KTM Macina Aera 571 LFC
Ekspert
poleca KTM Macina Aera 571 LFC ze względu na:
- najbardziej przystępną cenę roweru z segmentu E-SUV,
- sprawdzone komponenty markowych producentów takich jak Shimano, Tektro czy też SR Suntour,
- regulowany mostek oraz szerokie opony poprawiające komfort jazdy.
Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM Macina Aera 571 LFC jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z aluminium
Rama roweru została wykonana z aluminium. Dzięki wykorzystaniu tego materiału, możliwe jest stworzenie dość lekkiej, bardzo wytrzymałej ramy, o niebanalnym kształcie. Rama jest trwała i sztywna co sprawia, że rower będzie służył przez lata. Posiada on dobre właściwości jezdne i szybko reaguje na ruchy kierownicą, co jest istotne przy nagłym ominięciu dziury czy innej przeszkody. Maksymalny udźwig (waga roweru + bagaż + rowerzysta) wynosi .
Pora wyruszyć w podróż
KTM Macina Aera 571 LFC ma w sobie duszę podróżnika. Jadąc nim, każda wycieczka wywołuje uśmiech i sprawia ogromną przyjemność. Rower powinien być praktyczny, niezawodny i dawać możliwość rozkoszowania się widokami. Jazda rowerem to czysta przyjemność. Przyjemności zazwyczaj nie odczuwamy jednak w trakcie podjeżdżania pod górę. Na całe szczęście silnik Bosch Performance CX (gen. 4) sprawia, że jazda tym rowerem jest bardzo przyjemna, niezależnie od tego jak ukształtowany jest teren. KTM Macina Aera 571 LFC to rower trekkingowy dlatego jest wygodniejszy od górskiego. Można nim komfortowo przejechać jednorazowo dużo większy dystans bez zmęczenia.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM Macina Aera 571 LFC posiada 1x10 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore M4120 SGS , zębatka tylna Shimano Deore M4100 11-42T i korba KTM Trail ISIS 170 mm Q16 / FSA 38T . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch KMC e10 EPT e-bike .
Shimano Deore M4120 - napęd 1x10 na którym można polegać
Niskoprofilowa konstrukcja Shimano Deore M4120 sprawia, że ta przerzutka doskonale sprawdzi się podczas jazdy MTB. Zmiana biegów jest płynna, nie ważne czy potrzebujemy lżejszego czy twardszego przełożenia. M4120 obsługuje napęd 1x10 z kasetą 11-42T . Technologia Shadow RD sprawia, że przerzutka mniej wystaje poza obrys roweru czyniąc ją mniej podatną na uderzenia kamieni, gałęzi czy korzeni. Deore M4120 obsługujemy za pomocą manetki wyposażonej w system RapidFire Plus - daje możliwość redukcji aż 3 o przełożenia za jednym naciśnięciem manetki.
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX (gen. 4) możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM Macina Aera 571 LFC do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX (gen 4) nie będą Państwo chcieli zsiąść z tego roweru! Bosch CX to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Posiada aż 75 Nm momentu obrotowego. Autoryzowany serwis może zwiększyć wartość momentu obrotowego do 85Nm - opcja płatna. Nowa wersja jest od teraz wyposażona w tarczę w standardowym rozmiarze. Zrezygnowano z wewnętrznego przełożenia (2.5 x) co umożliwia zamontowanie zębatki w standardowym rozmiarze. Wyjeżdżanie pod wzniesienia z nowym silnikiem będzie jeszcze prostsze. Bosch CX zapewnia nawet do 340% wspomagania w najbardziej wymagających sytuacjach. Oczywiście, dalej masz do dyspozycji tryb automatyczny (eMTB). To jednak nie wszystko. Silnik ma także mniejsze wymiary oraz wagę (zaledwie 2,9 kg). Sprawia to, że rower jest lżejszy i zwinniejszy. Silnik wspiera dwie nowe technologie. Pierwsza z nich to E-Live Valve opracowany ze współpracy z FOX’em. Dzięki niemu amortyzator i damper automatycznie dostosowują się w ułamku sekundy do terenu, w którym się porusza (wymaga zastosowania stosownej amortyzacji marki FOX). Silnik ten współpracuje z napędem 12-rzędowym SRAM Eagle poprzez możliwość zamontowania zębatki X-Sync 2.
Niewielka i lekka ładowarka
W zestawie z rowerem znajduje się poręczna ładowarka Bosch Compact 2A. Jest dużo mniejsza i lżejsza w porównaniu do wersji 4A. Jej waga wynosi zaledwie 600 gramów, dzięki temu mogą ją Państwo zawsze mieć pod ręką. Czas ładowania akumulatora 500 Wh do poziomu 100% trwa
około 7,5 godziny.
Potrzebujesz niesamowicie szybkiego ładowania? Gorąco polecamy sprawdzić zasilacz Bosch Fast Charger 6A (sprzedawany osobno). Pojemność akumulatora po 700 – 800 cyklach powinna wynosić około 60 – 80% pierwotnej pojemności. Jeśli są Państwo zainteresowani tym tematem, to polecamy nasz artykuł pt. "Jak użytkować baterię w rowerze elektrycznym?”, który znajduje się w Bazie Wiedzy.
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM Macina Aera 571 LFC na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (500 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 100 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Duży i czytelny wyświetlacz Bosch z opcją ładowania
Wyświetlacz Bosch Intuvia to sprawdzona konstrukcja charakteryzująca się dobrą czytelnością oraz odpowiednio dobranym rozmiarem wyświetlacza. Został zamontowany na środku kierownicy, dzięki czemu możesz szybko sprawdzić najważniejsze parametry jazdy. Model Intuvia pokazuje niezbędne informacje jak: prędkość chwilowa / średnia / maksymalna. Poziom naładowania akumulatora, przebieg dzienny i całkowity, godzina, długość jazdy / wycieczki wyrażona w godzinach i minutach. Podczas jazdy rowerem KTM Macina Aera 571 LFC mamy do wyboru jeden z czterech trybów wspomagania: Eco, Tour, Sport i Turbo. System wspomagania posiada także funkcję WALK, która pomaga podczas prowadzeniu roweru (z prędkością do 6 km/h). Gniazdo micro USB znajdujące się w panelu sterującym pozwoli naładować smartfon czy nawigację. Więcej dowiedzą się państwo z naszej instrukcji obsługi wideo zamieszczonej poniżej.
Hamulec hydrauliczny Tektro serii 390
Tektro HD-390 to 2-tłoczkowe hamulce, które zapewniają odpowiednio dużą siłę hamowania w każdym terenie. Na KTM Macina Aera 571 LFC możesz bezpiecznie zwiedzać nowe, nieznane tereny. Współpracuje on z tarczami w rozmiarze 180 mm / 180 mm dla uzyskania wyższej sprawności. W modelu 390 zastosowano grubszy przewód hamulcowy oraz okładziny żywiczne z większą ilością mieszanki ściernej. Hamulce pracują na oleju mineralnym. Gwarantuje to dobrą modulację siły hamowania oraz łatwość obsługi i konserwacji. Kompatybilne okładziny hamulcowe to: E11.11
Amortyzator Suntour XCM
Suntour XCM to amortyzator do rowerów z kategorii ATB (All Terrain Bike). Został zaprojektowany by spełnić wymagania amatora. Na rowerze KTM Macina Aera 571 LFC można codziennie dojeżdżać do pracy, a w weekend wyskoczyć na wycieczkę do lasu. We wnętrzu Suntour XCM znajduje się sprężyna odpowiedzialna za amortyzację drgań. Skok amortyzatora wynosi 80 mm i w połączeniu z kołami 27,5 cala gwarantuje komfort podczas jazdy w nierównym terenie.
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM Macina Aera 571 LFC posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
Ustaw idealną wysokość mostka
Regulowany mostek daje możliwość dopasowania roweru do Twoich potrzeb. Każdy z nas jest inny i posiada swoje preferencje. Nawet rower w dobrze dobranym rozmiarze może wymagać drobnych regulacji. Dlatego regulowany mostek umożliwia podniesienie / obniżenie kierownicy, po to by uzyskać idealną, komfortową pozycję na rowerze.
Rowerowa bagażówka
Ten rower został wyposażony w bagażnik. Możesz na nim przewieźć laptopa, torebkę, przesyłkę czy fotelik z dzieckiem. Szybki dojazd do pracy, przedszkola, na targ, na zakupy to żaden problem. Omijaj korki, uniezależnij się od rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i załatw wszystkie sprawunki bez dźwigania! Jeżdżąć rowerem nie musisz płacić za parking, a dzięki dołączeniu sakw (sprzedawane osobno) można zrobić zakupy na kilka dni. Szybko, sprawnie i ekologicznie. rower elektryczny KTM Macina Aera 571 LFC zmieni Twój styl życia.
Schludny wygląd w każdej sytuacji
Fabrycznie zamontowane błotniki doceni każdy rowerzysta. Delikatnie zwiększają wagę roweru, ale zawsze cieszy nas ich obecność, gdy na drodze pojawiają się kałuże. Zgodnie z starym powiedzeniem "deszcz pada tylko wtedy gdy zapomnisz parasola". Błotniki pomagają chronić nasze buty i odzież przed brudną wodą spod kół. Regularna jazda rowerem korzystnie wpływa na zdrowie, więc nie warto z niej rezygnować. Czy to z powodu niesprzyjającej pogody, czy obaw o ubrudzenie. Dzięki błotnikom decyzja o wyborze roweru zamiast samochodu jest łatwiejsza!
Właściwa ochrona, niska waga
Jak chronić nogawki przed ubrudzeniem, a jednocześnie nie powiększać wagi roweru o dodatkowe kilogramy? Za pomocą osłony tarczy w korbie! Dzięki niej, mogą się Państwo cieszyć jazdą bez troski o zabrudzenia.
Miększe, siodełko żelowe
Siodełko - najbardziej indywidualna część roweru. To komponent, który łatwiej wymienić niż wybrać. Z jednej strony to parę śrubek, a z drugiej indywidualne preferencje. Sportowcy lubią bardzo twarde siodełka, a większość rowerzystów rekreacyjnych preferuje wersje z miękkim wypełnieniem. Dlatego modele z wypełnieniem żelowym, są tak często wybierane. Z reguły takie siodełko trzeba dokupić osobno, jednak w rowerze KTM Macina Aera 571 LFC jest ono na wyposażeniu, aby zapewnić komfort jazdy już od pierwszych kilometrów.