Lapierre OVERVOLT AM 5.5
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Lapierre OVERVOLT AM 5.5 jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Lapierre OVERVOLT AM 5.5 nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
rower elektryczny ze sportowym zacięciem
Lapierre OVERVOLT AM 5.5 to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 150 mm oraz kąt główki ramy wynoszący , a także koła w rozmiarze 27,5 cala sprawiają, że pozycja na tym rowerze pozwala po prostu skupić się na jeździe. Na Lapierre OVERVOLT AM 5.5 pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że nawet bardzo strome podjazdy będą w Państwa zasięgu!
Shimano Deore M6100 - niezawodny napęd 1x12
Shimano Deore M6100 to zaprojektowania zupełnie od nowa przerzutka. Od teraz dostępna wersji 12-biegowej! Zapewnia precyzyjną zmianę przełożeń i mniejsze napięcie łańcucha na niższym przełożeniu. Zwiększony został rozmiar górnego kółka przerzutki do 13 zębów. Poprawia to prowadzenie łańcucha oraz przekłada się na płynniejszą zmianę biegów i mniejszy opór na manetce. Dzięki kompatybilności z 12-rzędowymi kasetami dostępny jest bardzo szeroki zakres przełożeń 10-51T Współpracuje ona z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, która pozwala zredukować biegi aż o 3 za jednym naciśnięciem manetki. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia na cięższe, zarówno kciukiem, jak i palcem wskazującym.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-ST możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Yamaha PW-ST jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Sprawdzone i jeszcze ciche wspomaganie
Yamaha PW-ST to najnowszy silnik (na 2020 rok), który zastąpił znany i lubiany model PW-SE. Wspomaga on rowerzystę do 25 km/h i został zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu nawet w wymagającym terenie, który nie stroni od podjazdów. W porównaniu do modelu PW-SE znajdziemy tutaj aż cztery czujniki: prędkości, nacisku na pedały, obrotu korby, a także czujnik nachylenia. Dzięki tym czujnikom, silnik PW-ST na bieżąco monitoruje w jakim terenie się poruszasz i ciągle dostosowuje poziom wspomagania dla uzyskania optymalnego poziomu wspomagania dla uzyskania płynnej jazdy. Moment obrotowy silnika Yamaha PW-ST wynosi 70Nm. Oprogramowanie silnika zostało udoskonalone, aby zapewnić stabilną płynną kontrolę nad wspomaganiem. Pozwala to na jazdę bez zmartwień nawet podczas ruszania w połowie stromego wzniesienia.
36 V system zasilania
Silnik roweru Lapierre OVERVOLT AM 5.5 jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 100 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 500 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Bardzo mocna ładowarka
Czas ładowania akumulatora w Lapierre OVERVOLT AM 5.5 do poziomu 80 – 100% trwa zaledwie 5 godzin! Ładowarka 4A do akumulatorów Yamaha, którą znajdą Państwo w zestawie wygląda jak nieco większy zasilacz do laptopa. Po 700-800 cyklach ładowania akumulator powinien utrzymać około 60 – 80% oryginalnej pojemności. Więcej na temat ładowania oraz dbania o akumulator opisaliśmy w artykule pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?", który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Prosty i czytelny wyświetlacz LCD
W rowerze Lapierre OVERVOLT AM 5.5 został zainstalowany wyświetlacz LCD. Może on pokazywać takie parametry jak stan naładowania baterii i stopień wspomagania.
Ulepszone hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT420 to czterotłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe przeznaczone do rowerów MTB, Cross Country czy All Mountain. Cechuje je większa o 20% siła hamowania w porównaniu z modelem MT400. Model MT420 posiada takżę zwiększoną (do 150%) wytrzymałość na zużycie w porównaniu z modelem MT400 (2-tłoczkowe). Wewnątrz znajduje się olej mineralny, dzięki czemu rowerzysta może kontrolować siłę hamowania z dużą precyzją. Zostały one wyposażone w technologię One Way Bleeding, która ułatwia odpowietrzanie hamulców dla uzyskania najwyższej siły hamowania. Zaciski współpracują z żywicznymi okładzinami Shimano D03S lub metalicznymi D02S.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Dzięki jednemu amortyzatorowi jazda rowerem jest komfortowa. A dzięki dwóm to czysta przyjemność. Przedni amortyzator (Rockshox 35 Silver Tk Solo Air Boost 15X110mm 29'' 150mm ) pozwala na szybszą jazdę z góry, dzięki doskonałemu tłumieniu drgań oraz dostępnej regulacji parametrów pracy.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (Lapierre Metric 210X47.5 ) w rowerze Lapierre OVERVOLT AM 5.5 doskonale pomaga w tłumieniu drgań nawet podczas zjazdów w najtrudniejszym terenie zwiększając komfort jazdy. Lapierre OVERVOLT AM 5.5 pozwoli Ci robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie myślałeś!
Właściwa wysokość siodełka, w każdej chwili
Używając rowerów MTB regularnie wyjeżdżamy pod stromy podjazd by następnie sunąć szybko w dół. Każdą z tych czynności wykonuje się lepiej gdy możemy dobrać właściwą wysokość siodełka. Podczas podjazdu – wysoko, a podczas zjazdu niżej. Właśnie dlatego pewien czas temu na rynku rowerowym pojawiła się kolejna innowacja – sztyca regulowana (ang. dropper). Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Podjeżdżając wzniesienie podnosimy siodełko, aby noga pracowała w pełnym zakresie ruchu. A podczas zjazdu opuszczamy je, aby obniżyć środek ciężkości. Poprawia to także sterowność oraz minimalizuje ryzyko uderzenia się o siodełko podczas podczas jazdy. Regulacja wysokości jest możliwa za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć ze sztycą pneumatyczną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!