KTM Macina Kapoho Pro
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Kapoho Pro jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Najlepszy rower górski
KTM Macina Kapoho Pro to rower elektryczny Enduro. W naszej opinii to najbardziej wszechstronna kategoria rowerów górskich. Dlaczego? Za sprawą typowego kąta główki ramy jaki możemy spotkać w rowerach Enduro. jest to wartość znajdująca się pomiędzy kategoriami Downhill oraz All Mountain. Łączy ze sobą to co najlepsze z obu kategorii. Możemy skorzystać z amortyzatora z większym skokiem (160 mm ), a jednocześnie rower lepiej podjeżdża pod wzniesienia. Koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że rower jest uniwersalną maszyną MTB. Na tym rowerze można wybrać się zarówno na jednodniowy trip lub dwutygodniowy bikepacking w górach.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Kapoho Pro posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore XT M8100 SGS , zębatka tylna Shimano Deore M6100 10-51T i korba KTM Trail ISIS 160 mm / FSA 36T Direct Mount . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano Deore M6100 .
Tylna przerzutka Shimano Deore XT M8100
Shimano Deore XT M8100 w KTM Macina Kapoho Pro to ogromny postęp w dziedzinie napędów rowerowych. Lekkość, precyzja wykonania oraz wysoka kultura pracy od zawsze wyróżniały Shimano Deore XT na tle konkurencji. W nowej odsłonie mamy do dyspozycji napęd 1x12 biegów. Jednocześnie dalej możemy liczyć na niezwykle szybką i płynną zmianę biegów, jaką znamy z poprzednich modeli. Nowa przerzutka Deore XT M8100 obsługuje kasetę o rozpiętości aż 10-51T . Tak duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą świadczy o ogromnej uniwersalności tego napędu. Świetnie sprawdzi się na podjazdach oraz wtedy gdy trzeba zjechać z dużą prędkością. Napęd jest wyraźnie cichszy (od napędów 1x10), a większe kółka na łożyskach maszynowych i obniżenie napięcia łańcucha podczas pracy na niższym biegu, sprawia, żena przerzutce Shimano Deore XT M8100 można polegać w kadej sytuacji!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Kapoho Pro do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście, dalej masz do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower jest lżejszy i zwinniejszy. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje z napędem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
Kilka godzin albo mniej
KTM Macina Kapoho Pro został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 625 Wh do poziomu 100% trwa
około 4 godziny!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Kapoho Pro na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (625 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 120 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Kompaktowy wyświetlacz Bosch’a
Bosch Purion to wyświetlacz, który charakteryzuje się niewielkim rozmiarem oraz dobrą czytelnością. Przyciski zostały umieszczone tej samej obudowie, tuż obok niewielkiego panelu LCD. Jest ich łącznie 4: +, -, Walk, ON/OFF. Został zamontowany po lewej stronie kierownicy. Bosch Purion może wyświetlać następujące parametry: prędkość chwilową, przebieg dzienny, przebieg całkowity, stopień naładowania akumulatora. Przyciski +, - służą do zmiany trybu, WALK włącza wspomaganie do prędkości maks. 6 km/h (do prowadzenia roweru). Purion został wyposażony także w podświetlenie pozwalające na komfortowe użytkowanie wspomagania nawet po zmroku. Dzięki dużemu kontrastowi panel LCD jest czytelny także w pełnym słońcu. Więcej informacji znajdą Państwo naszej instrukcji obsługi tego wyświetlacza zamieszczonej poniżej.
Hamulce tarczowe Shimano
Shimano M4100 to 2-tłoczkowe hamulce przeznaczone do roweru MTB, a model MT420 to hamulce 4-tłoczkowe. Hamulce w tym rowerze muszą być niezawodne. To od nich zależy Twoje bezpieczeństwo. Właśnie dlatego w rowerze KTM Macina Kapoho Pro zastosowano kombinację dwu i czterotłoczkowych hamulców. Hydrauliczne hamulde tarczowe zapewniają długotrwałą skuteczność oraz umożliwiają szybką i łatwą regulację oraz serwis. Shimano M4100/MT420 Zapewniają dużą siłę hamowania oraz dobrą modulację. Dobrze sprawdzają się w rowerach MTB XC, Trailowych czy nawet w e-bikach trekkingowych rozpędzających się do 45 km/h. Technologia „ONE WAY BLEEDING” pomaga w szybkim i prostym serwisowaniu. Części zamienne: okładziny żywiczne Shimano B01S oraz Shimano D03S/D02S.
RockShox 35 Silver TK
Im rower większy, tym większe wymagania. Aby im sprostać, RockShox stworzył amortyzator 35 Silver. Zapewnia wysoką sprawność i kulturę pracy oraz wygląd amortyzatora klasy premium. Zaprojektowany został do zastosowań w rowerach górskich MTB. TurnKey lockout daje możliwość zablokowania amortyzatora. Jednocześnie zawór blow-off uratuje Cię w sytuacji gdy jadąc na zablokowanym amortyzatorze trafisz na dziurę lub korzeń. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Kapoho Pro posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Właściwa wysokość siodełka? Zawsze!
Stromy podjazd, szybki zjazd. Powtórka. To chleb codzienny rowerów górskich. Aby najefektywniej wykorzystać moc naszych mięśni, siodełko musi być ustawione odpowiednio wysoko. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad rowerem podczas zjazdu, trzeba je odpowiednio obniżyć. Gdybyś miał to robić ręcznie, za pomocą kluczy, to spędzał byś tyle samo czasu z kluczem w ręku co na szlaku. Niby można, tylko po co? Przecież można lepiej! Właśnie taki problem rozwiązuje sztyca regulowana (ang. dropper), w którą został wyposażony ten rower. Dzięki niej podnoszenie i opuszczanie siodełka jest łatwe, płynne i może odbywać się w trakcie jazdy. Co najważniejsze: bez użycia narzędzi! Zrobisz to za pomocą manetki zainstalowanej na kierownicy, a wewnętrzna budowa sztycy nie pozwala na obracanie się siodełka. Każdy kto choć raz spróbował jeździć rowerem ze sztycą regulowaną nie chce wracać do czasów gdy jej nie miał!