „ONE WAY BLEEDING” pomaga w szybkim i prostym serwisowaniu. Części zamienne: okładziny żywiczne Shimano B01S.
Wygodna jazda dzięki tłumieniu drgań - Suntour XCR34 LOR DS Air Boost
Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem stanie się dużo wygodniejsza. Od teraz możesz jeździć po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach i odczuwać komfort. Podczas jazdy na Merida eBIG.NINE 600 odciążasz swoje stawy oraz dłonie.