KTM MACINA Tour P510 UNI
Ekspert
poleca KTM MACINA Tour P510 UNI ze względu na:
- niski próg wejścia przekładający się na komfortowe wsiadanie i zsiadanie z roweru,
- Silnik Bosch Performance oraz akumulator 500Wh montowany w ramie,
- amortyzowaną sztycę oraz regulowany mostek zwiększające komfort użytkowania.
Działa ze wspomaganiem do 25 km/h
Rower elektryczny KTM MACINA Tour P510 UNI jest zgodny z przepisami ruchu drogowego, co oznacza, że mogą Państwo jeździć z użyciem wspomagania elektrycznego maksymalnie do 25 km/h. Jest to bezpieczna i komfortowa prędkość zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem wyłącznie pedałując. KTM MACINA Tour P510 UNI nie ma możliwości poruszania się z silnikiem bez pedałowania.
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w KTM MACINA Tour P510 UNI została zaprojektowana tak by jeździło się na nim wygodne mężczyznom i kobietom, jest to więc rower bardzo uniwersalny. Wsiadanie i schodzenie z KTM MACINA Tour P510 UNI jest niesamowicie łatwe dzięki jedno rurowej konstrukcji. Pozwala to także na jazdę rowerem w każdym stroju od sportowego do formalnego.
Radość to czas spędzony w ulubiony sposób
Z KTM MACINA Tour P510 UNI każda wycieczka będzie u Ciebie wywoływała uśmiech i przywoływała te same emocje co pierwsza, samodzielna jazda rowerem. Dlaczego? Bo jazda na tym rowerze to czysta przyjemność. Nie tylko można dojechać na nim dalej dzięki zastosowaniu dobrej jakości komponentów, ale też będzie to wygodna jazda dzięki praktycznym dodatkom (o tym piszemy nieco niżej).
Shimano Deore M4120 - napęd 1x10 na którym można polegać
Niskoprofilowa konstrukcja Shimano Deore M4120 sprawia, że ta przerzutka doskonale nadaje się do rowerów MTB z napędami 2x10 i 2x11-rzędowymi. Zmiana biegów jest bardzo płynna, nie ważne czy redukujemy o kilka biegów, czy schodzimy na najmniejszą zębatkę kasety. Podczas projetkowania przerzutki Shimano Deore zastosowano technologię Shadow RD, dzięki której przerzutka mniej wystaje poza obrys roweru czyniąc ją mniej podatną na uderzenia kamieni, gałęzi czy korzeni. Współpracuje ona z manetką wyposażoną w system RapidFire Plus, która pozwala zredukować biegi, aż o 3 za jednym naciśnięciem manetki. Dodatkowo system 2-way release pozwala na zmianę przełożenia na cięższe, zarówno kciukiem jak i palcem wskazującym.
Ogromne możliwości i pełna kontrola nad rowerem
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance Line możesz dojechać praktycznie wszędzie. Silnik centralny to najbardziej uniwersalny i wydajny rodzaj silnika jaki montuje się w rowerach elektrycznych. Pracuje on płynnie i szybko reaguje na sposób pedałowania. Uruchomiony silnik działa jako integralne wsparcie dla rowerzysty, ponieważ przenoszenie mocy na koło odbywa się poprzez łańcuch. Na tym rowerze jeździ się dokładnie tak, jak na tradycyjnym jednak dużo lżej. Po wyłączeniu nie generuje on dużego, dodatkowego oporu. Wspomaganie działa tak płynnie, że po pierwszej przejażdżce stracą Państwo zainteresowanie tradycyjnymi rowerami. Silnik Bosch Performance Line jest umieszczony bardzo nisko. Obniża to środek ciężkości całego roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem.
Performance czyli wydajność i znakomite osiągi
KTM MACINA Tour P510 UNI został wyposażony w silnik Bosch Performance, który posiada aż 65 Nm momentu obrotowego. Wspiera on rowerzystę w najmocniejszym trybie aż do 275%. Do sterowania poziomem wspomaga służy panel z przyciskami +/- (Bosch Intuvia ). Do wyboru dostępne są tryby o nazwie Eco, Tour, Sport oraz Turbo. W najmocniejszym z nich silnik wspomaga rowerzystę aż do 260%. Nowa wersja została zoptymalizowana tak aby jazda na wyłączonym silniku nie generowała zbędnego oporu. Kręcenie korbą będzie równie płynnie co w tradycyjnym rowerze. Nowy model jest także mniejszy i lżejszy (2,9 kg). Doskonała zabawa gwarantowana już od pierwszej przejażdżki!
36 V system zasilania
Silnik roweru KTM MACINA Tour P510 UNI jest zasilany napięciem 36 V , dzięki czemu napęd ma wyższą sprawność, a co za tym idzie większy zasięg w porównaniu do zestawów pracujących na niższym napięciu.
Solidne zasilanie roweru
Posiadając akumulator naładowany do pełna, mogą Państwo przejechać nawet do do 100 kilometrów na raz! Jego pojemność wynosi 500 Wh . Pracuje on na napięciu 36 V i został umieszczony wewnątrz ramy . Dzięki temu rower na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Akumulator jest wykonany w technologii litowo-jonowej. Nie posiada efektu pamięci oraz waży zaledwie kilka kilogramów. Można go doładować w dowolnym momencie bez obawy o zmniejszenie pojemności. Jest on zamykany na kluczyk (w zestawie), dlatego dostęp do niego będzie miał tylko właściciel. Jak go naładować? Za pomocą ładowarki dołączonej do roweru. Ładowanie jest możliwe zarówno z akumulatorem w ramie, jak też po wyjęciu go z roweru. Osoby zainteresowane informacjami dotyczącymi obliczania realnego zasięgu oraz parametrów dotyczących akumulatorów w rowerach elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułu pt „Ile kilometrów mogę przejechać na pełnej baterii?”, który znajduje się w naszej bazie wiedzy.
Duży i czytelny LCD z opcją ładowania
Wyświetlacz Bosch Intuvia to sprawdzona konstrukcja charakteryzująca się dobrą czytelnością oraz odpowiednio dobranym rozmiarem wyświetlacza. Został on zamontowany na środku kierownicy dzięki czemu możesz szybko sprawdzić najważniejsze parametry jazdy. Model Intuvia pokazuje wszystkie niezbędne informacje jak: prędkość chwilowa / średnia / maksymalna. Poziom naładowania akumulatora, przebieg dzienny i całkowity, godzina, długość jazdy / wycieczki wyrażona w godzinach i minutach. Podczas jazdy rowerem KTM MACINA Tour P510 UNI mamy do wyboru jeden z czterech trybów wspomagania: Eco, Tour, Sport i Turbo. System wspomagania posiada także funkcję WALK. Pomaga ona w prowadzeniu roweru pod wzniesienie z prędkością do 6 km/h. Gniazdo micro USB znajdujące się w panelu sterującym pozwoli naładować smartfon czy nawigację. Więcej dowiedzą się państwo z naszej instrukcji obsługi wideo.
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to bardzo dobry rodzaj hamulca dla początkujących rowerzystów. Zostały one wykonane w technologii One Way Bleeding (znanej z dużo droższych modeli), która zwiększa żywotność, wydajność oraz ułatwia obsługę serwisową. Dwupalcowa dźwignia z regulacją wychylenia Reach Adjust pozwala ustawić odległość klamki od kierownicy, aby móc zahamować w każdej chwili. Klocki są odsunięte od tarczy o 40% w stosunku do modelu MT400 dla ułatwienia regulacji. Jednocześnie Model MT200 zachowuje do 90% siły hamowania droższego modelu.
Wygodna jazda dzięki tłumieniu drgań - Suntour NCX-D coil LO
Dzięki temu amortyzatorowi jazda rowerem stanie się dużo wygodniejsza. Od teraz możesz jeździć po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach i odczuwać komfort. Podczas jazdy na KTM MACINA Tour P510 UNI odciążasz swoje stawy oraz dłonie.
Dopasuj rower do siebie
Regulowany mostek daje możliwość dopasowania roweru do Twoich potrzeb. Dzięki niemu możliwe jest przybliżenie / oddalenie kierownicy, co pozwala uzyskać komfortową, wyprostowaną pozycje na rowerze. Można by rzec, że ten rower prostuje plecy. Taki zabieg pozwala także na poprawienie widoczności gdyż wzrok naturalnie będzie kierował się wyżej. Można także obniżyć mostek aby uzyskać bardziej aerodynamiczną pozycję.
Rowerowa bagażówka
Rower KTM MACINA Tour P510 UNI został wyposażony w bagażnik, który zwiększa jego funkcjonalność. Na bagażniku można przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę bądź inny bagaż. Szybki dojazd do pracy, zakupy na targu lub w małym sklepie to żaden problem, nawet w zakorkowanych miastach. Z rowerem nie trzeba szukać też miejsca parkingowego, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na cały tydzień. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny KTM MACINA Tour P510 UNI zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Rower KTM MACINA Tour P510 UNI posiada fabrycznie zamontowane błotniki, aby mogli Państwo używać go nawet podczas jazdy po deszczu. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie więc nie warto z niej rezygnować z powodu niesprzyjającej pogody. Dzięki błotnikom decyzja o wyborze roweru zamiast komunikacji miejskiej / samochodu będzie dużo łatwiejsza!
Wkręcające się nogawki to przeszłość
Jazda rowerem nie musi kojarzyć się z podwijaniem nogawki. Osłona łańcucha znajdująca się w KTM MACINA Tour P510 UNI to praktyczny dodatek który pomoże ochronić Twoje ubranie.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
KTM MACINA Tour P510 UNI mogą Państwo postawić w dowolnym miejscu, ponieważ posiada stabilną podpórkę. Przerwę w jeździe mogą Państwo zrobić w dowolnym miejscu, bez konieczności szukania oparcia/stojaka lub zamartwienia że rower się zniszczy / obije.
Miększe, siodełko żelowe
Najtrudniejszym w zamianie elementem roweru jest siodełko. Oczywiście nie chodzi o specjalistyczne narzędzia czy wiedzę, ale indywidualne preferencje. Jest to najbardziej osobisty element roweru. Jedni lubią twarde, inni miękkie. Każdy lubi wygodne, jednak każdemu z nas może odpowiadać co innego. KTM MACINA Tour P510 UNI został w standardzie wyposażony w żelowe siodełko, które ma poprawiać komfort podczas jazdy.
Amortyzacja siodełka = większy komfort
KTM MACINA Tour P510 UNI posiada sztycę amortyzowaną. Sprawia ona, że codzienna jazda jest dużo wygodniejsza. Działa (w uproszczeniu) podobnie do niewielkiego amortyzatora. Pomaga tłumić część wstrząsów, które powstają w wyniku jazdy po nierównych drogach, wybojach, koleinach, dziurach oraz podczas pokonywania niskich krawężników. Rowery ze sztycą amortyzowaną polecamy zwłaszcza osobom, które mają problemy z kręgosłupem oraz tym, którzy cenią sobie dodatkowy komfort.