Lapierre Overvolt AM 4.5
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny Lapierre Overvolt AM 4.5 jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. Lapierre Overvolt AM 4.5 nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
SRAM SX Eagle - nowoczesny napęd 1x12
Nowa przerzutka tylna SRAM SX Eagle zapożycza sprawdzone rozwiązania i technologie ze swoich starszych braci takie jak: X-HORIZON™, CAGE LOCK™, X-SYNC™, X-ACTUATION™. Jest to napęd jednorzędowy, który obsługuje kasetę 12-rzędów o rozpiętości 11-50T. Tak ogromna różnica między najmniejszą, a największą zębatką umożliwia zarówno pokonywanie stromych podjazdów oraz uzyskiwanie wysokich prędkości. System CAGE LOCK™ pozwala na szybkie zablokowanie wózka przerzutki w pozycji „otwartej” i łatwy demontaż koła. Ponieważ jest to napęd 1-rzędowy, zęby przedniej zębatki zostały wyprofilowane w taki sposób aby pewnie trzymać łańcuch nawet podczas jazdy po wybojach (technologia X-SYNC™).
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Yamaha PW-ST możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Yamaha PW-ST jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Sprawdzone i jeszcze ciche wspomaganie
Yamaha PW-ST to najnowszy silnik (na 2020 rok), który zastąpił znany i lubiany model PW-SE. Wspomaga on rowerzystę do 25 km/h i został zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu nawet w wymagającym terenie, który nie stroni od podjazdów. W porównaniu do modelu PW-SE znajdziemy tutaj aż cztery czujniki: prędkości, nacisku na pedały, obrotu korby, a także czujnik nachylenia. Dzięki tym czujnikom, silnik PW-ST na bieżąco monitoruje w jakim terenie się poruszasz i ciągle dostosowuje poziom wspomagania dla uzyskania optymalnego poziomu wspomagania dla uzyskania płynnej jazdy. Moment obrotowy silnika Yamaha PW-ST wynosi 70Nm. Oprogramowanie silnika zostało udoskonalone, aby zapewnić stabilną płynną kontrolę nad wspomaganiem. Pozwala to na jazdę bez zmartwień nawet podczas ruszania w połowie stromego wzniesienia.
36 V system zasilania
Silnik roweru Lapierre Overvolt AM 4.5 jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 100 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 500 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Parametry jazdy w zasięgu Twojego wzroku
Wyświetlacz Yamaha w Lapierre Overvolt AM 4.5 wyświetla następujące parametry: prędkość maksymalną, kadencję, prędkość chwilową, ilość przejechanych kilometrów podczas wycieczki, prędkość średnią, lilometry przejechane ogółem (ODO), szacowany zasięg, aktualny tryb wspomagania, pojemność baterii, bieżącą godzinę. Dzięki gniazdu USB, masz możlwiość naładować Grmina, smartfon lub dowolne małe urządzenie zasilane portem USB (5V).
Pełna kontrola nad mocą hamowania
Tarczowe hamulce hydrauliczne Shimano MT401 nie boją się deszczu oraz trudnych warunków. Będą w nich hamować mocniej i pewniej niż inne konstrukcje, a do tego nie zużyją obręczy! Zastosowanie płynu zamiast linki umożliwia płynną regulację siły hamowania co wypływa na bezpieczeństwo. Ponadto klocki w hamulcach tarczowych wystarczają na dłużej co obniża koszt użytkowania roweru.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Dzięki jednemu amortyzatorowi jazda rowerem jest komfortowa. A dzięki dwóm to czysta przyjemność. Przedni amortyzator (Rock Shox 35 GOLD RL BOOST 29" 150mm ) pozwala na szybszą jazdę z góry, dzięki doskonałemu tłumieniu drgań oraz dostępnej regulacji parametrów pracy.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Tylny amortyzator (LAPIERRE METRIC 210x47.5 ) w rowerze Lapierre Overvolt AM 4.5 doskonale pomaga w tłumieniu drgań nawet podczas zjazdów w najtrudniejszym terenie zwiększając komfort jazdy. Lapierre Overvolt AM 4.5 pozwoli Ci robić na rowerze rzeczy, o których wcześniej nawet nie myślałeś!
Naładuj akcesoria podczas jazdy
Rower Lapierre Overvolt AM 4.5 został wyposażony w złącze USB 5V. Za jego pomocą możliwe jest naładowanie nawigacji GPS, smartfona, lampki rowerowej czy słuchawek bezprzewodowych (za pomocą przewodu).
Właściwa wysokość siodełka, w każdej chwili
Używając rowerów MTB regularnie wyjeżdżamy pod stromy podjazd by następnie sunąć szybko w dół. Każdą z tych czynności wykonuje się lepiej gdy możemy dobrać właściwą wysokość siodełka. Podczas podjazdu – wysoko, a podczas zjazdu niżej. Właśnie dlatego pewien czas temu na rynku rowerowym pojawiła się kolejna innowacja – sztyca regulowana (ang. dropper). Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Podjeżdżając wzniesienie podnosimy siodełko, aby noga pracowała w pełnym zakresie ruchu. A podczas zjazdu opuszczamy je, aby obniżyć środek ciężkości. Poprawia to także sterowność oraz minimalizuje ryzyko uderzenia się o siodełko podczas podczas jazdy. Regulacja wysokości jest możliwa za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć ze sztycą pneumatyczną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!