KTM Macina Race 591
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Race 591 jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Mniej = więcej
KTM Macina Race 591 to rower MTB z przednim amortyzatorem - Suntour XCR 34 Air . Jest bardzo uniwersalny rower. Można się na nim poruszać zarówno w lesie jak również na jezdni czy drodze rowerowej. Amortyzator przedni (o skoku 100 mm ) sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa. Jednocześnie siła mięśni nóg jest efektywnij przekazywana na koło niż w fullach MTB. Ponadto KTM Macina Race 591 jest lżejszy od zbliżonych konstrukcji z podwójnym zawieszeniem.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Race 591 posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M5130 LG , zębatka tylna Shimano LG600 11-43T i korba KTM Trail ISIS 170 mm Q16 / FSA Megatooth 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano LG500 .
Shimano Deore M5130 LinkGlide - wytrzymałość zdefiniowana na nowo
W przerzutce Shimano Deore M5130 zastosowano zupełnie nową, przełomową technologię o nazwie LinkGlide. Zastępuje dostępną na rynku od lat HyperGlide. Umożliwia długie użytkowanie napędu i znacznie szybszą zmianę biegów. To wyjątkowo trwały napęd, odporny na regularne użytkowanie. Zmiana przełożeń jest bardziej płynna, co odczują użytkownicy rowerów Enduro / AllMountain, a zwłaszcza posiadacze e-bike'ów o wysokim momencie obrotowym. Nowa kaseta LinkGlide posiada rozpiętość 11-43T i jest nieco cięższa, lecz znacznie wytrzymalsza. W rowerze KTM Macina Race 591 ma to ogromne znaczenie. Duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą pokazuje uniwersalność tego napędu i zacięcie do zastosowań górskich. Deore LinkGlide sprawdzi się na podjazdach oraz wtedy gdy chcesz zjechać w dół z dużą prędkością. Shimano Deore M5130 LinkGlide to najwytrzymalsza grupa osprzętu montowana w rowerach górskich.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Race 591 do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście, dalej masz do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower jest lżejszy i zwinniejszy. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje z napędem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
Niewielka i lekka ładowarka
W zestawie z rowerem znajduje się poręczna ładowarka Bosch Compact 2A. Jest dużo mniejsza i lżejsza w porównaniu do wersji 4A. Jej waga wynosi zaledwie 600 gramów, dzięki temu mogą ją Państwo zawsze mieć pod ręką. Czas ładowania akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 7,5 godziny.
Potrzebujesz niesamowicie szybkiego ładowania? Gorąco polecamy sprawdzić zasilacz Bosch Fast Charger 6A (sprzedawany osobno). Pojemność akumulatora po 700 – 800 cyklach powinna wynosić około 60 – 80% pierwotnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?”, który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Race 591 na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (500 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Kompaktowy wyświetlacz Bosch’a
Bosch Purion to wyświetlacz, który charakteryzuje się niewielkim rozmiarem oraz dobrą czytelnością. Przyciski zostały umieszczone tej samej obudowie, tuż obok niewielkiego panelu LCD. Jest ich łącznie 4: +, -, Walk, ON/OFF. Został zamontowany po lewej stronie kierownicy. Bosch Purion może wyświetlać następujące parametry: prędkość chwilową, przebieg dzienny, przebieg całkowity, stopień naładowania akumulatora. Przyciski +, - służą do zmiany trybu, WALK włącza wspomaganie do prędkości maks. 6 km/h (do prowadzenia roweru). Purion został wyposażony także w podświetlenie pozwalające na komfortowe użytkowanie wspomagania nawet po zmroku. Dzięki dużemu kontrastowi panel LCD jest czytelny także w pełnym słońcu. Więcej informacji znajdą Państwo naszej instrukcji obsługi tego wyświetlacza zamieszczonej poniżej.
Ulepszone hamulce 4-tłoczkowe
Shimano MT420 to czterotłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe przeznaczone do rowerów MTB, Cross Country czy All Mountain. Cechuje je większa o 20% siła hamowania w porównaniu z modelem MT400. Czterotłoczkowy MT420 posiada także zwiększoną (do 150%) wytrzymałość na zużycie w porównaniu z modelem MT400 (2-tłoczkowe). Wewnątrz znajduje się olej mineralny, dzięki czemu rowerzysta może precyzyjnie kontrolować siłę hamowania. Zostały one wyposażone w technologię One Way Bleeding, która ułatwia odpowietrzanie hamulców dla uzyskania najwyższej siły hamowania. Zaciski współpracują z żywicznymi okładzinami Shimano D03S lub metalicznymi D02S.
Amortyzator Suntour XCR
Suntour XCR to amortyzator przeznaczony do rekreacyjnej jazdy MTB, który spełnia wszystkie wymagania kolarza górskiego - amatora. Widelec Suntour XCR 34 Air został wykonany ze stopu aluminium. Amortyzacja powietrzna w rowerze KTM Macina Race 591 zapewnia dobre tłumienie drgań, co w połączeniu ze skokiem wynoszącym 100 mm i kołami 29 cali gwarantuje duży komfort podczas jazdy w nierównym terenie.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Race 591 posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.