KTM Macina Tour CX 610 UNI black
Ekspert poleca KTM Macina Tour CX 610 UNI black ze względu na:
- sztycę pantografową SR Suntour NCX oraz regulowany mostek poprawiające komfort jazdy,
- mocny silnik centralny Bosch Performance CX oraz baterię o pojemności 625 Wh,
- kompletne wyposażenie roweru trekkingowego (błotniki, bagażnik, nóżka, dzwonek, lampki).
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Tour CX 610 UNI black jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 145 kg .
Rama na której każdemu będzie wygodnie
Rama w KTM Macina Tour CX 610 UNI black została zaprojektowana tak, aby jeździło się na nim wygodne mężczyznom i kobietom o zbliżonym wzroście. KTM Macina Tour CX 610 UNI black to rower bardzo uniwersalny. Dzięki jedno rurowej konstrukcji wsiadanie i schodzenie z roweru jest prostsze i wygodniejsze. Umożliwia także jazdę w dowolnym stroju od sportowego do formalnego.
Pora wyruszyć w podróż
KTM Macina Tour CX 610 UNI black ma w sobie duszę podróżnika. Jadąc nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower powinien być praktyczny, niezawodny i dawać możliwość rozkoszowania się widokami. Jazda rowerem to czysta przyjemność. Przyjemności zazwyczaj nie odczuwamy jednak w trakcie podjeżdżania pod górę. Na całe szczęście silnik Bosch Performance CX (gen. 4) sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM Macina Tour CX 610 UNI black to rower trekkingowy dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Tour CX 610 UNI black posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5130 LG , zębatka tylna Shimano LG600 11-43T i korba KTM Comp ISIS 170mm Q16 / FSA 42T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano LG500 .
Shimano Deore M5130 LinkGlide - wytrzymałość zdefiniowana na nowo
W przerzutce Shimano Deore M5130 zastosowano zupełnie nową, przełomową technologię o nazwie LinkGlide. Zastępuje dostępną na rynku od lat HyperGlide. Umożliwia długie użytkowanie napędu i znacznie szybszą zmianę biegów. To wyjątkowo trwały napęd, odporny na regularne użytkowanie. Zmiana przełożeń jest bardziej płynna, co odczują użytkownicy rowerów Enduro / AllMountain, a zwłaszcza posiadacze e-bike'ów o wysokim momencie obrotowym. Nowa kaseta LinkGlide posiada rozpiętość 11-43T i jest nieco cięższa, lecz znacznie wytrzymalsza. W rowerze KTM Macina Tour CX 610 UNI black ma to ogromne znaczenie. Duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą pokazuje uniwersalność tego napędu i zacięcie do zastosowań górskich. Deore LinkGlide sprawdzi się na podjazdach oraz wtedy gdy chcesz zjechać w dół z dużą prędkością. Shimano Deore M5130 LinkGlide to najwytrzymalsza grupa osprzętu montowana w rowerach górskich.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Tour CX 610 UNI black do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście, dalej masz do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower jest lżejszy i zwinniejszy. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje z napędem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Tour CX 610 UNI black na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (625 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Duży i czytelny wyświetlacz Bosch z opcją ładowania
Wyświetlacz Bosch Intuvia to sprawdzona konstrukcja charakteryzująca się dobrą czytelnością oraz odpowiednio dobranym rozmiarem wyświetlacza. Został zamontowany na środku kierownicy, dzięki czemu możesz szybko sprawdzić najważniejsze parametry jazdy. Model Intuvia pokazuje niezbędne informacje jak: prędkość chwilowa / średnia / maksymalna. Poziom naładowania akumulatora, przebieg dzienny i całkowity, godzina, długość jazdy / wycieczki wyrażona w godzinach i minutach. Podczas jazdy rowerem KTM Macina Tour CX 610 UNI black mamy do wyboru jeden z czterech trybów wspomagania: Eco, Tour, Sport i Turbo. System wspomagania posiada także funkcję WALK, która pomaga podczas prowadzeniu roweru (z prędkością do 6 km/h). Gniazdo micro USB znajdujące się w panelu sterującym pozwoli naładować smartfon czy nawigację. Więcej dowiedzą się państwo z naszej instrukcji obsługi wideo zamieszczonej poniżej.
Ulepszone hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT420 to czterotłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe przeznaczone do rowerów MTB, Cross Country czy All Mountain. Cechuje je większa o 20% siła hamowania w porównaniu z modelem MT400. Czterotłoczkowy MT420 posiada także zwiększoną (do 150%) wytrzymałość na zużycie w porównaniu z modelem MT400 (2-tłoczkowe). Wewnątrz znajduje się olej mineralny, dzięki czemu rowerzysta może precyzyjnie kontrolować siłę hamowania. Zostały one wyposażone w technologię One Way Bleeding, która ułatwia odpowietrzanie hamulców dla uzyskania najwyższej siły hamowania. Zaciski współpracują z żywicznymi okładzinami Shimano D03S lub metalicznymi D02S.
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator Suntour NX1 coil LO o skoku 63 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Tour CX 610 UNI black posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek daje możliwość dopasowania roweru do Twoich potrzeb. Każdy z nas jest inny i posiada swoje preferencje. Nawet rower w dobrze dobranym rozmiarze może wymagać drobnych regulacji. Dlatego regulowany mostek umożliwia podniesienie / obniżenie kierownicy, po to by uzyskać idealną, komfortową pozycję na rowerze.