KTM Macina Sport 630 dew silver
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Sport 630 dew silver jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi 144 kg .
Pora wyruszyć w podróż
KTM Macina Sport 630 dew silver ma w sobie duszę podróżnika. Jadąc nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower powinien być praktyczny, niezawodny i dawać możliwość rozkoszowania się widokami. Jazda rowerem to czysta przyjemność. Przyjemności zazwyczaj nie odczuwamy jednak w trakcie podjeżdżania pod górę. Na całe szczęście silnik Bosch Performance CX (gen. 4) sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM Macina Sport 630 dew silver to rower trekkingowy dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Sport 630 dew silver posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5130 LG , zębatka tylna Shimano LG600 11-43T i korba KTM Comp ISIS 170 mm Q16 / FSA 42T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano LG500 .
Shimano Deore M5130 LinkGlide - wytrzymałość zdefiniowana na nowo
W przerzutce Shimano Deore M5130 zastosowano zupełnie nową, przełomową technologię o nazwie LinkGlide. Zastępuje dostępną na rynku od lat HyperGlide. Umożliwia długie użytkowanie napędu i znacznie szybszą zmianę biegów. To wyjątkowo trwały napęd, odporny na regularne użytkowanie. Zmiana przełożeń jest bardziej płynna, co odczują użytkownicy rowerów Enduro / AllMountain, a zwłaszcza posiadacze e-bike'ów o wysokim momencie obrotowym. Nowa kaseta LinkGlide posiada rozpiętość 11-43T i jest nieco cięższa, lecz znacznie wytrzymalsza. W rowerze KTM Macina Sport 630 dew silver ma to ogromne znaczenie. Duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą pokazuje uniwersalność tego napędu i zacięcie do zastosowań górskich. Deore LinkGlide sprawdzi się na podjazdach oraz wtedy gdy chcesz zjechać w dół z dużą prędkością. Shimano Deore M5130 LinkGlide to najwytrzymalsza grupa osprzętu montowana w rowerach górskich.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Sport 630 dew silver do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście, dalej masz do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower jest lżejszy i zwinniejszy. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje z napędem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
Kilka godzin albo mniej
KTM Macina Sport 630 dew silver został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 625 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Sport 630 dew silver na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (625 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Duży i czytelny wyświetlacz Bosch z opcją ładowania
Wyświetlacz Bosch Intuvia to sprawdzona konstrukcja charakteryzująca się dobrą czytelnością oraz odpowiednio dobranym rozmiarem wyświetlacza. Został zamontowany na środku kierownicy, dzięki czemu możesz szybko sprawdzić najważniejsze parametry jazdy. Model Intuvia pokazuje niezbędne informacje jak: prędkość chwilowa / średnia / maksymalna. Poziom naładowania akumulatora, przebieg dzienny i całkowity, godzina, długość jazdy / wycieczki wyrażona w godzinach i minutach. Podczas jazdy rowerem KTM Macina Sport 630 dew silver mamy do wyboru jeden z czterech trybów wspomagania: Eco, Tour, Sport i Turbo. System wspomagania posiada także funkcję WALK, która pomaga podczas prowadzeniu roweru (z prędkością do 6 km/h). Gniazdo micro USB znajdujące się w panelu sterującym pozwoli naładować smartfon czy nawigację. Więcej dowiedzą się państwo z naszej instrukcji obsługi wideo zamieszczonej poniżej.
Dobry i prosty w obsłudze hamulec tarczowy
Shimano MT200 to odpowiedni rodzaj hamulca dla początkujących rowerzystów. Zostały one wykonane w technologii One Way Bleeding (znanej z dużo droższych modeli), która zwiększa żywotność, wydajność oraz ułatwia obsługę serwisową. Dwupalcowa dźwignia z regulacją wychylenia Reach Adjust pozwala ustawić odległość klamki od kierownicy, aby móc zahamować w każdej chwili. Klocki są odsunięte od tarczy o 40% w stosunku do modelu MT400 dla ułatwienia regulacji. Jednocześnie Model MT200 zachowuje do 90% siły hamowania droższego modelu.
Wygoda i tłumienie nierówności
Przedni amortyzator Suntour NX1 coil LO o skoku 63 mm sprawia, że jazda rowerem staje się dużo wygodniejsza. Amortyzacja sprężynowa umożliwia jazdę po nierównym asfalcie czy nieutwardzonych drogach bez utraty komfortu.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Sport 630 dew silver posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Rowerowa bagażówka
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąć rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny KTM Macina Sport 630 dew silver zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Fabrycznie zamontowane błotniki doceni każdy rowerzysta. Delikatnie zwiększają wagę roweru, ale zawsze cieszy nas ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże. Zgodnie z starym powiedzeniem "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować. Czy to z powodu niesprzyjającej pogody, czy obaw o ubrudzenie. Dzięki błotnikom decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest łatwiejsza!
Właściwa ochrona, niska waga
Jak chronić nogawki przed ubrudzeniem, a jednocześnie nie powiększać wagi roweru o dodatkowe kilogramy? Za pomocą osłony tarczy w korbie! Dzięki niej, mogą się Państwo cieszyć jazdą bez troski o zabrudzenia.
„Zaparkuj” rower gdzie tylko chcesz
KTM Macina Sport 630 dew silver można postawić w dowolnym miejscu, ponieważ posiada stabilną podpórkę. Przerwę w jeździe możesz zrobić w dowolnym miejscu, bez konieczności szukania oparcia/stojaka lub zamartwienia że rower się zniszczy / obije.