KTM MACINA Prowler Prestige
Wspomaganie do 25 km/h
Elektryczny napęd w rowerze KTM MACINA Prowler Prestige działa aktywnie do osiągnięcia prędkości 25 km/h podczas pedałowania, co jest zgodne z przepisami ruchu drogowego. Rower oferuje wsparcie tylko do tej konkretnej prędkości, co zapewnia bezpieczne i komfortowe poruszanie się w miejskich warunkach. Po przekroczeniu tej prędkości nadal można kontynuować jazdę, ale bez aktywnego wsparcia silnika. Rower nie zwalnia, ani nie hamuje automatycznie, co pozwala na utrzymanie prędkości i płynnej jazdy. Oczywiście istnieje możliwość dezaktywacji wspomagania w dowolnym momencie i jazdę rowerem bez wspomagania. Dzięki temu, jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama w KTM MACINA Prowler Prestige została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego drogiego i egzotycznego materiału umożliwiło stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Zastosowanie karbonu umożliwia także stworzenie sztywniejszej ramy (w porównaniu do aluminium). Carbon jest ręcznie układany w formie, dzięki czemu możliwe jest selektywne wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak spawów, które są widoczne niemal we wszystkich aluminiowych ramach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamieni. Te wszystkie cechy sprawiają, że produkcja ramy jest droższa, dlatego można je spotkać tylko w rowerach premium, a KTM MACINA Prowler Prestige zdecydowanie należy do tej kategorii.
Full ze sportowym zacięciem
KTM MACINA Prowler Prestige to rower elektryczny zaliczany do kategorii All Mountain i przeznaczony do ekstremalnej jazdy w terenie. Posiada pełne zawieszenie o imponującym skoku 180 mm oraz kąt główki ramy i geometrię, które gwarantują dobre prowadzenie roweru podczas jazdy w terenie. Zastosowanie kół w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali , zapewnia stabilność i pewność prowadzenia, umożliwiając jednocześnie szybkie i zwinne manewry. KTM MACINA Prowler Prestige doskonale sprawdza się na długich technicznych podjazdach, oferując wydajność i duży skok zawieszenia. Pokonywanie zjazdów dostarcza niezapomnianych wrażeń i radości, a rower utrzymuje pewną i stabilną pozycję, zapewniając jednocześnie szybkość i precyzję skrętu. Z odpowiednio dobraną ilością przełożeń (1x12 ), rower umożliwia pokonywanie stromych podjazdów, a aktywacja najmocniejszego trybu wspomagania sprawia, że nawet najtrudniejsze wzniesienia stają się teraz osiągalne.
Elektryczna zmiana biegów
Rower KTM MACINA Prowler Prestige posiada 1x12 biegów sterowanych elektrycznie . Przerzutka tylna SRAM GX Eagle AXS zamiast linki i pancerza łączących ją z manetką, została wyposażona w silnik elektryczny. Zmienia ona przełożenia niezwykle płynnie oraz robi to w ekspresowym tempie! Dużą zaletą jest brak regularnej regulacji z powodu rozciągającej się linki / pancerza. Przerzutka obsługuje kasetę10-52T SRAM GX Eagle XG-1275 . Z przodu zamontowano korbę SRAM X-Sync 2 Eagle 36T DM , a za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch .
SRAM GX Eagle AXS - elektryczny napęd z nową kasetą 1x12
SRAM GX Eagle AXS to bezprecendensowa przerzutka dla rowerzystów poszukujących najnowocześniejszej technologii, dużego zakresu przełożeń, ultra szybkiej zmiany przełożeń i najwyższej precyzji. Elektroniczna wersja dobrze znanej przerzutki GX Eagle redefiniuje doświadczenie jazdy, eliminując problemy związane z naciągiem linki biegów. Jak pisaliśmy wyżej, GX Eagle AXS należy linii Eagle, wyróżniającej się szerokim zakresem przełożeń (SRAM GX Eagle XG-1275 / 10-52T ) co czyni ją idealną do jazdy nawet w wysokich górach. Bezprzewodowa technologia AXS pozwala na precyzyjne i natychmiastowe zmiany przełożeń całkowicie bez wysiłku, a brak linek i pancerzy eliminuje potrzebę regularnych regulacji i wymiany, co przekłada się na bezproblemową obsługę i potwarzalną zmianę biegów. Dzięki połączeniu z aplikacją mobilną, masz możliwość dostosowania zaawansowanych ustawień przerzutki. Konstrukcja przerzutki jest solidna i odporna na warunki terenowe, co sprawia, że radzi sobie z wymagającym terenem górskim. Technologia Overload Clutch chroni przerzutkę przed uszkodzeniami w przypadku uderzenia lub przeciążenia. Wymiana lub odłączenie akumulatora jest niezwykle łatwe. SRAM GX Eagle AXS to nowoczesna przerzutka górska, która podnosi poprzeczkę pod każdym względem.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System , podróżowanie na KTM MACINA Prowler Prestige możliwe jest praktycznie w każdym terenie. To najbardziej wszechstronny i najlepszy rodzaj silnika stosowany w rowerach elektrycznych. Jego działanie jest płynne, a do tego oferuje większy moment obrotowy niż napędy w piaście tylnego czy przedniego koła. Charakteryzuje się większą czułością na rozpoczęcie pedałowania. Szybko reaguje na zmieniający się teren oraz kadencję. Moc jest przenoszona na koło za pośrednictwem łańcucha, co sprawia, że wspomaganie jest niezwykle płynne. Po pewnym czasie użytkownik przestaje zauważać, że silnik pomaga mu w pedałowaniu, skupiając się jedynie na jeździe. Synchronizacja działania jest po prostu doskonała! Jazda na rowerze KTM MACINA Prowler Prestige przypomina jazdę na zwykłym rowerze, ale jest znacznie lżejsza. Silnik umieszczony jest nisko, co obniża środek ciężkości roweru, korzystnie wpływając na zwrotność i kontrolę. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, co jest istotne podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Silnik Bosch Performance CX Smart System, sprawia, że nie chce się zsiadać z roweru! Performance CX Smart System to najmocniejszy silnik od Bosch'a. Dzięki niemu wyjeżdżanie pod górę staje się bardzo łatwe, za sprawą imponującego momentu obrotowego (85 Nm). Bosch CX może wspomóc Cię aż o 340% na najbardziej wymagających szlakach górskich. Do wyboru dostępne są cztery tryby wspomagania, a także tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie dostosowuje moc wspomagania do warunków jazdy. Ale to nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru do 6km/h) również otrzymał więcej mocy! Bosch CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 i posiada funkcję wykrywania zmiany przełożenia. Seria Smart System umożliwia komunikację poszczególnych elementów systemu wspomagania. Dzięki współpracy z aplikacją Bosch Flow App (Android / iOS), można dostosować pracę silnika do własnych preferencji oraz korzystać z wielu przydatnych funkcji, a także zaktualizować oprogramowanie sprzętowe Over The Air, czy udostępnić dane z wycieczki do Apple Health. Bosch Performance CX Smart System otwiera zupełnie nowy rozdział w doświadczeniu jazdy rowerem.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Prowler Prestige został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa
mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Innowacyjny design ramy pozwolił na umieszczenie akumulatora w jej wnętrzu. Dzięki temu KTM MACINA Prowler Prestige na pierwszy rzut oka, w ogóle nie wygląda na "elektryka". Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora, gdyż jest on osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz chroniony przed uderzeniami. Napęd elektryczny pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach elektrycznych, zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox 300 Smart System
Bosch Kiox 300 to innowacyjny, kolorowy wyświetlacz stworzony z myślą o łączności, który jest częścią nowej serii inteligentnych produktów Bosch o nazwie "The Smart System". Dzięki funkcji aktualizacji over-the-air, Kiox 300 zawsze zachowuje najnowsze oprogramowanie, a także nowe funkcje! Pomimo niewielkich rozmiarów, wyświetlacz jest w pełni czytelny nawet także pełnym słońcu. W odróżnieniu od wcześniejszego modelu, Kiox 300 nie posiada przycisków w obudowie lecz współpracuje z panelem Bosch LED Remote wyposażonym w pięć przycisków. Panel sterujący umieszczony jest po lewej stronie kierownicy. Dzięki temu rozwiązaniu, po raz pierwszy można zmieniać tryby wspomagania nawet bez konieczności montowania wyświetlacza. Panel sterujący LED Remote dostarcza informacji o poziomie naładowania akumulatora oraz aktywnym stopniu wspomagania. Smart System to zupełnie nowe możliwości. Monitoruj fitnessowe osiągnięcia, śledź swoje postępy i zyskaj dodatkową motywację do jazdy rowerem! Jazdę i treningi bardzo uprzyjemnia minimalistyczna nawigacja. Dzięki Kiox 300 możesz korzystać z wskazówek nawigacji bezpośrednio na ekranie roweru. Wyświetlacz może pełnić funkcję kluczyka do zablokowania wspomagania. Funkcja dostępna jest w aplikacji Bosch eBike Flow (iOS/Android).
Hamulec tarczowy Shimano SAINT M820
Shimano SAINT M820 to 4-tłoczkowe hydrauliczne hamulce tarczowe wyposażone w ceramiczne tłoczki. Cechują się niewiarygodnie dużą siłą hamowania. SAINT to najlepszy model hamulca Shimano opracowany pod kątem Freeride’u oraz Downhill’u. Są one często używane przez profesjonalistów w rowerach startowych. SAINT M820 to wszystko czego potrzebujesz w swoim rowerze zjazdowym. Hamulce Shimano SAINT to niezwykle sztywna konstrukcja, zapewniająca maksymalną kontrolę nad rowerem, gdy walczysz o miejsce na podium. Obsługa serwisowa jest niezwykle prosta, a odpowietrzanie jest łatwe i czyste dzięki technologii One-way Bleeding. Hamulce najlepiej współpracują z tarczami wykonanymi w technologii Shimano Ice Technologies Freeza oraz okładziami metalicznymi (H03C-MF) lub żywicznymi (H03A-RF).
FOX 38 Float Performance
FOX 38 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator stworzony z myślą o szybkiej, agresywnej i płynnej jeździe w najtrudniejszym terenie. Został zaprojektowany z myślą o najwyższych wymaganiach górskich rowerzystów i cechuje go niezrównana wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Numeracja w nazwie, wskazuje na grubość górnych goleni. 38mm to sporo. Właśnie dlatego jedną z jego zalet jest nadzwyczajna sztywność, nawet podczas ekstremalnie szybkiej jazdy po kamieniach czy wręcz głazach, bądź dużej ilości korzeni. Zastosowanie tłumika Grip / Grip2 z regulacją szybkiej i wolnej kompresji oraz tłumienia powrotu, razem ze sprężyną powietrzną FLOAT EVOL, pozwala na precyzyjne dopasowanie amortyzatora do indywidualnych wymagań oraz charakteru terenu. Koło zamontowane jest na sztywnej osi z użyciem systemu FLOAT AXLE, który minimalizuje tarcie w porównaniu ze zwykłym mocowaniem. Skok amortyzatora wynosi 180 mm , co wraz z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali , zapewnia doskonałe tłumienie w różnorodnych warunków terenowych, co umożliwia bezkompromisowe osiągi na każdej trasie. FOX 38 Float Performance to nie tylko amortyzator, to doskonałe narzędzie dla wymagających górali, gotowe sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom.
Pełna amortyzacja dla największej wygody i prędkości
Amortyzator przedni w rowerze pełni kilka istotnych funkcji, dlaczego dobrze go mieć w rowerze? Ponieważ podnosi komfort jazdy, absorbuje wstrząsy i nierówności terenu, co przekłada się na zwiększenie komfortu jazdy. Podczas jazdy po wybojach, leśnym szlakiem lub polną drogą pozwala oponom lepiej przylegać do podłoża, co podnosi przyczepność kół roweru. Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbiciu przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Prowler Prestige zamontowano przedni amortyzator FOX 38 Float 29" Performance e-bike 180 mm 15x110 oraz tylny amortyzator FOX DHX2 PerformanceElite 2Position 250x75 (damper). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Damper z prawdziwego zdarzenia
Damper doskonale pomaga w tłumieniu nierówności, „wygładzeniu nawierzchni”. Umożliwia także dalsze i mocniejsze skoki, dzięki wytłumieniu nagłego odbicia przy lądowaniu utrzymuje rower w stabilnej pozycji. Dodatkowo, damper minimalizuje możliwość (1) dobijania amortyzatora, które może występować podczas szybkiego zjazdu w bardzo trudnym terenie, (2) pompowania podczas pedałowania pod wzniesienie. Posiada możliwość dostosowywania poziomu tłumienia, co pozwala na dostosowanie pracy zawieszenia do własnych preferencji i warunków terenowych. Dzięki damperowi, jazda rowerem staje się bardziej kontrolowana, komfortowa i efektywna, przynosząc korzyści zarówno na trasach górskich, jak i podczas codziennych przejażdżek. W rowerze KTM MACINA Prowler Prestige zamontowano tylny amortyzator (FOX DHX2 PerformanceElite 2Position 250x75 ). Zawieszenie posiada 180 mm skoku.
Regulowana sztyca - FOX Transfer Performance
FOX Transfer Performance to sztyca regulowana typu dropper przeznaczona do rowerów górskich. Cechuje się ona ponadprzeciętną kulturą pracy oraz wysoką wytrzymałością, a wewnętrzne prowadzenie przewodu sprawia, iż rower wygląda nowocześniej, a sam przewód jest odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne. Sztyca pozwala dobrać właściwą wysokość siodełka w trakcie jazdy. Jest to niezwykle ważne podczas szybkich zmian, podjeżdżania, zjeżdżania oraz skoków. Jej obecność w rowerze podnosi komfort jazdy i zapewnia lepszą kontrolę nad rowerem.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Prowler Prestige posiada funkcję wspomagania prowadzenia roweru do prędkości 6 km/h. Najczęściej jest nazywana trybem WALK. Działa on zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie, czy schody z rampą rowerową.